אמזון שמרה על Alexa שלא "תשתגע" בגמר הסופרבול

במהלך המשחק הגדול שבו צפו מיליוני אמריקנים, עשתה אמזון את הדבר הנכון מבחינתה ושידרה שתי דקות של פרסומות לעוזרת האישית שלה, שחיה בתוך רמקול Echo מתוצרתה ● אבל הענקית נמנעה מראש מהתסריט ההזוי שבו הפרסומת מפעילה את כל האלקסות ברחבי תבל

אלקסה. צילום: יח"צ

אמזון (Amazon) פרסמה בסופרבול 2018, ובגדול. באירוע הגמר של הטורניר שולבו פרסומת בת 90 השניות של שירות Alexa שנכלל ברמקול Echo של הענקית, והשתתף בה גם ג'ף בזוס – האיש העשיר בעולם, וגם הבעלים והמנכ"ל של קמעונאית האונליין.

כמו כן שודרה בגמר פרסומת נוספת ל-Alexa, אבל רק בת 30 שניות. בנוסף, החברה הכניסה גם פרסומת סופרבול לשירות Amazon Prime שלה, המספק ללקוחות גישה לסרטים ותכניות טלוויזיה.

טכנולוגיית טביעת אצבע אקוסטית

אבל בכדי למנוע מצב שבו ה-Alexa של המשתמשים תשמע את הכינוי שלה דרך מכשירי הטלוויזיה הרבים ותתעורר לפעולה בכל רחבי אמריקה, החברה שינתה את מצב השמע של העוזרת. הפרסומות ל-Alexa שידרו צליל מרוכך, השייך לחלק הגבוה של ספקטרום השמע (בין 3,000 ל-6,000 הרץ), שהורה למכשיר שלא להפעיל את Alexa. לאמזון יש פטנט בשיטה זו, כך פרסם משתמש Reddit לפני כשנה, ובלומברג (Bloomberg) אישר את דבריו.

אמזון פרסמה גם פוסט בבלוג שלה, ובו הסבר כיצד היא מלמדת את Alexa שלא להגיב לשווא. "הטריק הוא לדכא את ההתעוררות הלא מכוונת של המכשיר, בלי לחבל באופן שגוי בתגובתה למיליוני האנשים שמשמשים ב-Alexa בכל יום", אמר שיב ויטאלדווני, מנהל בכיר בקבוצת למידת המכונה של Alexa, הפועלת בקיימברידג שבמסצ'וסטס. אמזון מכנה את השיטה "טכנולוגיית טביעת אצבע אקוסטית" (Acoustic Fingerprinting Technology).

למעשה, אמזון עסקה בנושא זה כבר לפני שנים. בחודש ספטמבר 2014 רשמה החברה פטנט לטכניקות שימנעו את Alexa מלהתעורר "כחלק משידור שנצפה על ידי אוכלוסייה גדולה (כגון במהלך אירוע ספורטיבי פופולרי)", כך לפי התיאור.

Alexa, תזמיני לי בית בובות!

בלומברג דיווח כי הפטנט מתאר באופן כללי שתי שיטות. הראשונה היא העברת מידע למכשירי ה-Echo לפני שפרסומת משודרת, כך שלאחר מכן ה-Echo יכול להשוות פקודות חיות לטביעת האצבע האקוסטית של קטע הקוד, בכדי לקבוע אם הפקודות אותנטיות. הטקטיקה השנייה מתארת כיצד הפרסומת עצמה יכולה לשדר אות אקוסטי בלתי נשמע, בכדי לומר ל-Alexa להתעלם מהמילה המפעילה "Alexa" בעקבותיו.

בפוסט שפורסם בבלוג של החברה ביום ו' האחרון, ושעסק בהכנה לפרסומת הסופרבול, התייחס מנהל אמזון לזיהוי דיבור, מנוי סינדהווני, לנושא, וציין כי החברה יכולה גם להשתמש בגישה זו גם בכדי למנוע מ-Alexa מלהגיב לאזכורים לא צפויים אחרים של שמה, ובכך לספק מענה למקרים שבהם היא מתנהלת באופן בלתי צפוי.

מקרה דומה של התעוררות לא רצוי של אלקסות אירע בדיוק לפני שנה, בינואר 2017. באירוע המשונה שודרה בתחנת טלוויזיה בסן דייגו כתבה ובה סיפור על ילדה שהורתה באמצעות ה-Amazon Echo לעוזרת האישית Alexa להזמין לה בית בובות. בהמשך החלו מכשירי Echo שקלטו את השידור הטלוויזיוני לנסות גם הם להזמין בתי בובות בעבור בעליהם.

"כאשר מכשירים מרובים מתחילים להתעורר בו-זמנית מאירוע שידור, אודיו זהה זורם לשירותי הענן של Alexa", נכתב בפוסט. "אלגוריתם בתוך הענן של אמזון מזהה אודיו תואם ממכשירים שונים, ומונע מהתקנים נוספים להגיב. טביעות האצבע הדינאמיות אינן מושלמות, אך עד 90%-80% אחוזים מהמכשירים לא יגיבו לשידורים אלה, בזכות היצירה הדינאמית של טביעות האצבע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים