כמה באמת מרוויחים אנשי IT?

כמה משתכר מנמ"ר בממוצע? איזה תפקיד בתחום נושא את השכר הגבוה ביותר? ועד כמה גדול הפער - שעדיין קיים - בין גברים לנשים? נתונים מעניינים מכמה אתם שווים - מיזם השכר של אול ג'ובס

22/03/2021 14:11
כמה הבכירים מרוויחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

בעולם התעסוקה הוותיק, תחום מערכות המידע נחשב לצעיר יחסית. מערכות המידע, אותן פלטפורמות ותוכנות, מהוות את התשתית הממוחשבת, שמאפשרת לארגון להתנהל ולפעול ביעילות.

בדומה לתפקידים אחרים מהעולמות הטכנולוגיים, גם התחום הזה נולד מתוך צורך. בעקבות החידושים הטכנולוגיים, חברות החלו לצבור בשנים האחרונות הררים של מידע, והן רוצות לעשות בו שימוש מושכל. החשיבות הגדולה ביותר היא בארגון של המידע, ניהול נכון שלו ובניה של מערכות חכמות שיסייעו בכך. אנשי מערכות המידע דואגים להקים, לתחזק ולנהל את המערכות באופן שייצור ממשק שוטף ומוצלח בין חלקי הארגון השונים.

בשל ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה, יש ביקוש הולך וגובר לאנשי מערכות מידע. אנחנו עדים לעלייה רציפה ועקבית בכמות המשרות והגיוסים בתחומים האלה (להוציא את שנת הקורונה, שהייתה לא יציבה ולא מייצגת מבחינה תעסוקתית). להערכתנו, המגמה הזו רק תלך ותגדל, כיוון שטכנולוגיות המידע מתקדמות ומתרחבות, ומצמיחות כל הזמן מערכות מידע חדשות וחכמות יותר.
תחום מערכות המידע הוא תחום רחב ואפשר למצוא בתוכו לא מעט תפקידים, כגון מנהלי מערכות מידע, מנתחי מערכות, מתכנתים, ומנהלי פרויקטים ומוצר – ברמות שכר שונות. לפניכם התפקידים הבולטים בתחום והשכר המוצע בהם, בחלוקה לפי מגדר ולפי ניסיון. הנתונים שאובים ממאגרי המידע שלנו, באול ג'ובס.

קצת על אול ג'ובס ומיזם השכר החדש

אול ג'ובס היא פלטפורמה לקריירה וגיוס, עם קרוב למיליון מחפשי עבודה מדי חודש, כ-35 אלף משרות לפני הקורונה ומעל 30 אלף משרות המפורסמות באתר בימים אלה. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות שפרסמו מעסיקים, כמו גם כאלה שנאספות מ-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות), ולכן מהווה ברומטר למצב השוק. מחלקת המחקר של אול ג'ובס מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

החברה מפעילה את מיזם השכר החברתי כמה אתם שווים, שלדבריה מהווה מאגר המשכורות הגדול בישראל. למרות החשיבות של נושא המשכורות, עד עתה לא היה קיים בישראל גוף כלשהו – ממשלתי או פרטי – שהציג מידע מסודר ונתונים נגישים לציבור הרחב. כמה אתם שווים נולד מתוך הרצון לעשות בדיוק את זה. הרעיון שעליו הוא מבוסס הוא לספק מענה תחת עקרון מנחה מרכזי – של שיתוף וחוכמת המונים, כאשר אלה שמספקים את המידע הם אלה שיודעים הכי טוב מכולם כמה הם צריכים להרוויח – העובדים עצמם. מעל 550 אלף עובדים ועובדות במשק הישראלי כבר דיווחו במסגרת המיזם כמה הם מרוויחים.

הנתונים נאגרים ומעובדים תחת פיקוח סטטיסטי קפדני של מכון המחקר פאנלס, אנליסטים ומומחי דטה ומחקר, כדי לשקף את השכר הממוצע בכל תפקיד. התוצאות, שעברו תיקוף, מופיעות במתחם השכר, שמתעדכן באופן קבוע מרגע עלייתו לאוויר. מדי יום מתווספות למיזם בממוצע כ-400 משכורות חדשות.

הכותבת היא מנהלת המחקר והתוכן באול ג'ובס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק מאירי

    סופסוף הבאתם את נתוני השכר האמיתיים, כמנמר 20 שנה ,אלו הנתונים בשטח היום, גם בחברות הגדולות מהיכרותי עם המנמרים מעטים עוברים את השכר הזה. כנל לכל התחומים

אירועים קרובים