בראש סדר העדיפויות – חדשנות

בית החולים האוניברסיטאי בית ישראל שבניו-יורק דורג במקום הראשון בסקר השנתי של השבועון InformationWeek, הסוקר את 500 החברות המצטיינות בתחום המיחשוב והטכנולוגיה ● התואר הנחשק הוענק לבית החולים בזכות פורטל מידע ענק שיזם המנמ"ר, המאפיין לדעת עורכי הסקר את העידן החדש של ה-IT: חדשנות ושינוי תהליכים עסקיים, ולא מרכז שירות טכנולוגי ללקוחות הארגון ● תחילתה של מהפכה שקטה

המרכז הרפואי בית ישראל שבניו-יורק (BIDMC), הוא בית חולים אוניברסיטאי ללימודי רפואה, המהווה שלוחה לבית הספר לרפואה של הארוורד. בין היתר המרכז מעניק שירותי קרדיולוגיה למבוגרים, ומתמחה במחלות הקשורות בהפרעות במערכת עיכול, כמו גם לטיפול בסרטן. הוא הוקם בשנת 1890 על ידי קבוצה של יהודים חרדים, ומטרתו העיקרית היתה לשמש את המהגרים היהודים שהגיעו זה מכבר לאמריקה. עם השנים שמו הלך לפניו, והוא הפך לאחד המרכזים הרפואיים היותר מבוקשים בארה"ב.

בית החולים, שנמצא החל מ-1964 בידיים אמריקניות, קוטף מדי שנה את המקום הראשון בסקרים שנערכים על ידי ממשלת ארה"ב. אולם השבוע הוא זכה בתואר מחייב ונחשב לא פחות: מקום ראשון ברשימת 500 החברות והארגונים החדשניים ביותר מבחינת השקעה במערכות מידע, מיחשוב וחדשנות טכנולוגית.

הרשימה המדוברת היא פרויקט שנתי של השבועון InformationWeek, המתקיים זה 24 שנים ברציפות. הפרויקט מבוסס על סקר מקיף שעורכים עורכי השבועון בקרב חברות שמחזור העסקים שלהם הוא מעל 250 מיליון דולרים בשנה. מטרת הסקר היא לאתר בכל שנה את ארגוני ה-IT שהצליחו להביא לשינוי מהותי בפעילותם ולתרום לליבה העסקית, זאת באמצעות הטכנולוגיה כמובן.

בית החולים זכה להגיע לצמרת ה-500 היוקרתית בזכות מיזם חדש – פלטפורמה אינטרנטית למידע על בדיקות ותהליכים רפואיים, המבוסס כולו על הווב. את המיזם הוביל אגף ה-IT של בית החולים, בראשותו של המנמ"ר ג'ון הלקמה. היקף הנתונים מסתכמים ב-200 מיליון פריטי מידע על יותר משני מיליון מטופלים. מנוע החיפוש מאפשר לאתר מידע על 20 אלף סוגי מחלות ותיאוריות רפואיות נפוצות, ושיטת החיפוש היא בוליאנית. החוקרים המורשים לגשת למידע באמצעות הזדהות חד ערכית, מנווטים בעולם המידע בעזרת מערכות IT מתוחכמות אך קלות לשימוש: ERP של פיפלסופט (PeopleSoft) – כיום אורקל (Oracle) – ו-BI, המשמש גם כפלטפורמה טכנולוגית לשורה ארוכה של יישומי מידע אנליטי שבית החולים מאפשר לעובדיו. זאת, מבלי להזכיר את השימוש בפלטפורמת ענן, ובעתיד כמובן המובייל.

הפלטפורמות הטכנולוגיות הללו – מובייל, ענן ו-Big Data, הם גם אלו שמייצגות את הפרופיל של כל 500 החברות שמופיעות ברשימה. עורכי הסקר אומרים, כי מגמות אלו מסמנות את החוקים החדשים אליהם עובר עולם ה-IT, והדרך שבה ארגוני IT מסתגלים אליה. כך, ארגונים נוטשים היום את התפישה לפיה ה-IT הוא גוף תמיכה טכנולוגי, ומגדירים את הצורך של טכנולוגיה צמודה לתהליכים עסקיים, המהווים את ליבת הפעילות של הארגון ואף פקטור מרכזי בהצלחתו העסקית. המגמה הזו החלה עם תחילת עידן הווב, אבל כיום היא הפכה לקריטית ברמה של להיות או לחדול. יעידו על כך החברות שהצליחו להוכיח לעורכי הסקר שהן אכן מסתגלות לעולם החדש.

גם השנה הוצבו בפני ארגוני ה-IT אתגרים שמטרתם להתייעל ולחסוך בהוצאות. 46% מהארגונים דרשו במפורש מהמנמ"רים שלהם לגלות חדשנות ויצירתיות. מגמת ההתעיילות נשמרת ביציבות כבר כמה שנים, והיא דומה במימדיה, לדעת עורכי הסקר, לשלהי המיתון של 2009. עוד עולה מהממצאים, כי 37% מהארגונים כבר נכנסו לפרויקטי מובייל. 85% מהארגונים משתמשים בתוכנה על פלטפורמת ענן SaaS, ואילו היישום של ענן ברכיבים אחרים בארגון, כמו חומרה ושירותים, עדיין זוחל באיטיות ולא מגרד אפילו 30% מהארגונים. 75% מהארגונים מבצעים פעילות מסוימת ברשת חברתית, לעומת 42% בשנת 2009. מתוך כל אלו, רק כשליש משתמשים בכלים שנועדו לנתח את התעבורה ברשת המיוחסת לארגון שלהם.

השורה התחתונה: יותר ויותר ארגונים מתוך רשימת ה-500 מטילים על המנמ"רים שלהם אתגרים, שהמוטו שלהם הוא חדשנות ושיפור תהליכים עסקיים ופחות תחזוקה ושירותים טכניים. אם תרצו, זו תחילתה של מהפכה שקטה, שיהיו לה ללא ספק השלכות גם על ישראל – זו שכבר הוכתרה מזמן כ-"מדינת הסטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים