איזה סטארט-אפ הוא המצטיין בתחום הבינה המלאכותית?

מבריאות ועד להדפסה, מסיוע לנזקקים ועד לעולם הטכנולוגיה עצמו – תחרות הסטארט-אפים שנערכה אתמול (ד') במסגרת כנס הבינה המלאכותית של אנשים ומחשבים הוכיחה עד כמה התחום נוכח ורלוונטי לחיינו

28/03/2019 15:47
במקום הראשון: Senecio Robotics. צילום: תומר פולטין

הבינה המלאכותית היא אחד התחומים הרותחים כיום בעולם הטכנולוגיה. ממחשב העל ווטסון של יבמ ועד לרובוטים, מניתוחים ובריאות ועד לאחרון המגזרים שניתן לחשוב עליהם – ה-AI נמצא כמעט בכל מקום. לישראל, כמובן, יש מקום לא מבוטל בכך, שלא לומר מוביל. הדבר בא לידי ביטוי בתחרות סטארט-אפים של אנשים ומחשבים למיזמים פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית, שהתקיימה אתמול (ד').

התחרות הייתה חלק מכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שנערך במרכז האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות כ-1,500 מומחים בתחום ואנשי טכנולוגיה. את הפרסים בתחרות נתנו Google Cloud for startups, נילסן אינובייט ומכון MI, ומקבליהם – כלומר, החברות הזוכות בתחרות – נבחרו על ידי פאנל שופטים מחברות טכנולוגיה מובילות. מבין עשרות החברות שהגישו מועמדות, הציגו 15 הסטארט-אפים שעלו לגמר את המיזם שלהם בפיץ' בן שבע דקות.

בתחרות השתתפו חברות סטארט-אפ שעוסקות בפיתוח טכנולוגיות ושירותים בתחום ה-AI, בשלבים המוקדמים לפעילותן – בנות עד שלוש שנים ושגייסו עד כה סכום שאינו עולה על ארבעה מיליון דולר. השופטים בחנו אותן על היבטים של חדשנות, פוטנציאל עסקי ואפליקציות עתידיות לפיתוח הטכנולוגי.

הסטארט-אפים הזוכים

במקום הראשון זכתה Senecio Robotics, שכמנכ"ל שלה משמש חנן לפק. החברה פועלת על מנת למגר מחלות קשות שנגרמות על ידי יתושים, כמו קדחת דנגי ומלריה. היא פיתחה פלטפורמה לאוטומציה בעזרת AI של זיהוי ושחרור מיליארדי יתושים אחרים – סטריליים, זכרים ולא עוקצים, על מנת לדכא ולמנוע את יכולת התפשטות מחלות אלה. לצד הפרסים, היא זכתה במימון לפרויקט בברזיל.

במקום השני: Dataloop. צילום: תומר פולטין

במקום השני: Dataloop. צילום: תומר פולטין

שנייה הגיעה Dataloop, שפיתחה פלטפורמה שהיא למעשה סביבה מלאה ליצירת AI data sets מנתונים חזותיים גולמיים. הפלטפורמה כוללת סביבת ניהול נתונים חזקה וכלי ביאור אינטראקטיבי עם יכולות ביאור וסיווג, על מנת לבצע תיוג אוטומטי על ידי אלוגריתם למידה עמוקה. Dataloop מספקת תהליך מהיר פי 10 ובהפחתת עלויות של 90%.

במקום השלישי זכתה Prinysyst, שמפתחת פתרונות אוטומטיים מבוססי ענן לאופטימיזציה והפשטת הידע הנדרש להדפסה תלת ממדית. מטרת הטכנולוגיה, אומרים בחברה, היא לאפשר לכל אחד להדפיס בתלת ממד בלחיצת כפתור.

במקום השלישי: Prynisyst. צילום: תומר פולטין

במקום השלישי: Prinysyst. צילום: תומר פולטין

"ישראל – אקו-סיסטם מצוין בתחום ה-AI"

"ראינו בתחרות הרבה יזמים מוכשרים וחברות סטארט-אפ מעניינות. ישראל היא אקו-סיסטם מצוין למיזמים בתחום ה-AI, ופועלות בישראל כבר יותר מ-1,200 חברות סטארט-אפ בתחום. בשנה שעברה הושקעו מעל לשני מיליארד דולר בחברות הזנק שמפתחות טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, ואף מנקודת המבט של אקזיטים, 2018 הייתה שנה נהדרת – עם יותר ממיליארד דולר ברכישות, בהן האקזיטים של בריפקאם, ניוטרינו ודטורמה", אמר לירון לנגר, מנהל ההשקעות הראשי של נילסן אינובייט, שנמנה עם חבר השופטים בתחרות. "התרשמתי במיוחד לראות כל כך הרבה סטארט-אפים ששמו לעצמם למטרה לנצל את עוצמת טכנולוגיית הבינה המלאכותית על מנת לשפר את איכות החיים של אוכלוסיות שונות ולסייע בבניית עולם טוב יותר".

לדברי בן פלד, מפיק הכנס מקבוצת אנשים ומחשבים, "שלושת הסטארט אפים שהגיעו למקומות הראשונים זכו בחבילת פרסים שתסייע למינופם בתעשייה, כאשר הסטארט-אפ שזכה במקום הראשון זכה בכרטיס כניסה לתכנית המנהיגות היוקרתית במכון Merage בקליפורניה, בשווי 30 אלף דולר. בנוסף, זכה הסטארט-אפ המנצח בפוטנציאל וסיוע להשקעה בגובה חצי מיליון דולר מקרן ההשקעות נילסן אינובייט, שמלווה סטארט-אפים בשלבים מוקדמים לפעילותם. במסגרת חבילת הליווי העסקי שתעניק הקרן, יקבל הסטארט-אפ חמש שעות של ייעוץ אסטרטגי וחבילת פיתוח עסקי, אימון וחשיפה. עוד ייהנו הזוכים מחבילת הפעלה של Google Cloud לסטארט-אפים בשווי 100 אלף דולר ובחבילת חסות בסך 7,500 דולר, עבור השתתפותם בכנס".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סלומון

    אני דווקא חושב כי הסטארטפ הטוב ביותר הינו זה שגנץ מכר למשטרת ישראל.

אירועים קרובים