אפל מול מוטורולה: ב-FTC תומכים באפל

רשות הסחר הפדרלית קבעה, כי מאחר שהפטנטים שלה על טכנולוגיה סלולרית הם בבחינת סטנדרט בתעשייה – חייבת גוגל להעמיד אותם לרשות אפל בתנאים הוגנים וסבירים ● במסמך שהוגש מטעם ה-FTC נכתב, כי "חסימת מתחרים באמצעות פטנטים יוצרת סיכונים של פגיעה בתחרות, בחדשנות ובצרכנים

מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), כיום חטיבה של גוגל (Google), אינה רשאית לבקש מבית המשפט צו שיאסור על המכירה של מכשירי iPhone ומחשבי iPad שיש בהם משום הפרה של פטנטים שלה על טכנולוגיה סלולרית – כך קבעה אתמול (ד') רשות הסחר הפדרלית (FTC) של ארצות הברית.

הקביעה של FTC היא בבחינת אישור נוסף לפסק הדין של השופט ריצ'רד פוזנר, שדחה בחודש יוני האחרון תביעה של גוגל, שדרשה להוציא צו שיאסור על מכירה של מכשירי iPhone. השופט קבע, כי מאחר שהפטנטים בהם מדובר הם בבחינת סטנדרט בתעשייה – חייבת גוגל להעמיד אותם לרשות אפל (Apple) בתנאים הוגנים וסבירים. גוגל ערערה לבית המשפט לערעורים בערכאה הפדרלית. במסגרת הערעור הוגש מסמך של FTC, שבו מצדדים אנשי הרשות בפסק הדין של השופט פוזנר.

הרשות ידועה כמי שאינה תומכת בצווים שאוסרים על מכירה של מוצרים בגין הפרת זכויות בפטנטים. במסמך שהוגש מטעמה צוין, כי "חסימת מתחרים באמצעות פטנטים יוצרת סיכונים של פגיעה בתחרות, בחדשנות ובצרכנים, משום שהיא מאפשרת לבעלי הפטנטים לקבל תגמול שלא על בסיס הערך התחרותי של הטכנולוגיה, אלא על בסיס עלות המעבר של מפר הזכויות לטכנולוגיות חלופיות ברגע שמוצא צו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. machine-gun

    פשוט בושה ! זה שאפ אסרה על סמסונג מכירה של גלקסי 2 וכד'בגלל הפרת פטנטים, זה בסדר, זה לא נחשב "חסימת מתחרים באמצעות פטנטים יוצרת סיכונים של פגיעה בתחרות, בחדשנות ובצרכנים" פשוט תפוח רקוב ! בחיים לא אעבור לאפל, בחיים !

אירועים קרובים