תוכן שיווקי

אפס אמון: תפיסת אבטחה לעולם הדיגיטלי

מדוע עלינו לחשוב מחדש על אבטחת סייבר?

28/11/2022 12:40

העולם הדיגיטלי משתנה מהר מתמיד. אנו מחוברים כל הזמן לאינטרנט, ומספר המכשירים האלקטרוניים והשירותים המקוונים שאנו צורכים מדי יום גדל בהתמדה. הטרנספורמציה הדיגיטלית הזו משפיעה על סביבת העבודה שלנו. יותר ויותר אנשים עובדים מרחוק 'והדרך שבה אנחנו עובדים השתנתה יחד עם דרישות האבטחה שעסקים צריכים לעמוד בהם כדי למנוע איומי סייבר בכל הרמות.

במהלך השנים האחרונות הופיעה תפיסת אפס אמון (Zero Trust) כאסטרטגיית אבטחת סייבר, והציגה מבנה אבטחה חדש לעולם הדיגיטלי .

המוטו של אפס אמון הוא "אל תסמוך על אף אחד" – אין להסתמך על אף אחד מתוך ומחוץ לארגון שלך כברירת מחדל, וזאת גם אם משתמש, מכשיר או אפליקציה פועלים בתוך רשת החברה הנחשבת כמהימנה.

אפס אמון היא אסטרטגיית אבטחה, המגיבה לאתגרים חדשים שהגיעו עם הדיגיטציה שחשובה במיוחד לעסקים.

אחת התפיסות הנפוצות ביותר הייתה, שרשתות פנימיות של החברה תמיד בטוחות ושניתן לסמוך אוטומטית על כל החיבורים, המכשירים, המשתמשים והתוכנות המגיעות מתוך הרשת הפנימית הזו, והתקפות סייבר יכולות להגיע רק ממקור חיצוני. ואולם צורת החשיבה הזו מיושנת – היום הכל מקושר, שירותי ענן ועבודה מרחוק הפכו לפופולריים, מה שמותיר את רשתות החברה פגיעות מתמיד.

כיצד יש לפעול כאסטרטגיית אבטחה:

יש לאמת תמיד משתמשים ומכשירים – תג עובד אינו מספיק בשביל לסמוך באופן אוטומטי, יש תמיד לבדוק האם המשתמשים הינם אכן עובדי החברה.

הגבלת גישה –  לא כל עובד צריך גישה לכל נתוני החברה הקיימים. יש לנהל זכויות משתמש ולהגביל גישה למשתמשים ולתת גישה למידע בהתאם לצורך המדויק עבור כל עובד.

להתכונן לתרחיש הגרוע ביותר – היכונו לתרחיש הגרוע ביותר והטמיעו תוכניות למקרה שפרצו למידע הארגוני. יש להדריך עובדים כיצד להגיב ולתרגל איתם תרחישים אלו באופן קבוע.

תוכנת עבודה מרוחק – תוכנת עבודה מרחוק מספקת מגוון תכונות אבטחה, במיוחד כשמדובר בסביבה מאובטחת.

מדיניות קבוצתית וניהול הרשאות – יש לאפשר למנהלי מערכת לנהל גישה מרחוק עבור קבוצות שלמות של משתמשים מנקודה מרכזית אחת וכן להחליט על רמת הגישה שברצונך להעניק למשתמשים.

גישה ללא השגחה – מבטיחה גישה מאובטחת למכשירים מסביב לשעון. הגדר סיסמה לגישה למכשיר המרוחק ואפשר אימות כפול כדי להוסיף שכבת אבטחה נוספת.

רשימת היתרים – מאפשרת לך להעניק גישה למכשיר שלך רק למשתמשים נבחרים או לשמות מסוימים שהגדרת.

אימות דו-שלבי – הוספת שכבת אבטחה נוספת לחשבונות המקוונים שלך. דרישה לאישור כניסה בנוסף לשם המשתמש והסיסמה.

התקנה באתר מקומי – למרות ששירותי הענן נמצאים במגמת עלייה, לחלק מהמוסדות יש דרישות אבטחה מחמירות מאוד. לכן, תוכנת עבודה מרוחקת טובה תמיד מגיעה עם חלופה להתקנה מקומית, שבה התוכנה עצמה מתארחת ברשת החברה ואוטמת נתונים רגישים בתווך.

הצפנה בדרגה צבאית – תוכנת עבודה מרוחקת ברמת אנטרפרייז מגיעה עם תקני האבטחה וההצפנה הגבוהים ביותר כדי להגן על החיבורים שלך מעיניים סקרניות. אל תסתפק בשום פתרון שאינו מציע הצפנה ברמה צבאית או ברמת בנקאות של החיבורים והנתונים שלך.

הנחיות הסרת משתמש – אם עובדים עוזבים את החברה, ודא שאין להם עוד גישה לפורטלים או לשירותים מסוימים, כולל כלי שולחן העבודה המרוחק שבהם אתה משתמש. ניתן לגשת לכלי שולחן עבודה מרוחק מחוץ לחברה שלך.

אירועים קרובים