סופטבנק הגיעה להסדר עם אדם נוימן: יקבל "מצנח זהב" מוגדל

נוימן יקבל עוד 50 מיליון דולר ויוכל לחזור למועצת המנהלים של WeWork - ובתמורה יסיר את התביעה שלו נגד סופטבנק, שהיא הבעלים של חברת מתחמי העבודה שהקים

אדם נוימן, מייסד WeWork.

התאגיד היפני סופטבנק הגיע להסדר משפטי עם WeWork ומייסדה, אדם נוימן, שבמסגרתו הוא יקבל עוד 50 מיליון דולר בהמשך ל-"מצנח הזהב" שקיבל עם עזיבתו את החברה – כך דיווח בסוף השבוע הוול-סטריט ג'ורנל. סופטבנק היא בעלת השליטה ב-WeWork.

הסכום יצטרף ל-480 מיליון דולר במניות של סופטבנק שכבר ניתנו לו במסגרת "מצנח הזהב", כמו גם לכמעט שני מיליארד דולר שקיבל ול-50 מיליון דולר נוספים שהובטחו לו תמורת אי תחרות – וכעת גם יינתנו. 50 מיליון הדולרים שעליהם הוסכם כעת הם תמורת שכר טרחה במסגרת התביעה שהוא ו-WeWork הגישו נגד סופטבנק. כמו כן, התאגיד היפני יקנה מניות במיליארד דולר ממשקיעים אחרים בחברת מתחמי העבודה.

בבלומברג דווח בעבר כי סופטבנק ונוימן הסכימו שהוא יוכל לחזור למועצת המנהלים של WeWork כמשקיף, או למנות מישהו מטעמו – בכפוף להסכמה של התאגיד היפני.

בהודעה לעיתונות ששלחה סופטבנק צוין כי ההסכם מעיד על כך שהצדדים עושים "כל מה שביכולתם" למען עתידה של WeWork. "עם הסכסוך המשפטי מאחורינו, אנחנו שבים להיות ממוקדים בעיצוב מחדש של חלל העבודה וממשיכים לענות על הדרישה העולמית", אמר מרסלו קלאור, יו"ר מועצת המנהלים וסמנכ"ל הטכנולוגיות של WeWork.

נסיקה מטאורית ונפילה חדה

החברה של נוימן נסקה במהלך העשור הקודם עד שלקראת סופו נקלעה לצרות בעקבות כישלון המהלך לקראת ההנפקה שלה בנסדא"ק ב-2019, שבמסגרתה היא קיוותה לגייס כמיליארד דולר. זאת, לאחר שבתשקיף ש-WeWork הגישה ל-SEC התגלה שהיא נמצאת בהפסדים כבדים במיוחד – מה שעורר את חמתם של בעלי המניות, ובמיוחד של המשקיעה העיקרית – סופטבנק. מנהלי החברה דרשו את התפטרותו של נוימן וזו באה, בסופו של דבר, בספטמבר 2019.

במרץ האחרון פורסם כי סופטבנק מתכוונת לרכוש מניות של WeWork, נוסף על אלה שכבר היו לה, תמורת שלושה מיליארד דולר. הצעד עורר את כעסם של אלפים מעובדי החברה, שפוטרו לאחר ההודעה ל-SEC שהיא נמצאת בהפסדים כבדים והתפטרותו של נוימן. אלא שסופטבנק חזרה בה מהמהלך ולא הסכימה להשלים את הרכישה. בעקבות זאת, נוימן ו-WeWork הגישו תביעה נגד התאגיד בבית המשפט בדלוור, לאחר שטענו שהיא הבטיחה להם לבצע אותו עד תומו. המשפט אמור היה להיפתח ביום ה' האחרון, אולם התייתר נוכח ההסדר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Moshe

    תתרום את הכסף. גם אם ישאיר לעצמו 20 מליון דולר זה יספיק לו כל חיו יכול לעשות הרבה טוב עם הכסף הזה

אירועים קרובים