יובב יהב נבחר ליו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי

מנמ"ר עיריית ראש העין מחליף את ליאורה שכטר, לשעבר מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא פירט מה הוא מתכוון לעשות במסגרת תפקידו

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין, נבחר ליו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. יהב מחליף את ליאורה שכטר, לשעבר מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, שעברה לשמש בתפקיד זה בשירותי בריאות כללית.

יצוין כי יהב נבחר בבחירות שנערכו בשבוע שעבר בהנהלת הפורום. מדובר במנמ"ר ותיק, שעובד בעיריית ראש העין מזה 20 שנים, 15 מתוכן כמנמ"ר. במסגרת הפורום הוא היה סגנה של שכטר.

פרט ליהב, ההנהלה הנבחרת של הפורום כוללת את המנמ"רים הבאים: איריס אלפסי מעיריית מעלה אדומים, ירון ריבו מעיריית נתניה, ענת שלומוביץ', שממלאת את התפקיד בעיריית פתח תקווה, ערן מועלם מעיריית מגדל העמק, ראפע מסראווי, מנמ"ר עיריית נצרת, ואיציק כרמלי, מנמר עיריית ראשון לציון.

ליאורה שכטר, לשעבר מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, לשעבר מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

מה התוכניות של יהב בתפקיד החדש?

יהב אמר לאנשים ומחשבים כי "אני רואה בתפקיד זה שליחות חשובה, שמטרתה לקדם את מעמד המנמ"רים ברשויות המקומיות וככלל, את עובדי הטכנולוגיות בהן". לדבריו, הוא מתכנן לדאוג לקידום מעמדם ושכרם של עובדים אלה, שלא תמיד זוכים להערכה ראויה.

נושא אחר שיהב מתכוון להוביל במסגרת תפקידו החדש הוא הרחבת שיתוף הפעולה בין המנמ"רים של הרשויות הגדולות והקטנות. "נושא הרשויות הקטנות קרוב לליבי", אמר. "אני אישית עוזר לא מעט לרשויות כאלה, שם מעמד המנמ"ר ועובדי הטכנולוגיה לא מספיק חזק, ולעתים אפילו לא מתייחסים אליהם".

כמו כן, הוא מתכוון לפעול ליצירת מאגר ידע שיהיה זמין לכל המנמ"רים. "כיום, הידע הזה משותף בקבוצת ווטסאפ. יש אצל מנמ"רי הרשויות המקומיות הרבה מאוד ידע שאין סיבה שלא לשתף אותו במסגרת מאגר", ציין.

נושאים נוספים שבהם יטפל יהב כיו"ר הפורום הם הידוק הקשרים עם השלטון המקומי ועם משרד הדיגיטל הלאומי, בראשותו של השר דוד אמסלם, כדי לקדם חקיקה או רגולציה שתשנה את סדרי העדיפויות בכל מה שקשור להיבטי הטכנולוגיה בשלטון המקומי. הפורום נמצא כיום בשלבי רישום והפיכה לעמותה ויהב אמר כי הוא פועל לרשום את כל חברי הפורום, המונה 90 מנמ"רים, כחברים בה.

לסיכום הוא אמר כי "הקורונה המחישה לראשי הערים ומקבלי ההחלטות הנוספים בעיריות את הקריטיות של תפקיד המנמ"ר ברשות המקומית, ומכאן הצורך בגיוס אנשים ברמה גבוהה, כדי שיוכלו לעמוד באתגרים השונים. אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם כל חברי הנהלת הפורום ולקדם את האתגרים שעומדים בפנינו".

תקופת פרויקטים בראש העין

בחודשים האחרונים הוביל יהב פרויקטים בעיריית ראש העין, שאפשרו לרשות להמשיך לתפקד לאורך תקופת הקורונה עד כה. "אחד הדברים הראשונים שביצענו הוא מעבר מהיר של עובדי הרשות לעבוד מהבית", אמר. "המעבר היה חלק, בין היתר משום שנערכנו מראש למצבים כאלה, ועובדים שלנו קיבלו הרשאות לעבוד מהבית לא על חשבון שעות העבודה הרגילות ומבלי לקבל תמורה".

"בנוסף", ציין יהב, "היינו שותפים בהקמת שלושה מרכזי שליטה ובקרה למעקב אחר התחלואה בעיר, מבודדים וחולים מאומתים".
הוא אמר כי "במקביל, המשכנו במימוש תוכניות העבודה השוטפות שלנו, לרבות סיוע בקידום תנופת הבנייה הגדולה בראש העין. כל השכונות החדשות כבר כוללות את כל התשתיות הטכנולוגיות הנדרשות לתושבים – אינטרנט, תשתיות תקשורת ועוד. אני אישית מעורב ועוקב אחר הפרויקטים האלה, נמצא בשטח ומלווה את עבודת הקבלנים".

פרויקט נוסף שיהב מוביל בימים אלה, שהוא מגדיר אותו כפרויקט דגל, הוא חיבור העירייה ומוסדותיה לסיבים אופטיים, שבמסגרתו העירייה תהיה ה-ISP של כל מוסדות החינוך בעיר, ותתנתק ממשרד החינוך.

יהב ישתתף בכנס השנתי Smart City של אנשים ומחשבים, שייערך ב-4 בינואר, ויציג שם את תוכניות העבודה של הפורום ל-2021. לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים