סין: החלו הדיונים בערעורה של אפל על איסור מכירת ה-iPad

ההמתנה לפסק הדין בערעור עלולה להיות ממושכת, אך הפעם מדובר בפסיקה אחרונה בנושא על פי החוק הסיני ● טים קוק, מנכ"ל אפל: המכירות בסין "בקושי מגרדות את פני השטח"

הדיון הראשון בערעורה של אפל (Apple) על איסור מכירת מכשירי ה-iPad בסין, נערך אתמול (ד') לאחר התביעה שהגישה Proview הסינית על הפרת זכויות בסימן המסחרי iPad.

הדיון בבית המשפט הגבוה בעיר גואנגזו נערך בעקבות הערעור שהגישה אפל על פסק הדין שהתקבל לטובת יצרנית הצגים הסינית, שנקלעה לקשיים. "שווי המותג iPad הרקיע שחקים לאחר שאפל השיקה את מחשבי הלוח בינואר 2010", טען פרקליטה של אפל בפני בית המשפט. "בעיני הצרכנים, מזוהה השם iPad עם אפל. אם בית המשפט יפסוק לטובת Proview, הדבר יבלבל את הצרכנים ויחבל באינטרסים שלהם".

ההמתנה לפסק הדין בערעור עלולה להיות ממושכת, אך הפעם מדובר בפסיקה אחרונה בנושא על פי החוק הסיני. כמו כן, פסק הדין העתידי ישמש כתקדים לדיונים דומים בערכאות נמוכות יותר של בתי המשפט בסין. לפני שבוע כבר דחה בית משפט בשנגחאי את בקשתה של Proview לאסור על המכירה של ה-iPad בעיר, שנחשבת לעשירה ביותר בסין, בטענה שההחלטה תלויה בפסק הדין שיתקבל בבית המשפט הגבוה.

חטיבה של Proview International Holdings, יצרנית צגים גדולה מסין שנקלעה לקשיים בתקופה של המיתון הכלכלי העולמי, כבר הגישה תביעות כנגד אפל באזורי שיפוט רבים ברחבי סין. כך, למשל, קבע בית משפט מקומי בחודש שעבר על הפסקת מכירה של מחשבי iPad מתוצרת אפל על ידי קמעונאים. עם זאת, ההערכה הייתה כי להחלטה לא יהיו השלכות מעשיות משמעותיות, שכן Proview דרשה עוד קודם לכן מרשויות הסחר במדינה לאסור על המכירה של מחשבי iPad בארבעים ערים גדולות בסין.

"מבחינה תיאורטית ניתן לבקש מבית המשפט העליון של סין להורות על קיום של משפט חוזר, אך סיכויי ההצלחה של בקשות כאלה נמוכים מאוד", אמר קני וונג, שותף במשרד הפרקליטים Mayer Brown JSM מהונג קונג ומנהל המחלקה לקניין רוחני של המשרד. "אם אפל תפסיד בערעור בגואנגזו, יהיה עליה להגיע לפשרה עם Proview על הזכויות בסימן המסחרי iPad, או להחליף את שמם של מחשבי הלוח לשם אחר שלא יזכיר את iPad", הוסיף וונג.

מבחינתה של אפל, המכירות בסין מוטלות על כף המאזניים. טים קוק, מנכ"ל החברה, כבר הודה כי המכירות שם "בקושי מגרדות את פני השטח". מבחינתה של Proview, שכבר הספיקה לשקוע בחובות, אם לא תוצג תוכנית הבראה מעשית עד אמצע השנה הנוכחית, יימחקו מניות החברה מהמסחר בבורסה של הונג-קונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים