יבמ ושניידר אלקטריק התקינו מכולה לעיבוד נתונים – ראשונה במגזר האזרחי בישראל

מדובר במרכז מחשוב עתיר ביצועים במכולה ניידת אשר הותקן במכון וייצמן ● הפרויקט התחיל בפברואר השנה והסתיים באחרונה ● היקפו הכספי של הפרויקט מוערך במאות אלפי דולרים

מרכז מחשוב עתיר ביצועים במכולה ניידת

המרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית, על שם ננסי וסטפן גרנד, הפועל במכון וייצמן, התקין מרכז מחשוב עתיר ביצועים במכולה ניידת. הפתרון מבוסס על מתודולוגיה של יבמ (IBM) וציוד של שניידר אלקטריק (Schneider Electric). הפרויקט התחיל בפברואר השנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט מוערך במאות אלפי דולרים.

הפרויקט שהוא הראשון מסוגו במגזר האזרחי בישראל, בוצע בשיתוף פעולה בין יבמ, שהייתה הקבלן הראשי, ובין שניידר אלקטריק APC. עם השלמתו, הועבר מכלול פעילות ה-IT של המרכז אל סביבת המכולה.

המכולה יכולה לעבוד באופן עצמאי ללא תלות בתשתיות האתר. היא מבטיחה שרידות גבוהה, בזכות תצורת N+1, שבה קיים גיבוי לכל אחד מהרכיבים הקריטיים במערך האנרגיה והתשתיות. המתקן החדש כולל את כל המערכות החיוניות התומכות בתצורה התואמת לתקן Tier3, לרבות מערכות חשמל, גנרציה, אל-פסק, מיזוג, מערכות מתח נמוך, ניטור ובקרה. תשתיות חשמל, בהספק כולל של 100KVA תומכות בכ-15 מסדי ציוד (racks), המתוכננים ליעילות אנרגטית מיטבית. מסדי הציוד תומכים במרכז עיבוד הכולל מאות יחידות עיבוד מקבילי ופתרונות אחסון מתקדמים.

תפעול הציוד מתבצע באופן מלא מתוך המכולה, המופרדת ומוגנת מהסביבה החיצונית. הפתרון הוא מודולרי לחלוטין, באופן המאפשר הרחבה עתידית לחוות מכולות מרכזי עיבוד ומחשוב, שישרתו פרויקטים מחקריים עתידיים.

תמיכה במגוון רחב של תסריטי פעילות

מכולת מרכז עיבוד הנתונים תוכננה ועוצבה על ידי מומחי יבמ ושניידר אלקטריק, על בסיס מתודולוגיה בינלאומית של הענק הכחול למרכזי מחשוב במכולה, IBM PMDC (ר"ת Portable Modular DataCenter).

הפרויקט מבוסס על מכולה סטנדרטית באורך 12 מטר, שיוצרה על ידי חטיבת APC של שניידר אלקטריק. חטיבת APC של שניידר סיפקה את מגוון המערכות התומכות ותשתיות החשמל והמיזוג, המותאמות לתנאי הסביבה ולתקנים הישראליים.

המרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית על שם ננסי וסטפן גרנד (G-INCPM) הוקם במכון וייצמן במהלך 2012. המרכז מציע לחוקרים באקדמיה, ובתעשיית הביו-רפואית את הפלטפורמות המתקדמות בעולם בתחומי המחקר הגנומי, זיהוי חלבונים, גילוי תרופות וביו-אינפורמטיקה.

עומד בפתח המכולה: שרון דהן, מנהל היחידה למערכות המידע במרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן

עומד בפתח המכולה: שרון דהן, מנהל היחידה למערכות המידע במרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן

לדברי שרון דהן, מנהל היחידה למערכות המידע במרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן, "מרכז המחשוב החדש תוכנן להבטיח גמישות מירבית עבורנו. אנחנו פועלים בתחום הולך ומתהווה, וחוזים צמיחה מהירה בהיקפי הידע והמידע המדעי מצד אחד – ויכולות המחשוב הנדרשות על מנת למנף את הידע הזה ולהמשיך בהרחבתו מצד שני".

דהן הוסיף כי "המבנה המודולרי של מרכז המחשוב מאפשר לתמוך במגוון רחב של תסריטי פעילות, בתוך המערכת הקיימת ובשילוב מערכות עתידיות, ולספק לחוקרים במרכז ומחוצה לו את תשתיות הטכנולוגיה הדרושות להם".

רועי פולניקוויאט, מנהל תחום שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביבמ ישראל

רועי פולניקוויאט, מנהל תחום שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביבמ ישראל

רועי פולניקוויאט, מנהל תחום שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביבמ, ציין כי "משך התכנון וההקמה של המרכז היה קצר ביותר, שישה חודשים בלבד, תוך קיצור של למעלה משנה, בהשוואה להקמת מרכז קונבנציונאלי, מה שאיפשר תמיכה מהירה יותר במחקרים המתבצעים במרכז הרפואי".

דורון קרופמן, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק. צילום ניב קנטור

דורון קרופמן, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק. צילום ניב קנטור

דורון קרופמן, מנהל חטיבת APC בשניידר אלקטריק, הוסיף כי "חידושים טכנולוגיים נוטים לחלחל בין תחומים שונים. היעילות המוכחת והביצועים הגבוהים של המרכז במכון וייצמן צפויים להתניע תהליכים ופרויקטים דומים, בארגונים המתמודדים עם הצורך במחשוב עתיר ביצועים, בעל שרידות גבוהה וטווח הרחבה גמיש במיוחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים