סופטבנק משתלטת על WeWork; אדם נוימן יעזוב את מועצת המנהלים

נוימן יקבל מהתאגיד היפני 1.7 מיליארד דולר ● סופטבנק מתכוון להשקיע ב-WeWork בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר ● סכום זה משקף שווי שוק של שמונה מיליארד - הרבה פחות מהאומדן לפני ההנפקה, שעמד על 47 מיליארד

WeWork. צילום: BigStock

[עודכן ב-16:42]. התאגיד היפני סופטבנק משתלט על WeWork, וישלם תמורת זאת לאדם נוימן, המייסד במשותף ועד לא מכבר המנכ"ל של החברה, 1.7 מיליארד דולר. נוימן יעזוב את מועצת המנהלים – זאת שאישרה היום (ג') את העסקה, אולם ישמור על חלק קטן מהמניות שלה. הדיווח הראשוני על מגעים מתקדמים לביצוע העסקה פורסם אתמול (ב') ב-CNBC, והוול-סטריט ג'ורנל דיווח היום על סגירתה.

במסגרת העסקה יעשיר נוימן את הונו, כאמור, ב-1.7 מיליארד דולר: סופטבנק ישלם לו מיליארד דולר מסכום זה עבור המניות, 185 מיליון תמורת שירותי ייעוץ ועוד חצי מיליארד כדי לעזור לו לכסות את ההלוואות שלקח מג'יי.פי. מורגן.

סופטבנק מתכוונת להשקיע בין ארבעה לחמישה מיליארד דולר כדי לנסות ולהוציא את WeWork מהמשבר שנקלעה אליו בחודשים האחרונים, ששיאיו היו ביטול ההנפקה המתוכננת וירידתו של נוימן מהבמה כמנכ"ל החברה. ביטוי בולט לכך הוא שהסכום הנוכחי משקף לחברה שווי שוק של בין 7.5 ל-8 מיליארד דולר – הרבה פחות מהסכום שבו היא הוערכה לפני כישלון ההנפקה, שעמד על 47 מיליארד. אלא שייתכן ששיא המשבר עוד לפנינו: אם כספי ההשקעה לא יוזרמו מהר, ייתכן שהכסף בקופתה יאזל בשבועות הקרובים.

כחלק מהעסקה ימונה מרצ'לו קלאורה מסופטבנק כיו"ר מועצת המנהלים של WeWork ויעמוד בראשות ועדה לאיתור מנכ"ל קבוע חדש לחברה, במקומו של נוימן. יצוין כי המנכ"ל העוזב לקח לעצמו 700 מיליון דולר מקופתה של החברה, בתקופה שבין ההנפקה לתחילת הצרות שלה.

יצוין כי סופטבנק, שבראשות מאסיושי סאן – שלחץ בעצמו על נוימן לפרישה מהמנכ"לות, חתכה את הערכת השווי הקודמת באופן משמעותי לשמונה מיליארד דולר.

אדם נוימן, יו"ר WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, מייסד משותף של WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

הנפילה הדרמטית של אדם נוימן

יציאתו של נוימן מדירקטוריון החברה האם של WeWork, המכונה The We Company, היא נפילה דרמטית, לאור הציפיות של וול-סטריט מוקדם יותר השנה שהוא יהיה זה שיוביל את אחד מההנפקות החזקות ביותר בבורסת ניו-יורק.

המשבר ב-WeWork החל להיחשף באוגוסט האחרון, עם חשיפתו של התשקיף שהחברה פרסמה לקראת ההנפקה, שהצביע על הפסד ענק, של 900 מיליון דולר, במחצית הראשונה של 2019. ממסמך זה למד השוק על מצבה העסקי הלא מזהיר בלשון המעטה של החברה, ושהערכות שווייה שקדמו לתשקיף היו מופרכות. האשם, באופן טבעי, נתלה בנוימן ובאופן ניהולו את החברה, שרבים טענו כי שלחה זרועות ליותר מדי אפיקים – למשל לחינוך ולנדל"ן למגורים – תחת הובלתו.

לנוכח המזומנים שהולכים ואוזלים לאחר ההנפקה שכשלה, WeWork, כך מסרה רויטרס בשבוע שעבר, תכננה לפטר יותר מ-2,000 מעובדיה – המהווים 13% מכוח האדם הנוכחי של החברה, שעומד על כ-15 אלף איש. ואולם, אתמול דיווח הוול-סטריט ג'ורנל כי החברה כל כך קצרה במזומנים עד שאין לה מספיק כסף בכדי לשלם פיצויים לעובדים שיפוטרו.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים