אמר: "Alexa, תזמיני לי בית בובות" – ומשהו הזוי לגמרי קרה

משפט של מנחה טלוויזיה בשידור חי הדליק מערכות של עוזרות קוליות ששמעו את הפקודה והחלו לציית לה במעין אפקט דמוי השתקפות מראה בתוך מראה

אימת הבובות. אילוסטרציה: BigStock

תחנת טלוויזיה בסן דייגו זכתה במבול תלונות בשבוע שעבר. המקרה שהביא צופים לזעום על התחנה אירע לאחר שהוצג בה סיפור על ילדה שהורתה באמצעות Amazon Echo לעוזרת האישית Alexa להזמין לה בית בובות. בהמשך החלו מכשירי Echo שקלטו את השידור לנסות גם הם להזמין בתי בובות בעבור בעליהם.

תחנת הטלוויזיה CW-6 סיפרה כי המחדל קרה במהלך משדר החדשות של בוקר יום ה' שבו דווח על ילדה בת שש מטקסס אשר צברה חיובים גדולים לחשבונותיהם של הוריה בגלל שדיברה אל רמקול ה-Echo שניצב בביתה והזמינה באמצעותו בתמימות מני פריטים שבהם חשקה.

על פי חשבון האמזון (Amazon) של הורי הילדה, בתם אמרה ל-Echo : "האם אתה יכול לשחק איתי בבית בובות ולהשיג לי בית בובות"?

הדבר הבא שקרה הוא שבית בובות מהודר של KidKraft Sparkle Mansion, שמחירו 160 דולרים, וכן ארבעה קילו של עוגיות סוכר, הגיעו אל סף דלתם.

Alexa, תזמיני לי בית בובות

במהלך שידור הסיפור אמר מגיש החדשות של CW-6: אני אוהב איך שהילדה הקטנה אמרה 'Alexa , תזמיני לי בית בובות'. אמירתו זו של המגיש עוררה משתנתם הווירטואלית מערכות Echo רבות ברחבי סן פרנסיסקו, ואלו ביצעו מסע קניות מטעם עצמם שכלל – בתי בובות!

עקב הדברים הודתה תחנת הטלוויזיה הקליפורנית שצופים רבים התלוננו כי שידור הטלוויזיה גרם לעוזרות האישיות הקוליות שלהם לנסות לבצע הזמנות של בתי בובות דרך אמזון.

זוהי אינה הפעם הראשונה שטלוויזיה גורמת להפעלת מערכות בשליטה קולית. בשנת 2014, פרסומת ל-Xbox של מיקרוסופט (Microsoft), שבה השתתף השחקן אהרון פול שהפגין שליטה קולית במערכת Kinect, הואשמה בהפעלת קונסולות ברחבי ארצות הברית באופן ספונטני, והדלקת המשחק Titanfall בכל פעם שהפרסומת המסוימת שודרה.

לאחרונה החלה סוגיית ההקשבה של הרמקול והעוזרת האישית להעסיק משתמשים ברחבי העולם לאחר שמקרה רצח שהתרחש בארצות הברית העלה את השאלות האם הרמקול, שמפעיל את העוזרת הקולית מבית אמזון, מקליט אותנו כל הזמן, והאם החומרים הללו נשמרים על השרתים של החברה. אלא שבמקרה בית הבובות, אין כל ספק שהשדר פשוט עורר את Alexa כשקרא בשמה. וכש-Alexa מתעוררת ומקבלת פקודה – היא מבצעת.

כעת מתעוררת התהייה בתוך כמה זמן יתעוררו גם האקרים שיתחילו למצוא דרכים להפעיל את ה-Alexa's הרבות שמאכלסות בתים סביבנו, כדי שאלו יעשו דברים הזויים לטובתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים