מחליפים שנה – חלק ז'

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו

שתהיה לכולנו שנה טובה.

גדי זינגר, מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"השנה האחרונה היטיבה עם ההיי-טק הישראלי – עם נוכחות חזקה של אקזיטים, הנפקות וגיוסי ענק של סטארט-אפים. ניתן לציין כמה מגמות שאפיינו אותה: למשל, הנפקות של חברות שהגיעו לבגרות, כמו זו של MobilEye, בשווי של חמישה מיליארד דולר; אקזיטים של יזמים סדרתיים, כמו Annapurna Labs של אביגדור וילנץ, שנרכשה בינואר על ידי אמזון (Amazon); ונוכחות בולטת של חברות סייבר ואבטחת מידע – לדוגמה, סייברארק הונפקה בנאסד"ק בספטמבר לפי שווי של קרוב לחצי מיליארד דולר.

גם לאינטל (Intel) הייתה זו שנה מוצלחת: השקנו באחרונה את המעבד מהדור השישי (Skylake), שפותח בהובלת צוות ישראלי ממרכז הפיתוח בחיפה, התחלנו בשדרוג המפעל בקריית גת, קבוצות הפיתוח צומחות ואינטל ממשיכה בנתינה חברתית משמעותית: אינטל מעסיקה כיום בישראל כ-10,000 עובדים ו-40% מהם התנדבו השנה בקהילה. אנחנו גם גאים ביוזמת החינוך הכלל ארצית לעידוד לימודי מתמטיקה ומדעים 5 פי 2, שהתחלנו לפני מספר שנים.

בשנה הקרובה, אני מאמין שההיי-טק ימשיך לגדול ולפרוח בעסקות חדשות, הקמת מרכזי פיתוח חדשים וצמיחת הקיימים, וכמובן בפעילותה של אינטל ישראל בכל האזורים שאנחנו נמצאים ופועלים בהם".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"האירוע הבולט לאו דווקא קשור לחברה מסוימת, אלא מדובר בתופעה: אקזיטים. ההיי-טק הישראלי רשם ביצועים יפים במחצית הראשונה של 2015: אקזיטים ב-5.3 מיליארד דולר ב-54 עסקות – 76% מסך האקזיטים שנרשמו ב-2014 כולה. המשמעות היא שההיי-טק הישראלי מתבגר בכל הקשור לעסקות שהוא מייצר. בנוסף, במקרים רבים, אקזיטים אלה מובילים לפתיחת מרכזי פיתוח, על בסיס הסטארט-אפ הישראלי שנרכש.

אירוע בולט אחר, פחות חיובי, הוא צמצום פעילותן של חברות שבבים שפעילות כאן. בשנה AMD סגרה את הפיתוח כאן ומארוול (Marvell) צמצמה את פעילותה".

גדי זינגר, מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל

גדי זינגר, מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לאינטל ישראל שנת גידול, פריחה וצמיחה. ברמה הלאומית, אני מאחל שיותר אנשים ייכנסו להיי-טק הישראלי. כלכלת ישראל, ומעמדה כמובילה טכנולוגית עולמית, תלויים בכוח אדם יצירתי ואיכותי זה. ברמה האישית, אני מקווה להוביל מספר פעיליות פיתוח ייחודיות בתוך אינטל".

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"הייתה זו שנה מרתקת, בזכות מספר רב של תחומים טכנולוגיים שהמשיכו להתעדכן בקצב מהיר. ניתן למנות ביניהם את מחשוב הענן, המובייל, הדיגיטל וכמובן את אבטחת המידע והסייבר.

בעולם אבטחת המידע, המשכנו להעביר הדרכות מתקדמות לצה"ל ולשאר גופי משרד הביטחון. בעולמות הפיתוח, המשכנו לייצר בוגרים איכותיים שהשתלבו בשוק העבודה.

אני מעריך שהמגמות שמניתי ימשיכו בשנה הקרובה. חברות יקדמו עוד יותר את המעבר שלהן לעולמות הדיגיטל ואת כניסתן למחשוב ענן, ונושאי אבטחת המידע והסייבר יהפכו ליותר ויותר חשובים. הביקוש לעובדים ומומחים טכנולוגיים בתחומים אלה ואחרים ימשיך לגדול, ואני מקווה שמדינת ישראל תשכיל לפעול ולקדם את הענף יחד עם החברות הפועלות בו".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"ברמה הגלובלית – השקת ה-Apple watch, שמבשרת את תחילת עידן האינטרנט של הדברים והמחשוב הלביש באופן המוני. מדובר בעידן חדש והזדמנות לגדילה אמיתית, בדומה למה שהאינטרנט והמובייל עשו לענף בעבר. ברמה המקומית – ההכרזה על הקמת זרוע הסייבר בצה"ל".

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לכולנו להמשיך לקדם יחד את ענף ההיי-טק בארץ, לטובת כל העוסקים בו ואלה הנהנים משירותיו. לעצמי ולעובדי מכללת ג'ון ברייס אני מאחל להמשיך ללמוד ולהתפתח מקצועית ואישית כאחד".

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"השנה חווינו את עליית מגמת הסייבר בכל המגזרים בישראל. 2BSecure הובילה במהלכה פרויקטים משמעותיים בישראל בעולמות אבטחת המידע והסייבר, בתחומי האינטגרציה, הייעוץ והתקשורת, יחד עם 2BNET.

החברה חיזקה את אחיזתה בתחום הממשלתי בכל מה שנוגע לייעוץ, וזכתה במספר מכרזים ופרויקטים משמעותיים. בנוסף, היא נכנסה לתחומי החקירות וההדרכות אודות מודעות ומגמות. כמו כן, ביצענו פרויקטים חדשים בתחומי האינטגרציה, ה-PKI (תשתית המפתח הציבורי), ההלבנה ומערכות ה-Sandbox.

פרויקטים נוספים אותם הטמענו נוגעים לאבטחת בסיסי נתונים – תחום רגיש מאוד, שקיבל השנה תאוצה, ולתחום הענן, שארגונים רבים אימצו אותו השנה.

בשנה הקרובה, עומדים בפני השוק הישראלי מספר אתגרים בהטמעת רגולציות וחקיקה חדשים בעולם האבטחה. פושעי סייבר הופכים מתוחכמים יותר ויותר, והם גם משתפים פעולה בינם לבין עצמם באופן הגובר מדי שנה.

בנוסף, שרשראות אספקה הן מרכיב משמעותי בפעילות העסקית של כל חברה בישראל ובעולם. בהמשך לכך, מנהלי אבטחה מוטרדים יותר ויותר באשר לאופן בו הם חשופים לגורמי סיכון רבים ביותר. מגוון נתונים עסקיים רגישים מועברים לספקים לצרכי בדיקות, מגמת הענן הופכת את המידע למשותף וכך, לא תיתכן עוד שליטה ישירה בנתונים.

אובדן שליטה זה מוביל לסיכון גבוה לחשאיות, לשלמות ולזמינות של מידע זה, וגובר האיום כי אותו מידע ייגנב או ייפרץ ויעבור למתחרה. נמשיך השנה את פעילותנו בתחום זה, בכמה מישורים: הן בייעוץ, כתיבת מדיניות סייבר, אסטרטגיית ענן ומתודולוגיות שונות באבטחה, והן באינטגרציה של מוצרים בשוק הסייבר והאבטחה בישראל.

כמו כן, נגדיל ונחזק את צוות ה-GRC שלהו, לליווי ארגונים לקראת הסמכת תקינת ISO 27001 במשרדי הממשלה, ונתפתח בתחום התקיפות, בעיקר בסביבות ההיי-טק והסטארט-אפים, דרך מיזם 8300 של מטריקס. 2BSecure אף צפויה להמשיך ולגדול בתחום האינטגרציה, עם פתרונות ענן וסייבר".

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"אחד האירועים הבולטים היה הפריצה לאפליקציות ענן בישראל והקשר בין עולם האבטחה, הענן וה-Big Data. חלה עלייה דרמטית של אירועי דרישות כופר. אירועים מסוג זה מעידים על כניסה של שחקנים חדשים לתחום: ארגוני פשיעה בינלאומיים, שתמיד פעלו מאחורי הקלעים אך לא תמיד מצאו דרכים להרוויח הרבה ובקלות".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"ברצוני לאחל לעצמי, ל-2BSecure, לשותפיה ולענף האבטחה והסייבר שנה טובה, שנה של בריאות, אושר והגשמה אישית ועסקית של יעדי הפעילות המקצועית. ביחד הכול אפשרי".

ריכז: יניב הלפרין.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

לחלק ו' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים