פול מריץ, EMC: "החזון הוא הבאת 'אופי גוגלי' לכל ארגון"

"היתרון של חברות שנולדו עם עידן האינטרנט, כמו גוגל ופייסבוק, הוא שהן מאוד זריזות בפיתוח יישומים חדשים שישרתו את המודלים העסקיים שהן מביאות לשוק", אמר מריץ - האסטרטג הראשי של EMC, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לעומת זאת, אמר, כי "הארגונים הגדולים איטיים בפיתוח יישומים חדשים הנדרשים על ידי היחידות העסקיות שלהם, שחשות כי השוק זז או למעשה בורח להן" ● מריץ סיפר על המיזם החדש בראשו הוא עומד, Pivotal HD, ואמר כי "השוק יגלגל בשנים הקרובות מיליארדי דולרים"

03/03/2013 14:32

EMC הכריזה לפני כשלושה חודשים על הקמת מיזם Pivotal, שיספק פתרונות ענן ו-Big Data. בראשו הציבה החברה את פול מריץ, האסטרטג הראשי שלה. למיזם החדש של ג'ו טוצ'י – נשיא ומנכ"ל EMC, נוצקו נכסיה של EMC עצמה, יחד עם נכסים נוספים של VMware, החברה הבת והרכישה הטובה ביותר שלה אי פעם. VMware, חלוצת ומובילת הווירטואליזציה, תעביר למיזם את Cloud Foundry, את SpringSource ואת GemStone שלה, ו-EMC תעביר את Greenplum – אותה רכשה לפני כשלוש שנים, ואת Pivotal Labs – אותה רכשה בשנה שעברה. כך ייווצר ארגון וירטואלי עם 1,400 עובדים פיזיים, שיתמחה בפתרונות לפיתוח מהיר של יישומים בעידן ניהול ים הנתונים בעננים.

פול מריץ, המוביל כאמור את המיזם החדש, רואה בו כהזדמנות של EMC לעלות קומה – מניהול התשתיות בעידן הענן, לקומת פיתוח היישומים המתחייבים לאנליזה מהירה של ים הנתונים הנצברים בזמן אמת בארגונים הגדולים בעולם. ולא רק שם: הכוחות המאוחדים של החטיבות והחברות השונות שנרכשו, יגבשו את פלטפורמת ניהול פיתוח היישומים Pivotal Tracker, יחד עם פתרון ה-PaaS (ר"ת Platform as a Service, פלטפורמה כשירות) Cloud Foundry, עם מסגרת SpringSource Java ופיתוח מהיר בזיכרון מבוזר בזמן אמת של Gemstone, לכלל פתרון ייחודי בשוק. חברו אותם למערכת הקוד הפתוח Hadoop לניהול נתונים לא מובנה, ותקבלו כלי חזק מאוד לאנליטיקן, שכה חסר בימים אלה בהם הארגונים אכן טובעים בים הנתונים.

בתוך שלושה חודשים מההכרזה על המיזם החדש, בפתחה של תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC 2013 שנערכה בשבוע שעבר בברצלונה, הכריזה EMC על הפתרון הראשון שלה: פלטפורמת Hadoop מחוברת לניהול מקבילי MPP (ר"ת Massively Parallel Processing) של מאגרי נתונים מובנים, שפותח בחברת GreenPlum. השילוב של תשאול בפורמט SQL השולט בתעשייה כבר שלושה עשורים, וכעת מוטמע ב-Hadoop, משפר ביצועים ביותר מפי מאה, על פי אנשי EMC.

פול מריץ הוא מוותיקי התעשייה. במהלך הקריירה שלו, הוביל מיזמים גדולים ביותר וניהל מערכות מתקדמות וחדשניות – החל במיקרוסופט (Microsoft) עם חלונות (Windows), דרך ניהולה של VMware ועד המעבר ל-EMC בשנה שעברה, עם מינויו לאסטרטג הראשי. במסיבת העיתונאים שנערכה להכרזת Pivotal HD, הגדיר מריץ את המטרה או החזון כ-"הבאת גוגל (Google) לכל ארגון". לא למנוע החיפוש התכוון, אלא לאופן הפיתוח המהיר של היישומים המתקיים בגוגל, כמו בענקיות הטכנולוגיה החדשות האחרות, כמו אמזון (Amazon) ופייסבוק (Facebook).

פגשתי את מריץ לשיחה קצרה במהלך MWC, בביתן של אמדוקס (Amdocs) הישראלית. אגב, אין קשר עסקי למיקום הפגישה, אלא רק קשר אישי – על בסיס היכרות של אנשים בקבוצתו עם מנהלים באמדוקס. אגב, מריץ נשוי ליפה הישראלית, והשניים מגיעים לארץ לעיתים תכופות, כדי לבקר משפחה וחברים.

מה הרעיון מאחורי Pivotal HD, המיזם החדש שלך ב-EMC?
"חברות גדולות ומובילות בעולם הבחינו שהן חייבות לשנות את המודל העסקי שלהן כדי להמשיך ולשגשג, כי אם הן לא ישנו – הן ייעלמו. הסיבה לכך היא, שהתחרות מולן הן מתייצבות השתנתה: במקום המתחרים הוותיקים המוכרים להן, הגיעו מתחרים חדשים. למשל, בתחום המסחר הקמעונאי, ענקית הריטייל וול-מארט (Walmart) גילתה שהמתחרה העזה שלה כבר אינו הרשת הוותיקה הדומה לה, אלא אמזון החדשנית, שפועלת אך ורק מהאינטרנט. דוגמה נוספת היא חברות כרטיסי האשראי, שגילו שהמתחרה הגדולה של כל אחת מהן אינה יריבתה ההיסטורית, אלא דווקא PayPal החדשה.

היתרון המרכזי של החברות החדשות שנולדו עם עידן האינטרנט הוא, שהן מאוד זריזות בפיתוח יישומים חדשים שישרתו את המודלים העסקיים שהן מביאות לשוק. בארגונים הגדולים לא זה המצב – הם איטיים ביותר בפיתוח יישומים חדשים הנדרשים על ידי היחידות העסקיות שלהם, שחשות כי השוק זז או למעשה בורח להן".

מה האתגר המרכזי העומד בפיתוח היישומים החדשים?
"החברות החדשות מנהלות את ה-IT שלהן בדרך שונה מאלה הוותיקות, שקיימות כבר עשרות שנים ומנהלות את ה-IT שלהן באופן המסורתי. אמזון, יאהו! (!Yahoo), פייסבוק וגוגל, בנו את כל תשתית ה-IT שלהן כמו לוח חלק. הן לא השתמשו כלל במה שהיה קיים בתעשייה קודם, אלא פיתחו בעצמן, כי הן נתקלו באתגרים שאף ארגון לא ניצב בפניהם קודם לכן: גידול עצום ומהיר בכמות הלקוחות (הגולשים), התפוצצות הנתונים והצורך להיענות בזמן אמת לשינויים בדרישות. כך, הן בנו תשתיות חומרה ותוכנה עצמאיות ועל הדרך פיתחו עולם חדש של פתרונות זמינים וגמישים (agile). עכשיו אנו רוצים לספק יכולות אלה גם לארגונים המסורתיים, כדי שיוכלו לפתח את יישומיהם במהירות ובגמישות מרבית".

אתם מציעים ניהול נתונים בלתי מובנים המבוסס על פלטפורמת Hadoop. למעשה, כל ספק בשוק מציע חבילת הפצה משלו של Hadoop, אז מה מיוחד אצלכם?
"אצלנו, Hadoop הוא רק ההתחלה. אנחנו מאפשרים לטפל בכמויות אדירות של נתונים ולבצע בהן שאילתות באופן המוכר בתעשייה. כך, המשתמשים יוכלו להסיק מיד את המסקנות הנכונות, כי הם כבר עובדים שנים עם SQL. זה היתרון שלנו, של שילוב ממשק SQL עם נתוני Hadoop. את זה נותנת לנו GreenPlum, המהווה חלק ממיזם Pivotal HD. בנוסף, אנו מצרפים לפתרון שלנו את GemFire של GemStone, המספק יכולת פיתוח מהיר בזמן אמת בזיכרון ה-Cache. כמו כן, אנו יכולים לספק אנליטיקס מהירים ביותר, כמו בניהול המסחר בוול-סטריט".

איך יתנהל המיזם בתוך EMC? האם הוא יפעל כחברה עצמאית, כמו VMware למשל?
"יש ב-EMC דוגמאות טובות להצלחה עסקית – הן כחברה עצמאית שנרכשה ונשמרת ככזו, דוגמת VMware, והן כחברה שנרכשה ומוזגה לתוך EMC, כמו RSA – שפועלת כעצמאית לחלוטין בשמה. כך גם Pivotal HD".

איך אתה מגדיר את התחום החדש שבו פועל Pivotal HD?
"זה תחום חדש שאני מכנה Data Fabric, שבו מי שיבין יותר מהר מה באמת קורה כרגע בעסק שלו – יצליח, ומי שלא – לא ישרוד. היום כל המידע זמין ובזמן אמת, אך המערכות לאנליזה אינן יעילות. למשל, אנו יושבים היום בליבה של תערוכת מובייל וסלולר. תשאל את חברות הסלולר האם הן יכולות 'לבקש סליחה' מכל לקוח ששיחתו נותקה לפתע. התשובה היא לא, כי אין קשר בין מערכת ה-IT ההנדסית – היודעת על כל שיחה שנותקה, לבין מערכת ה-IT של ניהול הלקוחות. ותחום הסלולר הוא עוד מחלוצי תופעת ה-Big Data".

מי יהיו מתחריך בתחום החדש הזה?
"ראשית, יש את 'החשודים הרגילים', כמו יבמ (IBM), מיקרוסופט ואורקל (Oracle), אך אני צופה שלמרוץ יצטרפו גם חברות הזנק".

מה החזון שלך? לאן יגיע השוק החדש הזה שהגדרת והאם יש לכם כבר מכירות ראשוניות?
"אנו נוביל בגדול את השוק המתפתח של Big Data Fast Data, כלומר אנליטיקס בזמן אמת מבוסס ים הנתונים בארגונים. אנו נציע לארגוני ה-1,000 של פורצ'ן (Fortune) את פלטפורמת הפיתוח המהיר ליישומיהם כמו בעידן החדש של גוגל ודומותיה, וגם נאפשר להנהלות החברות להוריד את העלויות הקבועות הגבוהות ולהגשים את החלום של לעשות יותר בפחות. הגיעה העת. נישאר מיזם עצמאי ב-EMC ובתוך שנים אחדות יש סיכוי שנהפוך לחברה עצמאית. יש לנו כבר מכירות ראשוניות והשוק, כפי שאני חוזה אותו, יגלגל בשנים הקרובות מיליארדי דולרים".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לספרד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים