בריטניה מקימה בית משפט לפשעי סייבר

הממלכה הבריטית החליטה להשקיע בפרויקט בפרט וב-LawTech בכלל סכומים בהיקף של 300 מיליון ליש"ט וכל זאת במטרה ללחום בפשיעת הסייבר ולקדם את תחום הליגלטק במדינה

הבריטים יבחנו את עסקת אנבידיה-ARM גם בהיבטים ביטחוניים. אילוסטרציה: BigStock

בית משפט חדש שיתמחה בנושא סייבר עומד להיווסד בבריטניה. הפרויקט, בהשקעה בהיקף של 300 מיליון ליש"ט, מוקם במטרה להתמודד עם פשעי אינטרנט והונאה, ומתוך תקווה לחזק את מעמדה של המדינה כמרכז משפטי עולמי, כך הודיע הלורד צ'נסלור של בריטניה, דייוויד גוק. הוא גם הודיע על תכניות לכונן Lawtech Delivery Panel, שיספק לרשות השופטת הנחיות פעולה בכל הכרוך בתחומי חדשנות כמו בינה מלאכותית וחוזים-חכמים.

בית המשפט שייבנה, אשר יתמודד גם עם סכסוכים בתחומים עסקיים ובנושאי נכסים, פשע כלכלי ותיקים אזרחיים, יארח 18 אולמות משפט ויחליף את בית המשפט המחוזי של לונדון, ואת בית המשפט השלום של עיר הבירה. הוא נוצר בשותפות בין הרשות השופטת לבין תאגיד העיר של לונדון, אשר יתרום את רוב עלות הפרויקט. הקומפלקס החדש יכלול גם תחנה חדשה של משטרת לונדון.

לפי הפרסומים, בדיקת היתכנות לבית המשפט הוכרזה באוקטובר והתכנית קיבלה כעת אור ירוק ויוצאת לדרך. היא צפויה להסתיים עד לשנת 2025.

פאנל מנחה בנוגע חדשנות וטכנולוגיה

פאנל הליגלטק (תחום המכונה בבריטניה LawTech) עתיד לספק עדכונים והנחיות למגזר המשפטי ולסייע לטפח סביבה שבה טכנולוגיה חדשה יכולה לשגשג.

ענף השירותים המשפטיים בבריטניה מוערך בכ-24 מיליארד ליש"ט. הלורד צ'נסלור הבריטי גוק הסביר כי המגזר המשפטי מסתגל לרתום את הטכנולוגיה המתפתחת, וציין כי המשרד להונאות חמורות של בריטניה (Serious Fraud Office) מציג מערכת של סקירת מסמכים, המגובה על ידי בינה מלאכותית, שיכולה לבחון 2,000 מסמכים ביום, וכן כי משרדי עורכי הדין בממלכה מאמצים חוזים דיגיטליים אוטומטיים המאפשרים ניטור מתמשך על תנאי חוזים.

גוק אמר כי "בריטניה היא המקום האידאלי בעבור הליגלטק לשגשג בה, עם הרגולציה המתקדמת שלה, אנשי מקצוע מובילים בעולם בתחום השירותים הפיננסיים, ומאגר הכישרונות הטכנולוגיים הענק".

באפריל השנה הכריזה ראש הממשלה, תרזה מיי, על הקמת קרן לעידוד שיתופי פעולה בין עסקים וחוקרים, שבה יושקעו 20 מיליון ליש"ט ושאמורה לסייע לתעשיית השירותים, לרבות המגזר המשפטי, לנצל טכנולוגיות חדשות.

יצוין כי משרד הפנים הבריטי הודיע גם על השקת אשרות סטארט-אפ ליזמים המעוניינים להגיע לאנגליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים