סטיב מילס, סגן נשיא יבמ: "המצב הכלכלי יגדיל את ההשקעות במערכות לשליטה ובקרה עסקית"

בראיון לאנשים ומחשבים שנערך במהלך כנס רשיונל של יבמ, אמר מילס, כי "מה שנדרש כיום הוא שליטה משופרת גם בפיתוח יישומים, ברכישות ובהוצאות לטכנולוגיות מידע בכלל" ● לדבריו, "יבמ מתפקדת טוב יחסית במצב הנוכחי, בזכות הגיוון בסל המוצרים שלה" ● בנוגע לרכישת סאן על ידי אורקל אמר מילס, כי "אני לא מוטרד - אבל נצטרך לראות מה אורקל תעשה"

"המשבר הכלכלי העולמי יגדיל בסופו של דבר את ההשקעה והעיסוק במערכות שליטה ובקרה עסקית, ובמערכות תוכנה להבטחת העמידה בתקנות הרגולציה ברמת הפירמות" – כך אומר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת התוכנה ביבמ העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים שנערך במהלך כנס קבוצת כלי הפיתוח של יבמ, רשיונל, שהתקיים בשבוע שעבר באורלנדו, פלורידה. מילס העריך, כי השגשוג הכלכלי של שנות התשעים הוביל להשקעות בלתי מפוקחות. "מה שנדרש כיום הוא שליטה משופרת גם בפיתוח יישומים, ברכישות ובהוצאות לטכנולוגיות מידע בכלל".

בהתייחסות למצבה של יבמ בעיצומו של המשבר הכלכלי, ציין מילס, כי "יבמ מתפקדת טוב יחסית במצב הנוכחי, בזכות הגיוון בסל המוצרים ובפריסה הגיאוגרפית שלנו. 70% מהכנסות יבמ באות מחוץ לארה"ב – וכך הגיוון העולמי והגיוון בקווי המוצרים מסייע לנו בעסק. למרות זאת, ברור כי אין מי שעסקיו נפרדים לחלוטין מהכלכלה בכלל. אנחנו מקווים לראות שינוי כלכלי בעתיד הלא רחוק. אי אפשר לומר שהכלכלה כבר השתנתה".

לדברי מילס, כשישים רכישות אותן ביצעה יבמ בתחום התוכנה לאורך השנים האחרונות, ממצבות אותה בעמדת זינוק מצויינת ליום שאחרי המשבר. מילס ציין, כי "בתחום התוכנה אנו גם כיום שוכרים אלפי עובדים חדשים – אבל מגייסים עוד יותר עובדים, באמצעות מיזוגים ורכישות. 68% מהעובדים שעובדים עבורי בחטיבת התוכנה בכל העולם עובדים ביבמ פחות מחמש שנים, והגיעו מגיוס מבחוץ או שהצטרפו ליבמ בעקבות רכישת החברה בה עבדו".

על מנת לצאת מהמשבר ולשגשג בעידן שאחריו, מאמין מילס כי פירמות חייבות להבטיח רמה גבוהה של זמינות נתונים, שלא הייתה קיימת במוסדות פיננסיים רבים ערב המשבר. ההיערכות ביבמ לעידן העסקי החדש, שלאחר המשבר, כוללת – בין השאר – גיבוש תפיסה חדשה המאחדת בין פיתוח תוכנה והנדסת תוכנה מצד אחד – ובין פיתוח מוצרים, הנדסת מכונות והנדסת אלקטרוניקה מצד שני. זאת, מתוך הנחה לפיה משקל התוכנה במוצרים מכאניים ואלקטרוניים הולך וגדל, ככל שהעולם עובר לעידן המערכת של מערכות.

"במציאות הנוכחית, חברות גדלות ומבינות את הצורך בשליטה, במודלים ברורים של תפקידים ואחריות לכותבי התוכנה. החברות האלה צריכות ליצור סביבה שמעודדת שימוש חוזר בנכסים קיימים".

יותר רכישות – פחות הון סיכון

בתשובה לשאלה האם צפוי המשבר להוליד תהליך קונסולידציה בענף טכנולוגיות המידע, אמר מילס, כי "כל חברה ציבורית מנסה לגדול – בעיקר אם יש לך המזומנים. בשנות ה-90 זה היה שוק של הנפקות, וכולם רצו להנפיק בעצמם. בעשור הנוכחי יש יותר רכישות. השאלה בסופו של דבר היא כמה הון סיכון פנוי להשקעה יש בשוק, וכמה יהיה בעתיד".

בהתייחסות ישירה לשוק הטכנולוגיה בארץ, הוא מעריך, כי "אצלכם, בישראל יש עדיין הון, גם אם פחות. כשהכלכלה תתעורר נראה כסף חדש זורם לערוצי הון הסיכון בכלל". בפן ישראלי אחר, מזכיר מילס את פעילות הפיתוח הנרחבת של יבמ במעבדות התוכנה המנוהלות על ידי דני ילין – ומציין את איכות העבודה והניהול כאן.

מילס מפגין ביטחון מוחלט של יבמ מול מהלך הרכישה של סאן על ידי אורקל. לשאלות אודות עתיד השימוש הנרחב אותו עושה יבמ בסביבת ג'אווה, מגיב מנהל חטיבת התוכנה של יבמ ואומר, כי "יש לנו רשיון שימוש לטווח ארוך בג'אווה. אני לא מוטרד – אבל נצטרך לראות מה אורקל תעשה. קשה לראות כיום מה יקרה".

בהקשר הזה, הוא מזכיר גם, כי "קיים מיזם ליישום קוד פתוח של ג'אווה תחת אפאש. הפעילות הזאת לא גדלה עד היום במהירות, בשל המדיניות הגמישה של סאן בהענקת רשיונות שימוש. אורקל עשויה לשבש את המצב בשוק – וייתכן שהקוד הפתוח יתרחב. בכלל, אורקל תמיד הייתה מתחרה משמעותי. עכשיו כשהם רכשו גם חברת חומרה הם יהיו תחרות קשה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים