שיא בייצוא השנתי של אינטל ישראל: כתשעה מיליארד דולר

מדובר ב-5.5% מכלל הייצוא של ההיי-טק הישראלי ב-2022 ● רכש הסחורות והשירותים מעסקים ישראליים זינק ב-60% ● מספר עובדי החברה עמד על 11,700 - כ-300 פחות לעומת 2021

מימין: קרין אייבשיץ סגל ודניאל בן עטר, המנכ"לים המשותפים של אינטל ישראל.

אינטל ישראל רשמה בשנה שעברה יצוא של 8.7 מיליארד דולר – מה שעל פי החברה מהווה נתון שיא; כך עולה מדו"ח האחריות התאגידית שלה לשנים 2022-2023. מדובר ב-1.75% מכלל התוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) של מדינת ישראל וב-5.5% מהייצוא של ההיי-טק הישראלי. מספר העובדים של אינטל ישראל הגיע בסוף השנה ל-11,700 – כ-300 פחות לעומת הנתון ב-2021.

עוד עולה מהדו"ח כי אינטל ישראל רכשה אשתקד סחורות ושירותים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר מעסקים ישראליים – זינוק של 60% מ-2.2 מיליארד דולר בשנה שלפניה.

אינטל היא אחת מחברות ההיי-טק הרב לאומיות הוותיקות שפועלות בישראל – מאז 1974. היא התחילה בסניף קטן בחיפה וכיום יש לה בארץ שלושה מרכזי פיתוח – בחיפה, בפתח תקווה ובירושלים – ואת מרכז הייצור בקריית גת. כאמור, החברה מעסיקה בישראל 11,700 עובדים בצורה ישירה, ולדבריה יוצרת כ-42 אלף משרות עקיפות. בימים אלה היא בונה מפעל חדש לייצור שבבים חדש בקריית גת (Fab 38). החברה משקיעה בכך יותר מ-10 מיליארד דולר, ולדבריה נותנת תעסוקה לכ-7,000 עובדי בינוי.

גיוון תעסוקתי, קיימות, חינוך ועוד

הדו"ח עוסק בשלל נושאים: גיוון תעסוקתי, קיימות, חינוך ועוד. עולה ממנו כי באינטל ישראל פועלות חמש קהילות עובדים (ERGs) מקבוצות אוכלוסיה שונות, וכ-40% מהעובדים משתייכים אליהן.

עובדי אינטל הכפילו אשתקד את מספר שעות ההתנדבות שלהם למען הקהילה ל-102 אלף. על כל שעת התנדבות מעניקה קרן אינטל העולמית לארגונים ולעמותות שבהם היא מבוצעת 10 דולר, או יותר מ-30 שקלים, שהסתכמו לסכום של שלושה מיליון שקלים. באינטל ישראל מעריכים את סך ההשפעה החברתית של החברה ב-2022 ב-20 מיליון שקלים.

בכל הקשור לקיימות, אומרים באינטל, החברה היא הרוכשת הגדולה ביותר בישראל של תעודות חשמל ירוק, עם 100% צריכת חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים.

הדו"ח מתייחס גם לחינוך: בחברה מציינים שתוכנית 5 פי 2 שהיא הובילה בעשור האחרון הביאה לכך שאשתקד, מעל 20 אלף תלמידים עשו בגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות לימוד. כמו כן, אינטל שותפה במהלך לאומי חדש להרחבת מספר התלמידים שמשולבים בלימודי מדע. בנוסף, היא הרחיבה ב-2022 את תוכנית AI For Youth להקניית מיומנויות בינה מלאכותית מתקדמות למאות תלמידי תיכון ברחבי הארץ.

"המחויבות של אינטל לכלכלה, לסביבה ולחברה – מפתח להצלחתה"

דניאל בן עטר וקרין אייבשיץ סגל, סגני נשיא תאגידיים ומנכ"לים משותפים של אינטל ישראל, אמרו כי "אנחנו מאמינים שכחברה טכנולוגית מובילה בארץ, יש לנו אחריות וזכות גדולה לתרום לחברה שבה אנחנו פועלים, במגוון רב של תחומים. המחויבות של אינטל לנושאים כלכליים, סביבתיים וחברתיים מהווה מפתח להצלחתה, והיא עוברת כחוט השני בפעילותה העסקית".

לדברי בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל, "דו"ח האחריות התאגידית ה-17 של אינטל מציג בצורה מובהקת את השפעתה על קידום החברה והכלכלה הישראלית, ואת החשיבות שאנחנו מייחסים למוקדי הפעילות המרכזיים שלהם התחייבנו. אנחנו גאים להיות חברה שעושה כל שביכולתה על מנת להעניק תחושת שייכות לכל עובדיה, לטפח עסקים מקומיים ולתת תעסוקה לאנשים מכל גווני הקשת הישראלית. על אף ש-2022 הייתה שנה לא פשוטה לכלכלה, לענף ואף לחברה, המשכנו בפעילותנו הכלכלית והחברתית והגענו להישגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים