"יזמות דיגיטלית – הדרך היחידה לשרוד בעידן החדש"

לדברי אודי וינטראוב, מנכ''ל מלם תים, "אנו חברה שראשה בעננים ורגליה על הקרקע ונמצאים בשני העולמות: עובדים שנים רבות עם ספקיות המחשוב המסורתיות, ומנגד מכירים את כל השחקניות הצעירות החדשות שהצטרפו למגרש המשחקים"

אודי וינטראוב, מנכ''ל מלם תים. צילום: בן-עמי קרן

"ארגונים נמצאים בפני צונאמי של מגמות-על טכנולוגיות, שמופיעות בקצב מסחרר. על מנת לשרוד, עליהם לנקוט בגישה של יזמות דיגיטלית: זו תהיה הדרך היחידה שלהם לצלוח את המעבר לעידן החדש", כך אמר אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים.

וינטראוב דיבר בפתחו של אירוע שערכה החברה. האירוע התקיים אמש (ב') בחוות רונית בשרון, בהשתתפות יותר מ-1,000 לקוחות החברה.

"אני 25 שנים בקבוצת מלם תים", פתח וינטראוב. "כשהתחלתי, ה-IT היה מחשב, ה-Word היה מילון, אנשים ומחשבים היה פקס-עיתון, ואת המענה למכרזים הגשנו בנייר שהודפס במכונת כתיבה, עם תיקונים בטיפקס. הדבר הראשון שקיבלתי לעבודה היה ביפר".

אנו שוכחים זאת, אמר, "אבל תעשיית ה-IT צעירה מאוד, בוודאי בהשוואה לתעשיית הרכב או התעופה. התעשייה מעצבת את דרכה מחדש בימים אלה. במשך תקופה ארוכה לא היה צורך בשינויים אמיתיים. ה-IT סיפק שירותים באופן נקודתי. בשנים האחרונות אנו חווים מהפכה. השינוי כבר אינו 'נחמד שיש' אלא כורח המציאות. ה-IT הופך מעוד משהו בארגון – לקטר של הארגון. המנמ"ר הופך לשותף חשוב של המנכ"ל. אי אפשר לחולל צמיחה בלא טכנולוגיה".

לדברי וינטראוב, "יש הבדל בין חדשנות דיגיטלית ויזמות דיגיטלית. חדשנות משמעה לדעת, להבין ולחשוב מה קורה בשוק, להכיר את המגמות הטכנולוגיות החדשות ולהבין את התועלות הטמונות בהן. יזמות דיגיטלית היא שלב אחד הלאה: לקחת את אותם דברים, לממש את המגמות הללו בארגון, להטמיע אותן הלכה למעשה. יזמות דיגיטלית זו הזדמנות לצמיחה משמעותית, לקחת את העסק לשמיים, לענן. זה לא כל כך פשוט לעשות זאת".

למנמ"רים אין ברירה – עליהם לעבור לענן

וינטראוב אמר כי "אם עד לא מכבר הייתה למנמ"רים אפשרות להביט על הטרנספורמציה הדיגיטלית מהצד – הרי שכיום אין להם ברירה. עליהם לקחת את כל נכסי המחשוב אותם הם פיתחו והטמיעו בארגון במהלך השנים, את כל מערכות הליבה העסקית, את ה-ERP ואת ה-CRM – ולהעביר אותן לענן המחשוב. זאת כי רוב ספקיות ה-IT מפתחות את המוצרים החדשים שהן על גבי הענן".

מלם תים, אמר, "היא חברה שראשה בעננים ורגליה על הקרקע. היא מונה 3,000 עובדים המתמחים בפעילויות ה-IT השונות. אנו נמצאים בשני העולמות. עובדים שנים רבות עם ספקיות המחשוב המסורתיות, ומנגד מכירים את כל השחקניות הצעירות החדשות שהצטרפו למגרש המשחקים – ויש להן תרבות עסקית אחרת והן פעילות בעולמות החדשים, דוגמת סייבר ו-Big Data".

לדבריו, "להרים בנק חדש, דיגיטלי, מאפס, זה אתגר – אבל ניתן לסיים את המשימה בתוך שנה. האתגר היזמי האמיתי, הוא לקחת בנק מסורתי, עם מערכות IT העובדות זה שנים, ולהכניסו למסע הדיגיטלי. פה אנו נכנסים לתמונה, באינטגרציה בין העולמות, עם היכרות של שניהם. רק גוף כמונו יידע לקחת את הארגון המסורתי ולהעביר אותו לשלב הבא".

"הארגונים חייבים לעשות זאת", אמר וינטראוב. "מחקרים מעלים כי עד 2019, שזה ממש מעבר לפינה, אחד מכל חמישה בנקים יאמץ את טכנולוגיית הבלוקצ'יין. אם הבנקים עושים זאת, כל אחד יכול".

"עד עכשיו כולם דיברו על הטרנספורמציה הדיגיטלית", סיכם וינטראוב, "כעת אנו מגיעים לשלב המעשים. עלינו לקחת את כל הנכסים שנבנו במשך השנים – ולדחוף אותם לענן. הטרנספורמציה הדיגיטלית היא הזדמנות מדהימה עבור ארגון כמו מלם תים לצמיחה משמעותית, כמו גם לענף ה-IT כולו. המצב כיום דומה לזה שהיה באמצע שנות ה-70', כשכל השינויים שנעשו היו טקטיים, ואז באה מהפכת ה-PC. גם כעת זו מהפכה: מתקופה של שינויים אבולוציוניים אנו מגיעים לשלב המהפכה. נעזור לארגונים לעבור לשלב הבא".

הערב הסתיים בהופעת פסנתר של הזמר והמוזיקאי עידן רייכל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים