אינטל שוקלת לרכוש את סי-פייב – תמורת שני מיליארד דולר

החברה היא יריבתה של ARM, המפתחת את ארכיטקטורת ייצור המעבדים RISC-V מבוססת הקוד הפתוח ● הטכנולוגיה, אם תהפוך לנחלתה של אינטל, עשויה לסייע למנכ"ל פט גלסינגר להצעיד אותה למעמד של מובילה טכנולוגית בשוק השבבים

אם תתבצע - הרכישה תקדם את תכניותיו. פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: פלי הנמר

ארכיטקטורת ייצור המעבדים RISC-V נחשבת כסוג של חלופה לארכיטקטורה שמפתחת ARM, ולו בגלל שמדובר בארכיטקטורת קוד פתוח שאינה דורשת דמי רישוי. אחת מהחברות שמפתחת שבבים סביב RISC-V היא סי-פייב (SiFive), והחברה, לפי הדיווחים, נמצאת כעת על הכוונת של אינטל (Intel), שמוכנה להשקיע ברכישה שלה סכום של שני מיליארד דולר.

שתי החברות לא הגיבו לדיווח, אבל לפי הידוע סי-פייב, חברת הזנק שאינטל היא אחד הגופים שהשקיעו בה, שוקלת את ההצעה לצד הצעות אחרות שקיבלה. לפי מקורות שמקורבים לעניין, מדובר בשיחות ראשוניות בלבד, כשבמקביל יש גופים שמוכנים להשקיע בסי-פייב כספים נוספים אם תישאר עצמאית.

אינטל. צילום: BigStock

אינטל. צילום: BigStock

ההתעניינות של אינטל ב-סי-פייב היא חלק מאסטרטגיית ה-IDM 2.0, עליה הכריז מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, כשנכנס לתפקידו, וזאת במטרה להחזיר את החברה אל מעמד המובילה הטכנולוגית בשוק השבבים. מדובר גם בסוג של מענה לניסיון של אנבידיה (Nvidia) לרכוש את ARM, שיכה וממשיך להכות גלים בשוק, כולל בתוך ARM עצמה.

בנוסף אינטל, בין לבין, גם רוצה ש-סי-פייב, ושוב כחלק מ-IDM 2.0, תייצר אצלה את השבבים שלה במסגרת התכנית של החברה לפתוח את המפעלים שלה גם ליצרניות ללא מפעלי יציקה. באינטל טוענים שהיא מסוגלת לייצר מעבדי RISC-V, בדיוק כמו מעבדי ARM ו-X86 כמובן.

סי-פייב מעסיקה יותר מ-500 עובדים, והיא גייסה כ-185 מיליון דולרים כולל מווסטרן דיגיטל, קוואלקום ויצרנית הזכרונות הייניקס, וזאת מעבר לאינטל, כאמור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים