העולם על פי EMC: פלאש והענן ההיברידי – חלק ג'

ענקית האחסון הציגה במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון, מגוון דגמים חדשים, עדכוני מוצרים, הכרזה חדשה ואפילו רכישת חברה

16/07/2014 15:08

שורה של מגה אירועים נערכו באחרונה ברחבי העולם: המונדיאל הסתיים השבוע, לא מכבר הסתיים טורניר ווימבלדון והטור דה פרנס נמצא בעיצומו. מגה אירוע נוסף שהסתיים לפני ימים אחדים היה זה של ענקית ניהול התשתיות EMC. מדובר במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון.

EMC רכשה את VMware לפני כעשור, וזו הפכה למובילת הווירטואליזציה ומרכזי הנתונים. מאז, כל מערך אחסון מתגאה בכמה מכונות VM  הוא יכול להריץ. VMAX3, על שלושת דגמיה, מריצה בדגם העל 400 עד 40 אלף מכונות VM.

דטה דומיין (Data Domain) היא עוד רכישה מוצלחת ביותר של EMC. מכונת הגיבוי והגנת נותנים שלה מקנה למערכי VMAX3 פעילות הגנה מושלמת לנתונים – ישירה – בלי להעמיס את שרת בסיס הנתונים, בלי צריכת תשתיות ובלי השפעה על היישומים עצמם ועם גישה מיידית לנתונים וללא צורך בעותקים נוספים. תוכנת ProtectPoint מאפשרת גיבוי פי 10 מהיר יותר, בלי להעמיס תשתיות שרתי מדיה וגיבוי.

ג'רמי ברטון מציע את השאיפה האידאלית של כל מנהל IT, שיוכל לנהל אחסון ליישומים לפי רמות שירות שונות, הנדרשים ליישומים ולהקצות קיבולות אוטומטית לפי מדיניות שנקבעת מראש. כי כל יישום חולם על קבלת כל האחסון המהיר ביותר, פלאש כיום, אך הוא כמובן גם היקר ביותר. ויש דיסקים איטיים ויש מהירים יותר.

הנה הגשמת החלום: ניהול שירות הנתונים לפי רמות שירות ומהירות גישה אליהם הנמדדת במילי-שניות. מהר יותר יעלה ליישום המבקש יותר "יהלום" וכך מנהלי IT  יתקרבו לאופטימיזציה במקום בזבוז משאבי אחסון.

והייתה גם הכרזה חמה ביותר: ברטון סיפר על רכישת Twinstrata מקונטיקט, בסכום שטרם נסגר. החברה מציעה טכנולוגיית גישה לאחסון בענן CloudArray, המאפשרת גישה לאחסון נתונים בענן ציבורי כמו שירות במתקן למערכות VMAX של EMC. ההתקן של החברה מאחסן כל סוג קובץ נתונים, כולל לגיבוי ולארכוב ומעבירו לענן הציבורי הנדרש, כולל של אמזון S3 ועננים ציבוריים נוספים.


EMC, לדברי ברטון, גוברת על אחסון בעננים הציבוריים של אמזון וגם של גוגל. חישוב TCO לאחסון של חמישה פטה בייט ומעלה לחמש שנים, מראה ששתי הענקיות יקרות יותר ב-24%-28%, בהתאם.

ברטון ממשיך ומציג את הגידול העצום הצפוי בנתונים הלא-מובנים, בשיעור של כמעט פי ארבע בארבע השנים הבאות: מ-37 אקסה-בייט ללא פחות מ-133 אקסה-בייט ב-2017.

EMC מציעה את הפתרון בדמות הדגמים החדשים S210 ו-X410 של Isilon, רכישה מוצלחת נוספת שלה. מערכת הפעלת האחסון החדשה, OneFS, מנהלת את כל שיטות הגישה בכל סוגי הקבצים למיניהם, כולל קבצי Hadoop ומערכי פלאש. ברטון הציג את המערכת כאולטימטיבית בתחום ה-NAS המתרחב Scale-Out.

סי. ג'יי. דסאי הוא נשיא חטיבת טכנולוגיית מוצרים חדישים ומבטיחים ב-EMC ומנהל, בין היתר, את מרכז הפיתוח של XtremIO הישראלית, שנרכשה על ידי EMC לפני שנתיים. בטרם הצטרפותו לחברה להקמת החטיבה הוא עבד בחברות HP ונט-אפ (NetApp), ויש לו ניסיון רב בתחום. כיום הוא מנהל את מרכזי הפיתוח של XtremIO בישראל ובארצות הברית, כ-200 מקצוענים בכל מרכז. בכל שישה שבועות הוא מבקר בישראל ותמיד פוגש חברות מעניינות חדשות. גיל גורן, האחראי על רכישות ב-EMC בישראל הוא איש המפתח. על פי דסאי, הפלאש ילך ויתפשט באחסון הארגוני בגלל כל יתרונותיו המובהקים ועלותו תפחת. סוד ההצלחה של XtremIO, לדבריו, הוא בכך שבחרה רכיבי פלאש מקצועיים ביותר ולא שם השוק הצרכני (כמו בכרטיסי צילום). רכיבים שעולים יותר, אך עושים את ההבדל במיחשוב הארגוני, ששואף לעמידות של שש תשיעיות. המפתחים של XtremIO פיתחו מערכת תוכנה המנהלת את הפלאש בצורה מעוררת התפעלות וכך, בתוך שישה שבועות מאז זמינותה של המערכת, EMC ניצבת במקום הראשון במערכות אחסון על טהרת הפלאש.

דסאי מספר שהצוות בישראל רק הולך וגדל, והוא מאמין שימשיך לקלוט עובדים.

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים ללונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים