תוכן שיווקי

אברא יישמה מערכת לניהול עתירות משפטיות בוועדת הבחירות המרכזית

המהלך הוא חלק מפרויקט הדגל של מדינת ישראל – נימבוס ● המערכת של אברא הושקה בבחירות לרשויות המקומיות, כאשר מעל ל-12 אלף כניסות של משתמשים בוצעו ללא תקלות

27/03/2024 13:33
משמאל לימין: אייל זרנקין, EVP, Salesforce Solutions באברא; שי אוזון, מנכ"ל אברא; עו"ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות לכנסת; איציק טאיב, VP, Business Development באברא; איתי מרגלית, סגן נשיא אזורי ומנהל מערך המכירות של סיילספורס ישראל; ורון גדניר, יועץ פתרונות למגזר הציבורי, סיילספורס.

אברא טכנולוגיות מידע, הנסחרת בבורסה בתל אביב ומנוהלת על ידי שי אוזון, הקימה עבור ועדת הבחירות בכנסת מערכת לעתירות ממשלתיות. המערכת, שהוטמעה והושקה בהצלחה בבחירות לרשויות המקומיות, נועדה לשמור על טוהר הבחירות, והינה חלק מפרויקט הדגל של מדינת ישראל – פרויקט נימבוס – שמטרתו לתת מענה מקיף לנושא אספקת שירות ענן ציבורי למשרדי הממשלה. המערכת הוקמה תוך כ-14 שבועות בלבד.

המערכת תאפשר עתירות בנושא תעמולת בחירות ושמירה על הטוהר שלהן. בחירות בישראל.

המערכת תאפשר עתירות בנושא תעמולת בחירות ושמירה על הטוהר שלהן. בחירות בישראל. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

הטרנספורמציה הדיגיטלית של מערכת העתירות

מערכת העתירות הממשלתיות של אברא, שעלותה מאות אלפי שקלים, הוקמה על בסיס פלטפורמת סיילספורס (Salesforce), ומאפשרת לכלל האזרחים במדינה אשר להם זכות הצבעה להתחבר דרך הטלפון הסלולרי או המחשב לאזור האישי באתרי הממשלה ולהגיש עתירה הנוגעת לתעמולת הבחירות.

מרגע פתיחת העתירה על ידי האזרח, המערכת שואבת אוטומטית את כלל הנתונים הנדרשים לניהול ההליך המשפטי ומאפשרת באופן הוליסטי לכלל הצדדים המעורבים בעתירה – וביניהם: העותר, עורכי הדין, השופטים, המַזְכִּירוּת, הלשכה המשפטית , נציגי המדינה, המועמדים, הסיעות והרשימות השונות – לקבל ולהגיש את כלל המידע הנדרש לניהול התיק, מפתיחתו ועד קבלת החלטת השופט.

תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של מערכת העתירות הושלם ועבד בהצלחה ללא תקלות. בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, שנערכו ב-27 בפברואר האחרון, נכנסו למערכת כ-12 אלף משתמשים ללא כל תקלות, 561 תיקים של עתירות נוהלו דרכה, מעל 4,000 מסמכים נסרקו באמצעותה, ו-829 החלטות שיפוטיות העוסקות בליבת תעמולת בחירות בבחירות המוניציפליות התקבלו ופורסמו דרכה. 

המערכת המשפטית של ועדת הבחירות המרכזית הושקה בהצלחה בבחירות המוניציפליות, וצפויה להיות חלק משגרת העבודה של הוועדה מעתה ואילך. היא תשמש גם להגשת וניהול עתירות בתקופת מערכת הבחירות לכנסת.

עו"ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות, ברכה בציינה כי: "חברת אברא, בשיתוף פעולה הדוק עם סיילספורס ישראל, העמידו פתרון הדוק, מקצועי ויעיל, שנתן מענה משביע רצון בלוח זמנים דחוק, ותוך יצירתיות, השקעה, ומאמצים ניכרים לעמוד בתוכנית העבודה השאפתנית שהעמידה הוועדה. החברות ניתחו את הצרכים של ועדת הבחירות המרכזית, והעמידו שלל מענים שירדו לעומק מהות המשימות שעמדו בפני הוועדה – ותודתנו שלוחה להם על כך".

מערכת אסטרטגית חשובה למדינת ישראל

שי אוזון, מנכ"ל אברא טכנולוגיות מידע, מסר: "המומחיות של עובדי חברת אברא אפשרה לנו לפתח תוך חודשים בודדים מערכת אסטרטגית חשובה למדינת ישראל, שתאפשר לאזרחים ומועמדים לפעול לקיום תעמולת בחירות, ובהתאם לדין. כחלק מהמתודולוגיה של אברא להטמיע ללקוחותינו את הפתרונות החדשניים ביותר בשוק, הצלחנו לבנות תוך זמן קצר מערכת נוחה לשימוש, שענתה לכלל הדרישות של הוועדה, ומנגישה לכלל האזרחים במדינת ישראל ולשופטים המעורבים בתיקים, את המידע הרלוונטי להליך. כל המסמכים שמועברים במערכת כחלק מתהליך העתירה שמורים בצורה מאובטחת, בזכות המערכת שפותחה על ידינו, כאשר כחלק מהפתרון הטמענו את מוצר אבטחת המידע Shield Salesforce. אנו מודים לוועדת הבחירות על ההזדמנות להיות משולבים בפרויקט כה חשוב למדינת ישראל, ולאחר שהוכחנו את יכולתנו הטכנולוגיות ומומחיתנו לבצע פרויקטים מורכבים, המערבים טכנולוגיות חדשניות, אנו בטוחים שגם בהמשך הדרך נוכל להשתלב בפרויקטים נוספים של מדינת ישראל".

אירועים קרובים