טיק-טוק תובעת את ממשל טראמפ

"הצו המנהלי מאיים להביא לאיסור על פעולותינו בארה"ב", הבהירה החברה וציינה כי משמעות הדבר היא ביטול 10,000 משרות אמריקניות, ופגיעה בלתי הפיכה ב100 מיליון האמריקנים שפונים לאפליקציה הזו לצורך בידור, חיבור, ושגרת חיים לגיטימית

הייתה השנה על הכוונת של הממשל האמריקני. טיק טוק. צילום: BigStock

בייט-דאנס (ByteDance), החברה הסינית שבבעלותה אפליקציית הווידיאו הפופולרית טיק-טוק (TikTok), תובעת צדק ממשל טראמפ. החברה הגישה אתמול (ב') תביעה בארה"ב בנוגע לצו המנהלי שהוציא נגדה הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ב-14 באוגוסט, האוסר על הפצת היישום בארצות הברית. הצו עליו חתם טראמפ אסר גם על חברות אמריקניות לעשות עסקים עם החברה הסינית, וכל זאת במסגרת החשדות שהיא אוספת באמצעות האפליקציה המגה-פופולרית שלה, טיק-טוק, מידע אישי אודות המשתמשים, מרגלת אחריהם, ולמעשה מעבירה אותו לממשל הקומוניסטי האויב בסין.

לפי The Verge, הבית הלבן לא פירט למעשה את כל היבטי הצו והאיסורים שהוא עתיד להחיל על טיק-טוק. כרגע ידוע כי הוא אוסר את כל העסקאות עם בייט-דאנס, אך לא מצוין בו מה בעצם כוללת ההגדרה "עסקה". תחילה היה אמור הצו להיכנס לתוקף באמצע ספטמבר, אך מאוחר יותר טראמפ האריך אותו, והעניק לבייט-דאנס ארכה עד ל-12 בנובמבר למכירת טיק-טוק בארה"ב.

על הפרק עומדת מכירת עסקיה של החברה בארה"ב לחברה אמריקנית. בין המתעניינות נמצאות ענקיות כמו מיקרוסופט (Microsoft), שאישרה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישה של פעילות היישום בארה"ב; טוויטר (Twitter), שמקורות יודעי דבר טוענים כי הביעה גם היא התעניינות בעסקה; ואורקל (Oracle), אשר זוכה, לפי הדיווחים, לגיבוי משמעותי מהנשיא המעוניין ביקרה. לנוכח האינטרס האמריקני ברכישת היישום על ידי חברה מקומית, טראמפ קבע דד-ליין של 90 יום כחלון הזדמנויות בעבור בייט-דאנס למכירת עסקיה במדינה.

סכנה לביטחון המדינה המצדיקה צו חירום?

כאמור, על פי ממשלת ארצות הברית, האפליקציה מסכנת את ביטחון המולדת בשל העברת הדטה שהיא "קוצרת", לטענת הנשיא ואנשיו, אל ממשלת סין.

על פי MarketWatch, החברה הסינית תובעת את הממשלה בארה"ב כנגד הוצאת הצו להחרמתה, בטענה שפעילות האפליקציה אינה מהווה כל איום לביטחון הלאומי, ושהיא לא מעבירה את המידע למפלגה הקומוניסטית הסינית.

חתם על צו נשיאותי אחרי נכנס למאבק כוח מול הבעלים מבייג'ינג של טיק-טוק. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

חתם על צו נשיאותי אחרי נכנס למאבק כוח מול הבעלים מבייג'ינג של טיק-טוק. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

התביעה מהווה הסלמה משמעותית במאבק בין הנשיא טראמפ לבין האפליקציה המצליחה, שאהובה בעיקר בקרב צעירים ובני נוער, ואשר לה 100 מיליון משתמשים בארה"ב. בייט-דאנס טוענת בתביעתה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה, כי הממשל לא נתן לחברה סיכוי הוגן להתגונן מפני הטענות שהיא מהווה סיכון ביטחוני לאומה, וכן שהצו של טראמפ נשען, שלא כחוק, על חוק סמכויות החירום בדרכים שאינן חלות על המקרה המסוים של טיק-טוק.

"אנו מעדיפים בהרבה דיאלוג קונסטרוקטיבי על פני התדיינות משפטית", הבהירה טיק-טוק בפוסט בבלוג של החברה, שהודיע על התביעה, "אולם כשהצו המנהלי מאיים להביא לאיסור על פעולותינו בארה"ב – ביטול יצירת 10,000 משרות אמריקניות ופגיעה בלתי הפיכה במיליוני האמריקנים שפונים לאפליקציה הזו לצורך בידור, חיבור, ושגרת חיים לגיטימית, שחיוניות במיוחד בתקופת המגיפה – פשוט אין לנו ברירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים