מחליפים שנה – חלק ו'

מנכ"לים ובכירים נוספים בחברות מובילות בתעשיית ההיי-טק הישראלית מסכמים את תשע"ה וצופים אל עבר תשע"ו

שתהיה לכולנו שנה טובה.

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"תשע"ה הייתה שנת הקניות אונליין. אני מתקשה לאתר תחום נוסף שבו טכנולוגיות הקצה והחדשנות הגיעו לכל כך הרבה משתמשים, שהיו מרוצים עד כדי כך שהם הפכו אותן לדרך חיים. המספרים גאו והוכפלו בכל פרמטר בשנה החולפת: היקפי הקניות, עלות הקנייה הממוצעת, כמות הקונים והגילאים שלהם. מדובר במגמה עולמית, אך בישראל השיאים עוד יותר מרשימים – והטוב עוד לפנינו. בשנה הבאה המספרים האלה ישברו שיאים חדשים.

על פי הנתונים שלנו,כ-90% מהישראלים שמחוברים לאינטרנט קנו השנה מוצר אונליין – נתון חסר תקדים ברמה עולמית. התהליך יותר עמוק מזה: יותר ויותר משפחות וחברים שיושבים יחד מקרינים על מסך הטלוויזיה את האתר מהמחשב, ועושים קנייה משותפת ומרוכזת בסלון הביתי, או בחדר השינה.

נתון מעניין נוסף: 20% מהקניות ב-eBay בישראל מתבצעות במוצ"ש בין 21:00 ל-23:00.

נתונים אלה חושפים שלוש מגמות שיתחזקו אלפי מונים בתשע"ו: הראשונה, היווצרותו של טיימינג לאומי לקניות ברשת – התזמון הוא לא מקרי, הקנייה מתבצעת לפני שמתחיל ה-'שוטף' של השבוע.

מגמה שנייה קשורה בשיתופיות של מידע 'חם' על קניות: השופינג מתבצע בשבת בערב, לאחר שיום קודם לכן, שישי, התכנסו ה-'פרלמנטים' של החברים, ששיתפו מידע חשוב על קניות ודילים באינטרנט. המידע הפרקטי הזה מתורגם לקנייה בערב שאחרי.

לבסוף, הצעירים של קיץ 2015 קנו באינטרנט בהמוניהם (באמצעות אמצעי התשלום של הוריהם). המחקרים שלנו מראים שבני נוער וילדים חיים את תחום הרכישות המקוונות כבר מגיל 10 וככל שהתחום הולך ומתפתח, צרכני העתיד הולכים וגדלים. בעוד 5, 10 או 20 שנים הם יצעידו עולם חדש של קניות וצרכנות אונליין".

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. צילום: רמי זרנגר

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל. צילום: רמי זרנגר

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"יום שישי השחור, ה-Black Friday, היה השנה נקודת השיא בקניות של הישראלים. 90 אלף ישראלים קנו השנה במהלכו, בין היתר 5,000 מצלמות גו פרו. היקפי הקניות גדלו ב-400% בשנתיים האחרונות ומחיר הרכישה הממוצע עלה: מכיסויים לסמארטפונים ולטאבלטים ב-3 דולר למוצר, הישראלים עברו לסמארטפונים במאות דולרים".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"כלקוח וכעובד בתעשיית ההיי-טק והדיגיטל בישראל, אני מאחל שימשיך ויגדל החיבור בין האונליין לאופליין בעולם המסחר והקמעונות. הטכנולוגיות כבר קיימות ונגישות, ונשאר רק להביא אותן ללקוח".

אירית פוטר, מנכ"לית IPsec

איך את מסכמת את תשע"ה בענף ומה את צופה לשנה הבאה?
"השנה האחרונה הייתה מבחינתנו עמוסה באירועים. הצלחנו להרחיב את הפעילות הבינלאומית שלנו למדינות נוספות, בעיקר באזורים כמו דרום ומרכז אמריקה ואסיה, בתחומי הייעוץ, מניעת ההונאות וההדרכות בנושאי סייבר. בישראל הגענו לכמה פרויקטים משמעותיים בכל הנוגע לייעוץ סייבר והתאמה לדרישות רגולציה. בכלל, הופתענו לגלות שארגונים כמעט ולא מודעים לסוגי האיומים השונים שקיימים על הרשתות הארגוניות שלהם, והאיומים רק הולכים וגוברים.

בשנה האחרונה חלה התעוררות במודעות של המשק לחשיבות של ההגנה על המידע והגנת הסייבר. ארגונים כיום יודעים שהם צריכים להשקיע יותר, לא רק בפתרונות מתקדמים אלא גם בהכשרות והדרכות של אנשי צוות להתמודדות מול נוף האיומים העולה. אנחנו צופים שהתחום הלוהט של השנה בנושא הגנה על המידע יהיה מניעת ההונאות.

מעבר לכך, אנחנו צופים השנה שארגונים יתבגרו וישקיעו את הכספים בצורה יותר שקולה ועל בסיס עלות-תועלת.

אירית פוטר, מנכ"לית IPsec

אירית פוטר, מנכ"לית IPsec

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"החלטת הממשלה להגדיל את תקציב הסייבר הלאומי. אני מאמינה שזה נושא חשוב ביותר, שמחייב מומחים מובילים בתחום, ויש הרבה כאלה בארץ".

מה את מאחלת לקראת תשע"ו?
"אני מאחלת למשק שנה של הגנה טובה, של מיעוט נוזקות ומפגעים. לעצמי אני מאחלת שאוכל להמשיך להוביל את IPsec לפרויקטים גדולים, מורכבים ומוצלחים. לכל עם ישראל – שנת שלום, ללא אירועי טרור ופשע פיזיים ו-וירטואליים".

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן

איך אתה מסכם את תשע"ה בענף ומה אתה צופה לשנה הבאה?
"השנה האחרונה הייתה מבחינתנו באינוקום שנה של שינוי בנושאים של אבטחת מידע וסייבר. אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים שמתחילים להבין את גודל האיום ומשקיעים בהתאם בפתרונות. כמות המתקפות השנה רק הלכה וגדלה, גם בעוצמה וגם בתחכום, והאיומים של היום אינם אלה שראינו לפני שנה. בהתאם, הפתרונות שאפשר להציע להגנה מפניהם הופכים למתוחכמים יותר.

בשנה הקרובה, ארגונים צריכים להתחיל לפעול בשלוש שכבות שונות כדי להגיע לאבטחת מידע מרבית על התשתיות שלהם: סינון לתעבורה הנכנסת לארגון, מודיעין – לדעת לזהות ולעדכן על המתקפות החדשות והמסוכנות בעולם, והגנה על רכיבים בנפרד".

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן. צילום: קובי קנטור

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן. צילום: קובי קנטור

מה היה האירוע הבולט ביותר בענף השנה?
"מבחינתנו, מדובר בקצב הצמיחה הגבוה של פאלו אלטו (Palo Alto). זיהינו עוד בעבר את העבודה שמדובר בפתרון שלא קיים אצל אף אחד מהמתחרים, והשנה ראינו שגם השוק מתחיל להבין את זה".

מה אתה מאחל לקראת תשע"ו?
"אני מאחל לאינוקום שתמשיך לצמוח בשנה הקרובה עם המוצרים הקיימים ושתמשיך להביא חדשנות. לענף אני מאחל שנה שקטה, בטוחה ומאובטחת, ושתמיד הארגונים יהיו צעד אחד לפני המתקיפים. לכל עם ישראל אני מאחל שנה טובה".

ריכז: יניב הלפרין

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים