גרטנר: 20% מהעסקים יהפכו את הרשתות החברתיות לאמצעי המרכזי לתקשורת בינאישית, במקום מיילים

בדו"ח, העוסק בשימוש של ארגונים במדיה החברתית, נכתב, כי עד 2012, יותר ממחצית מהארגונים ישתמשו בשירותים הכוללים מיקרו-בלוגינג, אולם שיעור החדירה של המיקרו-בלוגינג הארגוני העצמאי לא יעלה על 5% ● עוד מעריכים אנשי גרטנר, כי במהלך השנים הקרובות צפויות רוב החברות להקים רשתות חברתיות פנימיות, או לאפשר שימוש עסקי בחשבונות אישיים ברשתות חברתיות כלליות

עד 2014 יחליפו הרשתות החברתיות את האי-מיילים ככלי העיקרי לתקשורת בינאישית ב-20% מהארגונים – כך עולה ממחקר חדש של גרטנר (Gartner). עוד קובעים מחברי הדו"ח, כי עד 2012, יותר ממחצית מהארגונים ישתמשו בשירותים הכוללים מיקרו-בלוגינג, אולם שיעור החדירה של המיקרו-בלוגינג הארגוני העצמאי לא יעלה על 5%.

בדו"ח נכתב, כי הפופולריות העצומה של טוויטר (Twitter) הובילה ארגונים רבים לחפש שירות של "טוויטר ארגוני", שיספק את הפונקציונליות של המיקרו-בלוגינג יחד עם תכונות אבטחה ובקרה רבות יותר.

עוד מעריכים אנשי גרטנר, כי במהלך השנים הקרובות צפויות רוב החברות להקים רשתות חברתיות פנימיות, או לאפשר שימוש עסקי בחשבונות אישיים ברשתות חברתיות כלליות.

"הזמינות הגוברת של שירותי הרישות החברתי, הן בתוך גבולות הפיירוול (firewall) והן מחוץ להם, כמו גם הדמוגרפיה וסגנונות העבודה המשתנים, יובילו את המשתמשים לאמץ את הרשת החברתית ככלי מרכזי לתקשורת עסקית", נכתב בדו"ח.

תחזית נוספת של מחברי המחקר קובעת, כי עד סוף 2012 ייכשלו יותר מ-70% מיוזמות המדיה החברתית של מחלקות ה-IT בארגונים. לפי עורכי המחקר, הסיבה לכך היא המעבר משלב יצירת הפלטפורמה לשלב אספקת הפתרון". אנשי גרטנר כתבו, כי "50% מיוזמות המדיה החברתית המונעות על ידי עסקים ינחלו הצלחה, לעומת 20% בלבד מהיוזמות, המונעות על-ידי מחלקות ה-IT". לכן, מציינים המחברים, "ארגונים יהיו חייבים לפתח מערך חדש של מיומנויות, הקשור לתכנון ולאספקת פתרונות מדיה חברתית. לאחר 2012 תגבר הצמיחה בשוק התוכנות החברתיות, כמו גם ההשפעה הכוללת של המדיה החברתית על עסקים ועל החברה בכלל".

עוד חוזים אנשי גרטנר, כי בחמש השנים הקרובות, 70% מיישומי התקשורת ושיתוף הפעולה המתוכננים על גבי מחשבים אישיים יתבססו על חוויות המשתמשים ביישומי שיתוף פעולה בטלפונים חכמים. "יותר משתמשי קצה ישקיעו חלק ניכר מזמנם בהתנסות בכלי שיתוף פעולה בטלפונים חכמים, ממש כשם שה-iPhone השפיע על תכנון ממשק המשתמש במחשב השולחני", נכתב. "ישפיעו על כך הלקחים שנלמדו מכלי שיתוף פעולה במכשירים הניידים – על יישומי PC, שרבים מהם הם נגזרות של פלטפורמות בנות עשרות שנים שהתבססו על רשתות טלפוניות פנימיות (PBX), או תבניות ישנות אחרות של שיתוף פעולה".

חוקרי גרטנר אף קבעו, כי עד סוף 2015, רק 25% מהארגונים יעשו שימוש שגרתי בניתוח רשתות חברתיות לשיפור הביצועים. לדבריהם, מדובר ב-"מתודולוגיה יעילה לצורך בחינת דפוסי האינטראקציה וזרימת המידע בין אנשים וקבוצות בארגון מסוים, כמו גם בין שותפים עסקיים ולקוחות. עם זאת, כאשר משתמשים בסקרים לצורך איסוף מידע, ייתכן שתשובות המשתמשים לא יהיו מדויקות, ואם כלים אוטומטיים יבצעו את הניתוח – עלולים המשתמשים להתנגד לעצם העובדה כי תוכנה מנתחת את התנהגותם. מסיבות אלה, צפוי תחום הניתוח ברשתות חברתיות להיוותר משאב בלתי מנוצל של תובנות עבור הארגון".

גרטנר ממליצה לארגונים לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח לאספקה ולצריכת מערך עשיר של שירותי תוכנות חברתיות ותוכנות שיתוף פעולה, כמו גם להתוות קווי מדיניות להסדרת השימוש בשירותי צריכה למטרות עסקיות. "השימוש הגובר בפלטפורמות כמו טוויטר ופייסבוק (Facebook) בקרב משתמשים עסקיים יוצר דיאלוג ארגוני ממשי בנושא רכישת מערכות של תוכנות חברתיות למטרות עסקיות", אמר מארק ר. גילברט, סגן נשיא למחקר בגרטנר. הוא הוסיף, כי "ההצלחה בשיתופי הפעולה ובתוכנות החברתיות תאופיין במאמץ מתוזמן ומשותף בין מחלקות ה-IT לחטיבות העסקיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים