מחליפים שנה – חלק ד'

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו

שתהיה לכולנו שנה טובה.

מאיר מושקה, מנהל IT באורמת

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"תשע"ה הייתה שנה של כניסת טכנולוגיות וירטואליזציה כמעט בכל התחומים, כמו גם שירותי ענן. טכנולוגיות אלה גורמות להיערכות שונה של יחידות מערכות המידע, בצורה של צמצום הדטה סנטרים ומעבר לשירותי ענן שונים ומגוונים.

בשנה הבאה יורחבו שירותי הענן לתחומים נוספים, כמו ERP ,PLM ו-CRM.

אורמת השלימה מעבר של כ-800 תיבות דואר למתכונת של שירות בענן וממשיכה בהעברת מערכות נוספות, כגון SharePoint וטלפוניה ארגונית".

מאיר מושקה, מנהל IT באורמת

מאיר מושקה, מנהל IT באורמת

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"העובדה שעידן רכישת הרישיונות למערכות הולך ונעלם, ובמקומו רוכשים שירותי תוכנה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"מקצועות בתחומי המחשוב הם כפויי טובה. ככל שאנחנו מתבגרים יותר, אנחנו צריכים לרוץ מהר יותר כדי להדביק את קצב השינויים והחידושים. אני מאחל לעצמי ולשותפיי בענף שנה של כושר ואושר, בריאות, הצלחות וקבלת החלטות נכונות".

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר משותף של IATI

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"כמי שהצטרף לענף ה-IT מתעשיית השבבים במהלך השנה החולפת, אני יכול לסכם רק חלק ממנה. אין ספק שבשנה זו ביצעו לקוחותינו, המנמ"רים, קפיצת מדרגה משמעותית בהבנת מקומם בארגון – לא רק כיחידת רווח-הפסד, אלא גם כזרוע אסטרטגית הפועלת לקידום הארגון כולו ולהובלת שינויים עסקיים באמצעות הטכנולוגיה.

בתשע"ו נראה יותר ויותר ארגונים מבצעים טרנספורמציה של מערך המחשוב לפלטפורמה השלישית של ה-IT, עם יישומים אסטרטגיים של מחשוב ענן, אפליקציות מובייל ומדיה חברתית, ושימוש מושכל באנליטיקה של Big Data.

אין ספק שכדי לממש את מלוא הפוטנציאל של מגמות אלה יהיה צורך להתמודד ולהתגבר על אתגרים רבים נוספים, שבוודאי ייפתרו במהלך השנה הקרובה. אני סבור שכבר בתשע"ו, יותר מנהלי IT ייטלו חלק פעיל ומרכזי בהובלת האסטרטגיה הארגונית ואין לי ספק שמצפה לנו שנה מרתקת ומאתגרת".

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"מלוא משמעותו של איום הסייבר, על מספר האירועים הבולטים שקרו בו השנה, היווה אבן דרך ואבן בוחן משמעותיות לתעשייה כולה. יש לכך השפעה רבה על כל אחד מהיצרנים ומהאינטגרטורים בענף, שנדרשים להגיע ללקוחות עם פתרונות חדשניים שמספקים שקט נפשי עד כמה שניתן מול איום כל כך בלתי מוחשי.

בהקשר זה, אציין את הקמת ה-CERT הלאומי של ישראל. זהו מהלך בעל חשיבות רבה, שזכה השנה לתנופה משמעותית עם ההכרזה על קבוצת החברות בראשות רפאל שתקים אותו, ושכוללת את EMC, יבמ (IBM), סיסקו (Cisco) ומטריקס.

ה-CERT הלאומי יעניק לישראל שכבות נוספות של הגנה, להפקת מענה טוב ומקיף יותר לאתגרי הסייבר שמצפים לנו בשנה הקרובה – וגם מעבר לכך".

ארז צור, מנכ''ל EMC ישראל ויו"ר משותף של IATI

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל ויו"ר משותף של IATI

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"בתפקידי כמנכ"ל EMC ישראל אני מאחל לעצמי, לשותפיי, ללקוחותיי ולענף כולו שנת שגשוג והצלחה עסקית. ה-IT הישראלי ידוע במקצועיות יוצאת הדופן שלו, וחלק מהפרויקטים שנעשים כאן הם מהמורכבים והחדשניים מסוגם בעולם.

אני מקווה ומאמין שגם תשע"ו תאיר פנים להיי-טק הישראלי. יש לנו תעשייה נפלאה, רוויה בחדשנות ובטכנולוגיות פורצות דרך, שמשמשות מיליוני אנשים וארגונים ברחבי העולם. רק באחרונה חגגנו ב-EMC עם אחד העובדים שלנו, אסף נתנזון, את אישור הפטנט ה-100 (!) שלו.

לעצמי ולחבריי ב-EMC ישראל אני מאחל שנמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק עם מרכז המצוינות שלנו, שמפיק חדשנות ומצוינות טכנולוגית ומאפשר לנו להנגיש אותה ללקוחותינו בצורה הישירה והמהירה ביותר.

בתפקידי כיו"ר משותף של IATI אני מתכנן לפעול השנה ביתר שאת לקידום התעשיות המתקדמות בישראל, ואני מאחל בכך הצלחה רבה לשותפיי לעשייה, שכן הצלחתנו היא הצלחת הענף כולו".

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה צפוי לשנה הבאה?
"בתשע"ה, אלכסנדר שניידר הייתה שותפה מובילה לתחילת הביצוע של מעבר ה-IT של הצבא לנגב, ותרמה להתפתחות מהירה של שוק חוות השרתים לשירותי האירוח והאחסון, כולל בנייה של מתקנים ממוגנים וגדולים של חברות בינלאומיות. השאיפה של חברות ישראליות למתקני תקשוב ממוגנים, הן כאתר כראשי והן כאתרי גיבוי, נמשכת.

בתשע"ו אני צופה 'צונאמי' של חדשנות טכנולוגית במערכות תשתית הדטה סנטר. לדוגמה, בשנה הקרובה נציג מערכות מיזוג אוויר שיכולות לקרר חוות שרתים באמצעות שימוש באוויר חיצוני בלבד בחלק נכבד של השנה (Free cooling), תוך חיסכון באנרגיה חשמלית".

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"לגבי התפתחויות טכנולוגיות, בעוד עולם ה-IT מעכל את משמעות האינטרנט של הדברים, צבאות העולם, ובראשם התעשייה הביטחונית הישראלית, מיישמים את שדה הקרב של הדברים – The Battlefield of Things.

אין בכוונתי ללעוס מחדש מה שמדובר עליו כל כך הרבה, אלא להצביע על המקביל הצבאי של האינטרנט של הדברים, והוא ה-BoT – שדה הקרב של הדברים. מדובר במערכות ניידות-מקוונות שכוללות, למשל, כלי טיס, ספינות בלתי ורכבי סיור – כולם בלתי מאוישים, מצלמות גבול, גלאי גדר ומנהרות, מכשור ונשק של חיילי החי"ר.

בעולם ה-IT האזרחי, כולנו הפכנו לנשאים של מיקרו-מעבדים, מצלמות וחיישנים, באמצעות מכשירי המובייל והאפליקציות שלהם. עוד אנחנו רואים עמודי תאורה נהפכים לתחנות Wi-Fi ונושאים מצלמות מקוונות כחלק ממערך של אבטחת עיר, רכבים נהיים מקוונים, אוטומציה מפעלית עוברת מהפכה, בקרה אלחוטית, שליטה מרחוק על מכשור ביתי ועוד.

האתגרים דומים: למשל, אבטחת מידע, Big Data, מחשוב ענן וקצבי תקשורת שגדלים במהירות. גם כאן, הצורך בחוות שרתים בעלות שרידות, אבטחה ותגובתיות לשינויים הוא קריטי. כמו כן, גם כאן יש חשיבות עצומה למרכיב העלות הכוללת. כדי לתמוך באינטרנט של הדברים או בשדה הקרב של הדברים, חוות השרתים משנה את פניה. חוקי התכנון משתנים בכל התחומים, כולל במיזוג אוויר, חשמל, בקרה, ניהול, תקשורת ואבטחה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לנו ולשותפינו העסקיים שנה נוספת של חדשנות ועשייה, ושהתוכניות של מעבר התקשוב הצה"לי לנגב ימשיכו לכדי מימוש".

ריכז: יניב הלפרין.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים