נחשף מנגנון מאורגן של הונאת סקירות באמזון

צוות אבטחת סייבר של SafetyDetectives גילה במסמכים מודלפים מנגנון מאורגן של הונאת סקירות באתר המכירות הגדול בעולם ● אמזון השעתה מהפלטפורמה שלה כמה מותגים סיניים מובילים, עם מכירות שנתיות של יותר ממיליארד דולר

אמזון. סקירות מזויפות

קונים באמזון (Amazon) ומסתמכים על סקירות? לא בטוח שכדאי. צוות אבטחת סייבר של SafetyDetectives גילה במסמכים מודלפים בסיס נתונים שהסתיר מנגנון מאורגן של הונאת סקירות באתר של אמזון.

הנתונים חשפו אוסף של הודעות מיידיות בין סוחרים באמזון ובין קונים, שהסכימו לכתוב סקירה שקרית בתמורה למוצרים שקיבלו בחינם. בסך הכל נחשפו יותר מ-13 מיליון רשומות, שמעורבים בהם יותר מ-200 אלף אנשים שלקחו חלק בתרמיות.

לא ידוע מי הבעלים של בסיס הנתונים המודלף, אך הצוות העריך שהוא ממוקם בסין. החשיפה הזאת מדגימה פעילות שכיחה למדי שמתרחשת מאחורי תעשיית המסחר המקוון.

לפי צוות האבטחה של SafetyDetectives, סוחרים באמזון שלחו לסוקרים רשימה של מוצרים שהם רוצים עבורם דירוג של חמישה כוכבים. לאחר מכן האנשים שהסכימו לספק את הסקירות המזויפות קנו את המוצר באמזון, וכמה ימים לאחר שקיבלו אותו כתבו סקירה עם דירוג של חמישה כוכבים. לאחר שהתהליך הושלם, שלחו כותבי הסקירות הודעה לסוחר עם קישור לפרופיל אמזון שלהם וחשבון פיי-פאל, שהועבר אליו התשלום עבור המוצר שקנו. מאחר שאמזון לא עובדת עם פיי-פאל, אין רישום באמזון על החזר התשלום, וכך הסקירה נראית לכאורה לגיטימית, ולא עולה חשד לגביה על ידי הבודקים של אמזון.

בתוך כך, פורסם ציוץ בטוויטר על ידי Marketplace Pulse, על כך שאמזון השעתה סוחרים סינים מהפלטפורמה שלה, כולל כמה מותגים ידועים, בעלי היקף מכירות שנתי של יותר ממיליארד דולר, כנראה על רקע תרמית הסקירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים