סקירה: ה-Redmi Note 8 Pro של שיאומי

המכשיר החדש דומה בהרבה דברים ל-Note 8 ה-"רגיל", אבל גם לא מעט שינויים ● ההבדל במחיר בין שניהם הוא, אגב, 100 שקלים בלבד

ה-Redmi Note 8 Pro של שיאומי. צילום: יח"צ

דבר אחד בוודאות אי אפשר לקחת לשיאומי: זו חברה ששומרת על קצב השקת מכשירים שיכול להתמודד כנראה רק עם זה של וואווי. כמעט שאין חברה שמשחררת טלפונים חדשים לשוק בקצב שלה, וגם אם זה קצת מבלבל לפעמים את הלקוחות הפוטנציאליים, בסופו של דבר שיאומי מצליחה לתקוף כל נקודת מחיר, עד לשוליים של הצמרת העליונה של המכשירים. לעתים היא אפילו משיקה יותר מטלפון אחד באותה ההזדמנות.

אחד המהלכים הבולטים שהחברה ביצעה בשנה האחרונה הוא הפרדת המותג Redmi מ-Mi והפיכתו למעין "חברה בת". Redmi הוא מותג שמתמקד לחלוטין בשוק הביניים ולמטה ממנו, בדגש על השוק ההודי. כמעט את כל ההכרזות וההשקות שקשורות למותג היא מבצעת בתת היבשת הענקית, שבה רבים משתוקקים לטלפוניה, ולא משנה דו"ח של איזו חברת ניתוח שווקים קוראים.

המכשיר החדש של שיאומי, Redmi Note 8 Pro, מספק יכולת לבחון מקרוב את הדרך שבה החברה פועלת בהיבט הזה. הוא הושק זמן קצר מאוד אחרי Redmi Note 8 ועל אף שהוא מאוד דומה לו, הוא מציע די והותר דברים שונים כדי לשכנע שיש בו התקדמות מסוימת. כך, בשני המכשירים יש ארבע מצלמות מאחור, אבל בעוד שה-Note 8 ה-"רגיל" מציע מצלמת 48 מגה-פיקסל, ב-Note 8 Pro כבר מיקמה החברה מצלמת 64 מגה-פיקסל עם צמצם מהיר יותר במקצת, כדי לתת מענה למגמות בשוק. יש סיכוי שעוד לפני סוף דצמבר היא תשיק מכשיר אחד לפחות עם מצלמת 108 מגה-פיקסל.

גם המצלמה הקדמית שופרה במעבר ל-Pro, והיא כוללת כעת חיישן בגודל של 20 מגה-פיקסל לעומת 13 מגה-פיקסל ב-Note 8 המקורי. עם זאת, קשה להאמין שזה משפיע על רוב המשתמשים. סלפי זה סלפי ולא יצירת אומנות, גם אם יש כאלה שיודעים להפוך את התמונות הללו לכאלה.

תכונה נוספת ב-Redmi Note 8 Pro היא שהמסך שלו גדול יותר ומתמתח על 6.5 אינץ'. אבל כמו תמיד כמעט במכשירים של החברה, ובוודאי במגזר השוק הזה, הוא מתספק בפאנל LCD וברזולוציית +FHD סטנדרטית, כשיש גם מגרעת בצורת טיפה די גדולה למעלה, כדי לאכלס את המצלמה הקדמית. המכשיר גם מציע, ברמה הבסיסית, מעט יותר זיכרון עבודה – 6 ג'יגה-בייט לעומת 4 ג'יגה-בייט. לעומת זאת, זיכרון האחסון בדגם הראשוני נותר על 64 ג'יגה-בייט. בדרך, גם הסוללה צמחה לה – מ-4,000 ל-4,500 מילי אמפר לשעה, אבל היא עדיין תומכת בהספק טעינה של 18 וואט.

הבחירה המפתיעה במערכת על שבב

נראה שההבדל המשמעותי הוא הבחירה המפתיעה של שיאומי לכלול ב-Pro את המערכת על שבב Helio G90T, שהיא החזקה ביותר שמציעה מדיה-טק, יריבתה של קוואלקום, שמעבד הביניים שלה, Snapdragon 665, מעטר את ה-Note 8. המערכת של מדיה-טק מציעה שתי ליבות Cortex-A76 במהירות 2.05 ג'יגה-הרץ ושש ליבות Cortex-A55 במהירות 2 ג'יגה-הרץ, לכל היותר. השבב הגרפי הוא Mali-G76 החדש, והוא משובץ במערכת בתצורת ארבע הליבות שלו.

המערכת של Redmi Note 8 Pro אכן מספקת ביצועים גבוהים יותר ממה שמציעות מערכות שוק הביניים של קוואלקום, אבל היא לא ממש מגרדת את הביצועים של Snapdragon 855, כך שהטלפון לא חורג מרמה של השוק שאליו הוא מיועד. המכשיר לא מתחמם, גם לא בעבודה מאומצת, כך שאין זה פלא שהוא עמד בציפיות הגבוהות שתליתי בו והצליח לעבור את בדיקות הזמן ביותר מ-11 שעות, ועוד עם עודף לא מבוטל.

הרבה מצלמות וחיישן טביעות אצבע לא נוח לשימוש

המצלמות מסודרות מאחור באופן אנכי, כשהמצלמה הרביעית ממוקמת מהצד יחד עם המבזק. מתחת לשלוש הראשיות יש את חיישן טביעות האצבע, והוא מאוד קטן ולא נוח לשימוש לעומת מכשירים אחרים של החברה. זהו המחיר שצריך כנראה לשלם כשרוצים לדחוף כל כך הרבה מצלמות לגב אחד מסכן.

אפליקציית הצילום לא עברה שינויים משמעותיים. יש את מצב הבינה המלאכותית הצפוי, שמשנה את ההגדרות בהתאם למה שנמצא מול המצלמה הראשית. לצדו קיים מצב מקרו ייעודי, שאמור לשפר את איכות התמונות כשמצלמים דברים ממש מקרוב, והוא בדרך כלל עובד היטב. המצב השלישי הוא של 64 מגה-פיקסל, שבדיוק כמו במכשירים קודמים של שיאומי מאפשר לצלם במלוא הפיקסלים של המצלמה הראשית, ולא מחבר בין כל ארבעה פיקסלים כדי ליצור תמונה של 16 מגה-פיקסל עם יותר אור ופרטים, כמו שקורה בצילום רגיל.

האיכות של התמונות מוצלחת באור יום ובשעות בין הערביים, ומצב הלילה המצופה בהחלט סביר ומצליח להכניס מספיק אור לתמונה כדי לספק פרטים גם בחושך מבלי להפוך אותה ליותר מדי פלסטית.

עם תג מחיר של 1,079 שקלים, ה-Redmi Note 8 Pro בהחלט מספק תמורה גבוהה עבור אלה שלא רוצים להוציא יותר מדי ובכל זאת ליהנות מטלפון יותר מסביר. דרך אגב, ההפרש מה-Redmi Note 8 עומד על 100 שקלים בלבד.

המכשיר התקבל מקבוצת המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בישראל.

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    איך מקליטים שיחות טלפון במכשיר הזה?

  2. קרול רוטמן

    יש לי בעיה במכשיר בזמן שיחות הטלפון. - פתאום הטלפון מחייג למספר טלפון אחר - במקרה אחר באמצע השיחה בזמן שמגיה שיחה ממקור אחר הטלפון נכנס למצב המתנה ובצד השני לא שומעים אותי. אשמח אם מישהו יכול להסביר לי איך לתקן מצב זה.

  3. Avi Weitz

    הבנתי ששיואמי עדכנה / מאפשרת הקלטת שיחות במכשיר וזאת מתחילת ינואר 2020, המכשיר שלי מעודכן עם כל העידכונים ועדיין לא מוצא כל דרך להפעיל את הקלטת השיחות???

  4. Brendon shaar

    בתחילת ינואר 2020 קניתי את השיאומי נוט 8 פרו ובתכלס אני מאוד מרוצה ממנו,סוללה חזקה שמחזיקה לי ליום וחצי אחרי שימוש די רציני של הודעות ושיחות . מאוד ממולץ לקנות את הנוט 8 פרו וגם שווה את המחיר ולא להשתגע במחיר גבוה

  5. Brendon shaar

    קניתי בתחילת ינואר את המוט 8 פרו ויש לי אותו כבר שבועיים בטלפון מדהים שעושה את העבודה מאלף ועד תו הסוללה חזקה שמחזיקה לי יומיים בשימוש נורמלי וסביר ואני אחד שמשתמש ושולח הודעות , מקבל ועושה שיחות

  6. על הפנים

    אי אפשר לקליט שיחות בטלפון הזה!

  7. גדי

    לצלם בדימוס ככה מתארים צמצמים של עדשות בכל מקום צמצם עם מפתח גדול - מהיר, צמצם עם מפתח קטן - איטי https://en.wikipedia.org/wiki/Lens_speed Lens speed refers to the maximum aperture diameter, or minimum f-number, of a photographic lens A lens with a larger maximum aperture ... is called a fast lens ... Conversely, a smaller maximum aperture ... is slow

  8. צלם בדימוס

    אין דבר כזה צמצם מהיר יותר.. צמצם הוא פתח (מפתח צמצם) שדרכו עובר האור.. לכן צמצם הוא רחב/צר יותר.

אירועים קרובים