איך החדשנות הטכנולוגית משפיעה על ביצועי הארגון? חלק ב'

המומחים והאנליסטים מתריעים שארגונים שלא יאמצו טכנולוגיות חדשות - יפסידו ● צביקה ישראלי, מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות, מסביר מדוע החדשנות כדאית לארגון ואיך עושים זאת נכון

צביקה ישראלי, מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות

מדוע כדאי לארגונים להטמיע חדשנות טכנולוגית? האם האמירה שאלה מהם שלא יעשו זאת יישארו מאחור נכונה? ואיך מבצעים את התהליך? אלה רק חלק מהשאלות בהן עוסק המאמר הזה, על שני חלקיו (החלק הראשון פורסם אתמול).

היכן מתחילים?

התשובה מורכבת ותלויה בעיקר בסוג העסקים של הארגון ובהבנה שלו את הוורטיקלים השונים שבהם נדרשת חדשנות – ואת הסיבות לדרישה.

הפתרון הוא להתחיל בניתוח של הדברים הללו. ניתוח פשוט כזה יאפשר לארגון לתעדף את אותם ורטיקלים שבהם יש צורך ליישם פתרונות חדשנות טכנולוגית.

ורטיקלים נפוצים

תחרות עסקית – אחד הוורטיקלים הנפוצים ביותר ליישום חדשנות הוא התחרות העסקית. הרצון של הארגון להתחרות על ליבם וכספם של הלקוחות דוחף את הארגון לא רק להציע שירותים ומוצרים זולים יותר מהמתחרים, אלא גם להציע חווייה אחרת ללקוחות בתחומי השירות, הקנייה וחוויית המשתמש.

בצורה זו הארגון מבדל את עצמו מהמתחרים וגם אם הבידול קצוב בזמן מסוים, עד שהם סוגרים את הפער ומציעים גרסה משלהם לאותו השירות, הרי שהארגון כבר מזוהה כמי שהציע אותו ראשון וכל היתר רק מנסים לחקות אותו. במקרה שכזה, הארגון כבר יצר את נתח השוק שלו.

יעילות – אימוץ טכנולוגיה שתקצר, תשפר ותייעל תהליכי ייצור, זמן הגעה לשוק ותהליכי מכירה, ותקטין את כמות השגיאות בכל מערכת.

אבטחת מידע ובקרה – כגון אימוץ טכנולוגיות שמאפשרות להנגיש יישומים ומידע לעובדי הארגון לשימוש באמצעים עכשוויים כגון סמארטפון וטאבלט מכל מקום ובכל רגע. זאת, תוך הגנה ובקרה על החשיפה של נכסי המידע הארגוני.

B2B (ר"ת Business to Business) – כאן הכוונה היא ליישום טכנולוגיה שתאפשר לארגון לתקשר עם הקבלנים והשותפים העסקיים ולהעביר אליהם מידע באופן חדשני, שמקטין את הסיכוי לחשיפות ומגדיל את היעילות והבקרה הארגונית.

זמן הדוגמאות

כיום ניתן למצוא דוגמאות רבות ומעניינות ליישום של ורטיקלים אלה בארגונים שונים.

דוגמה אחת היא מערכת המאפשרת ללקוחות הארגון לפנות למרכז שירות לקוחות לא רק בטלפון או במייל, אלא גם באמצעות שירותי מסנג'ר שונים. השירותים הללו הם אמצעי התקשורת המועדפים על חלק גדול מהאוכלוסייה ונותני השירותים לא יכולים להתעלם מהם ומהפופולריות שלהם.

עוד דוגמה היא מערכת המאפשרת לארגון לקצר את התהליך שבו נשלח ללקוח טופס כלשהו במייל ועל הלקוח להדפיס אותו, לחתום, לסרוק מחדש ולשלוח בחזרה לארגון. כיום ניתן להנגיש טפסים ישירות לסמארטפון, לטאבלט או למחשב האישי, ועל הלקוח רק לחתום על הטופס המקוון ולאשר.

יש גם פתרונות המאפשרים להנגיש לעובדי החברה באופן מאובטח יישומים וקבצים ארגוניים – ללא קשר למיקום, לזמן ולסוג ההתקן שהם נושאים איתם בכל רגע. פתרונות אלה מאפשרים לעובדים לספק שירות ולהגיב לאירועים סביב השעון, ולארגון לקבל את רמת האבטחה והבקרה שאותה הוא מצפה לקבל.

דוגמה אחרונה במאמר זה היא פתרונות המאפשרים לארגונים לשתף מידע רגיש עם ארגונים אחרים או עם לקוחות. השיתוף נעשה ברמת בקרה ואבטחה גבוהים מאוד, המאפשרת לארגון שליטה מלאה בתכונות המסמך ובשימוש במידע שבו, וכוללת אף יכולת להסתיר פסקאות או משפטים ספציפיים.

כבר בעבר הרחוק של האנושות, בני האדם הבינו שכדי למכור את מרכולתם עליהם להגיע לשוק שאליו מגיעים הצרכנים הפוטנציאליים. הם היו צריכים לרתום עגלה לסוסים ולארוז את הירקות שגידלו, להעמיס ולרכב לפעמים מספר ימים עד לשוק הרוכלים הקרוב. או אז, הם התמקמו בעמדה בולטת ושם מצאו את קהל היעד למוצריהם. במקרים שלא היו עושים את המסע לשוק, הם היו נותרים עם מכירות בכמות קטנה לעוברי אורח אקראיים.

בעידן המודרני, הבסיס נשאר זהה, ואם קהל היעד של הארגון נמצא במרחב הדיגיטלי – הוא חייב לפעול גם במרחב זה. אחרת הוא יישאר רק עם הלקוחות המסורתיים, שבאופן טבעי ילכו ויתמעטו.

הכותב הינו מנכ"ל מוביסק טכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים