דיווחים: סופטבנק נסוגה מהתחייבותה לרכוש ב-3 מיליארד דולר ממניות WeWork

התאגיד היפני מודאג מהחקירות הרגולטוריות בעניין ענקית הנדל"ן השיתופי שהסתבכה, ומשתמש בטענה כדי לסגת חלקית מהתחייבותו לחלץ את WeWork מהבוץ ● אם אכן כך, בין המניות שלא ירכשו - אלו של אדם נוימן, המייסד השותף שסולק מהובלת החברה

WeWork. צילום: BigStock

קבוצת סופטבנק בוחנת מחדש את תכניתה לרכוש מניות בשווי של שלושה מיליארד דולר מבעלי המניות הקיימים בחברת WeWork. הטענה שמאחורי השינוי המדווח היא שהחברה נרתעת מהחקירות הפדרליות בעניין WeWork, אולם הדברים יכולים גם להעיד על רצון התאגיד היפני לצמצם בהשקעות בעיתות קורונה, שבהן שוק המניות העולמי מתערער והולך.

סופטבנק הודיעה אתמול (ג') לבעלי המניות כי יתכן שההצעה שלה לחלץ את חברת חללי המשרד השיתופיים מחובותיה לא תתקדם בחלקה אם לא יתקיימו התנאים להצעה, כך אמר אדם המכיר את הנושא לוול סטריט ג'ורנל.

לפני מספר חודשים, באוקטובר 2019, נודע כי סופטבנק מתכוונת להשקיע בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר, כדי לנסות ולהוציא את WeWork מהמשבר שנקלעה אליו בחודשים שקדמו לכך, ששיאיו היו ביטול ההנפקה המתוכננת ופרישתו של אדם נוימן, המייסד השותף והמנכ"ל של חברת הנדל"ן השיתופי, מהובלת החברה ומישיבה בדירקטוריון שלה.

במסגרת העסקה שהבטיח התאגיד היפני נכלל גם "מצנח זהב" לנוימן, בגובה של 1.7 מיליארד דולר. סכום זה כלל תשלום מטעם סופטבנק בהיקף של 970 מיליון דולר בעבור מניותיו שלו בחברה, וכן 185 מיליון תמורת שירותי ייעוץ ועוד חצי מיליארד כדי לעזור לו לכסות את ההלוואות שלקח מג'יי.פי. מורגן.

המקור שדיווח כעת על השינוי בתכניות, דיווח כי בהודעת התאגיד נמסר שהרגולטורים האמריקנים – כולל נציבות ניירות הערך, ה-SEC, ומשרד המשפטים – בודקים את עסקי WeWork, ולכן החברה מעכבת את השקעתה המתוכננת.

עיתות קורונה ומצב כלכלי כללי רעוע

ואולם, החדשות הללו, אם הן נכונות, מגיעות בתקופת קורונה – ובזמן ששוקי המניות בכל רחבי העולם מטלטלים אנה ואנה עקב המצב הכלכלי המתערער. לפיכך נשמעות הנחות רבות כי דווקא המצב הכלכלי הוא שמגביר את הלחץ על סופטבנק והשקעותיה, ביניהן כ-100 מיליארד דולר שהתחייבה להשקעה ב-88 חברות, באמצעות Vision Fund שלה.

מחיר המניה של סופטבנק עצמה צנח ביותר מ-10% בבורסה באחרונה, והגיע זמנית לרמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2016. חברת דירוג האשראי העולמית S&P שינתה אתמול את תחזית דירוג האשראי של סופטבנק מ"יציבה" ל"שלילית", ונימקה זאת ברכישת המניות של התאגיד לאחרונה, ובירידה הכללית במחירי המניות- נושאחם שאותם היא רואה כסיכון לבריאות הפיננסית של התאגיד הטכנולוגי היפני. לפי הדיווחים, ביטול ההצעה לרכישת מניות WeWork עשוי להוות "גורם אחד שמקל על הלחץ להורדת הדירוג הזה", כך על פי מומחה ניירות הערך של SMBC.

הניסיונות הבריא את הסטארט-אפ שהסתבכך כבר החלו קודם לכן, ו-WeWork כבר קיבלה חלק מהסכום שהובטח לה על ידי סופטבנק, כולל הון חדש של 1.5 מיליארד דולר שכבר הושקע בה. ואולם, ללא קבלת כל הסיוע, הקנסות שהיא עוד עלולה לספוג – וכמובן, בהתחשב במצב החדש שנוצר עקב הקורונה, ספק אם החברה תצליח לשרוד.

הקורונה, אגב, הביאה את WeWork לסגור באופן זמני כמה ממשרדיה ברחבי העולם, ולהימנע מלערוך אירועים של השוכרים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים