אפל הסירה אפליקציה לזיהוי ביקורות מוצרים מזויפות באמזון – לבקשת החברה

לאחר שאמזון התלוננה, אפל הסירה מהחנות שלה את אפליקציית Fakespot, המזהה ביקורות מוצרים מזויפות באתר אמזון, ובינתיים לא פירטה את הסיבות להסרה

עד כמה אמינות הביקורות באתרי הקניות? אילוסטרציה: BigStock

אפל הסירה מהחנות שלה את אפליקציית Fakespot המזהה ביקורות מוצרים מזויפות באתר אמזון – לאחר שאמזון התלוננה שהאפליקציה מספקת מידע מטעה ומהווה סיכון בטיחותי. בעקבות בדיקה של אפל, בסוף השבוע נעלמה האפליקציה מחנות ה-App Store.

הביקורות המזויפות הן בעיה מוכרת באתרי קניות, בהם כמובן גם אמזון. באחרונה הגבירה אמזון את מאמציה לאתר ולמחוק אותן, אבל לא תמיד בהצלחה. באחרונה אף גילה צוות אבטחת סייבר של SafetyDetectives מנגנון מאורגן של הונאת סקירות באתר של אמזון. גם רגולטורים בארצות הברית ומחוצה לה נקטו צעדים שונים כדי למנוע או לרסן את הביקורות המזויפות באתרי הקניות, אך אלו ממשיכות להציף את הרשת. כדי לסייע לקונים לאתר אותן, צצו אפליקציות צד שלישי ואתרים שונים, כמו Fakespot, ReviewMeta ו-ReconBob.

אפליקציית Fakespot מנתחת את האמינות של ביקורות מוצר באמזון ומעניקה להן ציון מ-A עד F, ואחר כך מספקת לקונים המלצות על מוצרים עם ציון גבוה יותר של שביעות רצון הלקוחות.

לדברי אמזון, היא דיווחה לאפל על האפליקציה לאחר שמצאה כי זו מבלבלת את הצרכנים משום שהיא מציגה את אתר אמזון בתוך האפליקציה שעליו מוצר הקוד והתוכן של Fakespot, וזהו דבר שהיא אוסרת. "מדובר באפליקציה שמספקת ללקוחות מידע מוטעה על המוכרים שלנו ועל מוצריהם, מזיקה לעסקיהם של המוכרים ויוצרת פוטנציאל לסיכוני אבטחה", ציין דובר של אמזון.

אפל ציינה בהצהרה שפרסמה, כי אמזון קיימה עם אפליקציית Fakespot דיון בנוגע לזכויות  קניין רוחני. אפל ציינה גם כי סיפקה ל-Fakespot המלצות כיצד להשאיר את האפליקציה בחנות בתוך טווח זמן מסוים, ואף יצרה עם בעליה קשר כמה שבועות לפני שהאפליקציה הוסרה. אפל לא מסרה כל תגובה באשר לאילו כללים של החנות הופרו על ידי Fakespot.

לדברי אמזון, טכניקת הקידוד של האפליקציה מאפשרת איסוף מידע ומעקב אחר לקוחות.

סאוד כליפה, מנכ"ל ומייסד Fakespot, טען כי לא קיבל כל התראה מאפל לפני הסרתה, וכי האפליקציה אינה מהווה סיכון בטיחותי. לדבריו, היא אכן אוספת כמה נתוני משתמשים אבל אינה מוכרת אותם לצדדים שלישיים. עוד הוא ציין, כי אפליקציות רבות משתמשות באותה טכניקת קידוד, ורבות מהן גם אוספות ועוקבות אחר נתוני משתמשים, כולל אמזון. "אפל פעלה ללא שום הוכחה", הוא ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים