קבוצת מר הטמיעה מערכת מוקד עירוני בעיריית ראשון לציון; ההיקף – חצי מיליון שקלים

מדובר במערכת Power-M - פלטפורמה טכנולוגית המספקת פתרון מקצה לקצה לניהול מוקדים עירוניים ומאפשרת מעבר חלק בין מצב שגרה לחירום ● היא מתבססת רבות על תקשורת סלולרית - הן בדיווח על אירועים והן בהעברתו לגורמים המטפלים בשטח

מר מערכות מקבוצת מר תעשיות פיתחה, בשיתוף עוצמה10, והטמיעה מערכת מוקד עירוני לניהול שגרה וחירום בעיריית ראשון לציון. הפרויקט ארך כחצי שנה והסתיים באחרונה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על כחצי מיליון שקלים.

מדובר במערכת Power-M – פלטפורמה טכנולוגית המספקת פתרון מקצה לקצה לניהול מוקדים עירוניים, מותאמת לצרכי העירייה ומאפשרת מעבר חלק בין מצב שגרה לחירום.

כמו כן, מר מערכות ביצעה במסגרת הפרויקט הסבה ותיוג מחדש של נתונים מ-5.5 מיליון ההפניות הקיימות במאגר העירייה, אינטגרציה עם אתר הפניות העירוני והטמעת מנועי חוקה ו-SLA, לצד יכולות BI וניתוח נתונים.

המערכת החדשה מהווה הרחבה של מערכת מוקד האבטחה שהחברה פיתחה ופרשה עבור עיריית ראשון לציון לפני כשנתיים. היא מאפשרת בזמן שגרה מענה מקיף ומהיר לאנשי המוקד העירוני ולכ-250 משתמשים מכל מחלקות העירייה, בעת הטיפול בכל סוגי הפניות מתושבי העיר. המערכת מבוססת במידה רבה על תקשורת סלולרית: היא מאפשרת לתושבים לפנות למוקד העירוני באמצעות מכשירי המובייל (או אתר האינטרנט), מעבירה את הפניות למכשירים הניידים של הסיירים ופקחי העירייה, ומאפשרת להם פתיחת פניות והעברת דיווחים באמצעות מכשירים אלה, תוך הגדרת תהליכי טיפול והפעלת גורמים שונים.

המערכת מאפשרת מיכון של התהליכים, וזרימת מידע שקופה ונוחה בין מחלקות העירייה – תוך מידור במידת הצורך. היא מספקת למנהלים תמונת מצב עירונית מקיפה, הכוללת חתכים ותצוגות שונות לצרכי מדידה ועמידה במדדי ביצוע מוגדרים (SLA). העובדה שבעת הצורך, המערכת מבצעת מעבר בצורה יעילה ממצב שגרה לחירום מאפשרת לעירייה רציפות תפקודית בהפעלת מוקדי החירום.

לדברי ניצה אבירם, מנהלת המוקד העירוני של עיריית ראשון לציון, "לכל משתמש יש אפשרות לראות משימות מקבילות למשימתו הוא, כך שהטיפול נעשה בתיאום". היא הוסיפה כי "המערכת נותנת לנו שלל כלים אינטואיטיביים לניהול ושליטה של שטף המידע העובר דרך המוקד העירוני – מהתושבים ליחידות הביצוע בעירייה וחזרה. כלי הבקרה מותאמים למוקד עירוני וכוללים כלים למנהל המשמרת, למחלקות, למנהלי המחלקות והאגפים, ואף למנכ"ל העירייה. הם מאפשרים לכל מנהל לראות בזמן נתון את מצב הפניות, הביצוע והתכנון".

פרנקו גונן, מנכ"ל עיריית ראשון לציון, ציין כי "המערכת מהווה נדבך משמעותי בהנגשת השירות לתושבי העיר בשני מימדים: האחד, יכולת לקבל פנייה מתושב באמצעות צילום מפגע מטלפון נייד והעברתו למוקד – מצב שמאפשר דיוק רב יותר בציון המפגע והטיפול בו. השני, צמצום משמעותי בזמני תקן לטיפול בפניות תושבים, באמצעות העברת הפנייה בהודעת SMS לגורם המבצע וסגירת הפנייה באמצעות צילום המפגע לפני ואחרי הביצוע".

הוא הוסיף כי "הטמעת המערכת החדשה בעירייה הייתה מהירה וחלקה, והיא יעילה וזמינה לכל משתמש. הדו"חות שהמערכת מפיקה מאפשרים לכל דרגי הניהול יכולת בקרה ושליטה בתחומי התוכן שלהם".

מוטי נחמני, מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי בראשון לציון, אמר כי "מערכת השליטה והניהול מנהלת את תחומי המוקד העירוני בממד הרחב ומקשרת את המוקד עם מערך המצלמות. בעתיד היא תנהל את העיר החכמה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחת שיודעת לקרוא

    ילדים רעבים (לא משנה עזה או ישראל) חיילים נכנסים בכלים לא מתאימים חייל מגייס כסף בקיקסטאטר כדי לקנות לו ולחברים שלו אפודים קרמיים שר האוצר מפיל עלינו ארגזים שר התיירות אומר לנו - תכניסו יד לכיס ותוציאו די.... איזה ביזבוז... מעל חמישה מיליון על מערכת שפועלת בערים שכנות בעשרות אלפי שקלים... ובהצלחה! חבל...

אירועים קרובים