WeWork תפטר 2,000 עובדים; סופטבנק תנסה להשתלט על החברה

מהלכים אלה מבוצעים אחרי ההנפקה הראשונה לציבור, שנדחתה ולא ידוע מתי אם בכלל תתממש, ועזיבת אדם נוימן את כס המנכ"ל עקב לחץ של התאגיד היפני ● לא ברור האם הפיטורים יבוצעו גם בישראל

WeWork. צילום: BigStock

התפתחויות ב-WeWork: החברה צפויה לפטר בקרוב יותר מ-2,000 עובדים, על רקע המהלכים האחרונים בחברה, ובכללם ההנפקה הכושלת והתפטרותו של המנכ"ל והמייסד, אדם נוימן.  בנוסף, על פי דיווחים, סופטבנק מכינה חבילת מימון ל-Wework, שתעניק לה שליטה בחברת חללי העבודה הבינלאומית, שנמצאת בדפיציט ענק. החבילה עתידה להגדיל משמעותית את חלקה של סופטבנק, שכבר מחזיקה כשליש מ-Wework, בחברה, ולהקטין את מעורבותו של נוימן – כך אמר גורם שמכיר את הנושא לסוכנות הידיעות רויטרס.

יותר מ-2,000 המפוטרים הצפויים ב-WeWork מהווים 13% מכוח האדם הנוכחי של החברה, שעומד על כ-15 אלף איש. ההערכות הן שהפיטורים לא יסתיימו בכך.

לפי שעה לא ברור מתי הפיטורים יבוצעו ומי יהיו בין המפוטרים. כמו כן, לא ברור האם הם ישפיעו על 500 עובדי החברה בישראל. עם זאת, באחרונה הוקפאו מספר פרויקטים ש-WeWork הייתה מעורבת בהם, ובכלל זה פרויקטי נדל"ן שיתופי בארץ.

אדם נוימן, יו"ר WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, יו"ר WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

הזעם של העובדים מופנה כלפי נוימן. המנכ"ל המתפטר אף זכה לכתף קרה ולבחינה מוגברת של אופן הנהגתו את החברה בעיקר בעקבות תשקיף שפורסם באפריל, לפני ההנפקה המתוכננת, בו חשפה WeWork כי היא נמצאת בהפסדים גדולים במיוחד. חששות המשקיעים לגבי הערכת השווי והמודל העסקי של החברה צפו לאחר פרסום התשקיף שקדם ל-IPO ולפיכך, סופטבנק – שהשקיעה בחברה שישה מיליארד דולר עד כה – האיצה בנוימן לעכב את ההנפקה ולשפץ את המספרים. בתחילה נוימן עמד על שלו, אבל אז החלה הערכת שווי החברה בטרם הנפקה להצטמצם ולבסוף הגיעה מ-45 מיליארדי דולרים ל-15 מיליארד בלבד, או פחות, ונוימן ספג לחצים ישירים, אפילו ממייסד סופטבנק, מסאיושי סאן, בעצמו, עד שהודיע ב-24 בספטמבר על פרישה מהמנכ"לות.

שני אופני הצלה פיננסיים אופציונליים

בשבוע שעבר דווח כי Wework הייתה במשא ומתן עם סופטבנק על השקעה חדשה של מיליארד דולר, במטרה לאפשר הליך ארגון מחדש משמעותי לחברה שנקלעה להפסדים ושתכניותיה להנפקה ראשונה לציבור אולי נגנזו כליל.

כעת נזקקת החברה, שמאזנה הכספי כאמור בכי רע ושעלולה להגיע לחידלון כספי כבר עד לסוף השנה הנוכחית, לזריקת הון, כך הסביר הגורם לרויטרס. בהתחשב בכמות הכסף שסופטבנק הכניסה ל-WeWork, חבילת המימון היא ככל הנראה הדרך היחידה של התאגיד לנסות להחזיר לעצמו חלק מסכום העתק שכבר הושקע בחברה.

אנליסטים כבר העלו חששות כי בהיעדר השקעה כספית משמעותית החברה לא תוכל להמשיך לפעול, ולפי הדיווחים היא עומדת כעת בפני בחירה בין שני אופני הצלה פיננסיים: האחד, כפי שדווח כעת, דרך הגדלת האחזקות בה של סופטבנק, והשנייה היא סיוע של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שאיתו נמצאת WeWork במשא ומתן על עסקה בכל הנוגע בחובותיה, בסך 3 מיליארד דולר.

"WeWork החזיקה מוסד פיננסי מרכזי בוול סטריט להסדרת מימון", אמר דובר החברה. "כ-60 מקורות מימון חתמו על הסכמי סודיות, והם נפגשים עם הנהלת החברה ובנקאיה במהלך השבוע האחרון והשבוע הקרוב", הוסיף והבטיח הדובר.

Wework החליפה את נוימן, שנותר היו"ר, בארטי מינסון וסבסטיאן גוניהם, שמכהנים יחד כמנכ"ליה. השניים דיברו על הצורך לחזור לעסקי הליבה של Wework בהשכרת משרדים טרנדיים, ולעצור את העיסוק של החברה בפעילויות אחרות, כמו למשל חינוך, שאליהן סחב נוימן את הספינה כשעמד בחרטומה.

סופטבנק סירבה להתייחס לדיווחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים