העמוד שנתניהו לא יאהב

היוצרים שהביאו את "אנשים בינוניים וסבירים" צוללים לעולם הפוליטי עם עמוד פייסבוק שמציע מועמדים "מעניינים" לראשות הממשלה

מעניין מה פארוק חושב על זה. צילום: מתוך העמוד

מאז ההכרזה על הבחירות החלו הרשתות החברתיות להתמלא בפוסטים וממים בעד ובעיקר נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שריו והסיעות החברות בקואליציה היוצאת. יוצרי הרשת, בפרט אלה שמתנגדים למדיניות הנוכחית, מפגינים את היצירתיות שלהם ובדרך זו מנסים לשכנע את הציבור להחליט ביום הבחירות נתניהו לא ימשיך בשלטון.

אחד מעמודי הפייסבוק (Facebook) הבולטים שבהם, שצובר פופולריות מאז שעלה לאוויר בסוף השבוע, הוא "מועמדים שעדיפים על ביבי". הוא כולל תמונות שהעלו יוצרי העמוד וגולשים של סלבריטיז ודמויות מסרטים ומתוכניות טלוויזיה, עם הכיתוב "עדיף על ביבי". בכך הם מבקשים לטעון שבעצם כל אחד עדיף על ראש הממשלה הנוכחי. נכון לעכשיו, ארבעה ימים לאחר הקמתו, צבר העמוד כ-10,000 לייקים.

בין אותם "עדיפים" ניתן למצוא את פרופ' רפי קרסו, השחקנית אלמה דישי, פינגי הפינגווין מפרפר נחמד, דארת' וויידר ממסע בין כוכבים ואפילו יוזף פריצל, הגבר האוסטרי שכלא את בנותיו במרתף ביתם למשך שנים ארוכות. ליד כל אחת מהתמונות הם הוסיפו כיתוב הומוריסטי.

נתקלתם ברשת במשהו מעניין שקשור לבחירות? רוצים לדווח לנו על דברים רלוונטיים? שלחו לנו מייל כאן.

העמוד הוקם על ידי עמרי חזות ואלון חמודות, שני בוגרי תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית, שהקימו בעבר את העמודים "אנשים בינוניים וסבירים" ו-"HujiMeme".

ג׳ופרי באראתיאון ממשחקי הכס עדיף על ביבי?

ג׳ופרי באראתיאון ממשחקי הכס עדיף על ביבי?

"הרעיון להקמת העמוד עלה בשבוע שעבר, כשראינו שאחרי שנים רבות בשלטון, הציבור הגיע להבנה שביבי כבר לא יכול להיות ראש ממשלה, שהסטגנציה של המערכת הפוליטית בישראל חייבת להיפסק ושהמערכת צריכה לעבור רענון – מהראש מטה. זה בא לידי ביטוי בפוליטיקאים שכותבים ומדברים על זה בתקשורת או בהתכתבויות בין חברים בפייסבוק", הם מספרים.

טלפרומטר כראש ממשלה?

טלפרומטר כראש ממשלה?

לדבריהם, "מאחר שההבנה הזאת חלחלה בקרב העם, החלטנו שלא משנה מי יהיה ראש הממשלה – רק לא ביבי שוב. לכן, פתחנו עמוד שיציע מועמדים ריאליים והגיוניים, כמו קרין גורן, עובד מהסביח בגבעתיים, ג'ופרי ממשחקי הכס וגם ויטמין B12, כי עדיף פי  BB6. נוצר מעין קטלוג של מועמדים שמגיעים חצי מהגולשים וחצי מרעיונות שלנו. אנחנו מנסים לשמור על סטנדרטים גבוהים".

חזות וחמודות מציינים ש-"קיבלנו תגובות מהמערכת הפוליטית ומחברות עסקיות. כרגע שום דבר לא עומד על הפרק מבחינתנו, ואנחנו לא מחויבים לאף אחד ולא פועלים מטעם אף אחד".

העמוד הזה הוא הסנונית הוויראלית הראשונה, שבעקבותיה יבואו עוד עמודים וממים רבים – בעד ונגד מפלגות ומועמדים שונים. אנחנו, באנשים ומחשבים, נסקר את בחירות 2015 מהפן המחשובי – מכל צדדי המערכת הפוליטית.

נתקלתם ברשת במשהו מעניין שקשור לבחירות? רוצים לדווח לנו על דברים רלוונטיים? שלחו לנו מייל כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שהם

    יש סיכוי טוב שהייתי בוחר בחלר מנבחרים אלו על פני האופציות המוצעות היום בפוליטיקה הישראלית. ודארת' ווידר הוא ממלחמת הכוכבים ולא ממסע בין כוכבים... תדייקו. :)

אירועים קרובים