מחממים מנועים לקראת חגיגת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

כל פריצות הדרך הטכנולוגיות שנוגעות בכל היבט בחיינו – עסקים, בית, תחבורה ועוד– יוצגו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שתערך כמדי שנה בינואר בלאס ווגאס ● כל הפרטים

גארי שפירו, נשיא ה-CTA. צילום: נחמה אלמוג

"אנו ממוקדים באירועים שלנו בדבר אחד: חדשנות שתהפוך את העולם למקום טוב יותר", אמר גארי שפירו, נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, ה-CTA  (ר"ת Consumer Technology Association), שהוא הארגון המקיים מזה שנים רבות את תערוכת CES הבינלאומית מדי שנה בלאס וגאס ובאחרונה גם בסין.

"אירועים בינלאומיים מעין אלה הם חשובים משום שהם מפגישים אנשים, וכשמפגישים אנשים, קורים דברים מופלאים – רעיונות מקבלים צורה, מתחילים קשרים, פוגשים טכנולוגיות חדשות, פוגשים דברים חדשים שהם לא רק בעלי ערך עסקי, אלא הם משפרים את התנאים של בני האדם. באירוע זה נפגשים יזמים עם קונים, עם משקיעים, עם משפיעים בתעשייה ועם המדיה", אמר.

רכב העתיד לנסיעות שיתופיות. צילום: נחמה אלמוג

רכב העתיד לנסיעות שיתופיות. צילום: נחמה אלמוג

לקראת התערוכה בלאס וגאס, מקיים איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי אירועים מקדימים שונים בכמה ערים בעולם – בפריז, באמסטרדם, בניו יורק – כדי להקדים ולספר על הטכנולוגיות שיוצגו ב"מגה-תערוכה" ההולכת ומתקרבת, בדגש על טכנולוגיות שפותחו במדינה שבה נערך האירוע, שיוצגו גם בתערוכה העיקרית בחודש ינואר הקרוב.

"אנו חוגגים פה היום את הטכנולוגיה שמשנה את חיינו לטובה. הטכנולוגיה הזמינה כיום יכולה לחבר בינינו ולסייע לנו כפי שלא היה אף פעם בעבר. למשל, עסקים קטנים, שיכולים כעת להתרחב ולגדול ולהגיע באמצעות האינטרנט ללקוחות ברחבי העולם. או העובדים, שעושים שימוש בפלטפורמות שיתוף ומשיגים יעילות והיוון של כישוריהם. הטכנולוגיה יכולה לחבר בינינו גם בזמנים קשים ואסונות. הטכנולוגיה מחזקת אותנו ומאפשרת לנו להיות עמידים ושרידים יותר מאי פעם", הוסיף.

אחד הנושאים החדשים שיקבל תשומת לב גדולה בתערוכה הקרובה, לדברי שפירו, יהיה נושא ה-Resilience (יכולת של מערכות להשתקם ולהמשיך לתפקד גם במצבי הפרעה או כשלים) המתפתח, במיקוד על טכנולוגיות שתפקידן לסייע בקיום האנושי כמו בריאות, אנרגיה, מזון, אבטחת סייבר, ביטחון והתאוששות ולאפשר קיום של ערים ומדינות חזקות ושרידות. הנושא הזה יזכה לוועידה נפרדת במסגרת התערוכה, כמו גם לשטח תצוגה ייחודי.

האירוע הגדול ביותר בעולם להצגת טכנולוגיות צרכניות

התערוכה הפכה זה מכבר לאירוע הגדול ביותר בעולם להצגת טכנולוגיות צרכניות. ה"בעיה" – אם אפשר לכנות זאת כך – היא שבמקרים רבים הטכנולוגיות הצרכניות הופכות גם לטכנולוגיות עסקיות, ושה-IT הפך להיות חלק מהותי מהטכנולוגיות הצרכניות, בייחוד רשתות הסלולר המהירות, בינה מלאכותית ולימוד מכונה, ביג דטה וכדומה, נושאים שבדרך כלל אכלסו אתרים או מגזינים טכנולוגיים מקצועיים. הראיה – עם המרצים שיישאו הרצאות במליאות נמנות ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, שתפתח את המליאה הראשית ותדבר על תבונה מלאכותית ומחשוב קוונטי, וד"ר ליזה סו, נשיאה ומנכ"לית AMD, שתספר על טכנולוגיות מחשוב חדשות, לצד בכירים נוספים מתעשיות שונות.

כך הפכה CES בשנים האחרונות לתערוכת התערוכות, שמסמנת טרנדים "חמים" ומציגה טכנולוגיות עכשוויות מתקדמות, כמו גם את הטרנדים שמתחילים להתפתח. "כמעט 200 אלף משתתפים מציפים את העיר בימי התערוכה ובאים לצפות במוצרים של יותר מ-4,500 חברות ובהן 1,200 סטארט-אפים", סיפרה סגנית הנשיא קארן צ'ופקה.

סגנית נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, קארן צ'ופקה. צילום: נחמה אלמוג

סגנית נשיא איגוד יצרני הטכנולוגיה העולמי, קארן צ'ופקה. צילום: נחמה אלמוג

לדבריה, "כל סוג של תעשייה מתפתחת תיוצג בתערוכה, שיגיעו אליה מציגים מיותר מ-155 מדינות והיא תתפרס על פני 260 אלף מטרים רבועים. בתערוכה הקרבה נראה את כל פריצות הדרך הטכנולוגיות שנוגעות בכל היבט בחיינו – עסקים, בית, תחבורה וכל מה שביניהם, טכנולוגיות כמו תבונה מלאכותית, G5, מחשוב קוונטי, בלוקצ'יין – המיושמות לרוחב התעשיות והפלטפורמות. עוזרות קוליות ורמקולים חכמים תפסו חלק נכבד מאזורי התצוגה בתערוכה הקודמת, וגם בתערוכה הקרובה נראה חידושים רבים בתחום הזה".

בהמשך דבריה פירטה צ'ופקה על כמה נושאי מפתח שיוצגו בתערוכה הקרובה, בהם ערים חכמות – נושא שיזכה ל-45 מציגים שמפתחים טכנולוגיות פורצות דרך לשיפור החיים העירוניים, כמו דרכים מחוברות, רחובות חכמים, תמרורים חכמים ועוד ועוד.

צילום: נחמה אלמוג

כל אחד צריך "נהג" אישי קטן ופונקציונאלי. צילום: נחמה אלמוג

הטכנולוגיה שתאפשר להפוך את הערים החכמות למציאות

"G5 היא הטכנולוגיה שתאפשר להפוך את הערים החכמות למציאות", אמרה צ'ופקה. גם התחבורה הוא נושא חשוב בתחום הערים החכמות, "ואנו נראה בתערוכה טכנולוגיות שיסייעו להפוך את המכוניות לבטוחות יותר ואת הנהגים – למחוברים. נוכל לראות דגמי קונספט חדשים של מכוניות מחוברות ומכוניות מבוססות תוכנה – שהן העתיד, כמו גם פיתוחים להסעת המונים – על שטח תצוגה של יותר מארבעה מגרשי כדורגל", היא הוסיפה.

טכנולוגיות הרכב הן נושא רחב במיוחד, ורק באחרונה הכתירה התוכנית USA Today את התצוגה בלאס וגאס כאחת מעשר תערוכות הרכב הטובות בעולם. התצוגה בלאס וגאס תכלול יותר מ-150 חברות הקשורות לטכנולוגיות רכב, כולל שמונה יצרניות, שיציגו את התפיסות החדשניות של מכוניות ושל רכבים מחוברים. שיתוף הפעולה בין CTA לתעשיית הרכב הוביל גם לכך שהאירוע בפריז התקיים בתוך תערוכת הרכב השנתית שנערכת מדי שנה בפריז, ה-Paris Mondial. לצד דגמים של מכוניות אוטונומיות יוצגו בתערוכה מכוניות מחוברות, המתקשרות זו עם זו, וכאלה המציעות חוויות עיצוב, מדיה ומניעת תאונות.

"בריאות דיגיטלית היא נושא מפתח נוסף", ציינה צ'ופקה, "ובסיוע הטכנולוגיה נוכל להיות מעורבים יותר במצב הבריאותי שלנו ולהעביר את השליטה לידינו".

נושא נוסף שצ'ופקה הרחיבה בו היה תחום ה-Eureka Park – שיכיל 1,200 סטארט-אפים מ-40 מדינות. "הסטארט-אפים הם גורם קריטי מאוד בתפיסה העיקרית של תערוכת CES, שהיא המקום הטוב ביותר לכל אחד שיש לו רעיון כדי להציג אותו, לתקשר עם משקיעים, עם התקשורת ועם שותפים פוטנציאליים", היא הוסיפה.

אזור מיוחד יושק בתערוכה הקרובה לנושא המותגים (גוגל, HULU, סנאפ ועוד), "שתופס חלק חשוב יותר ויותר בנושאי טכנולוגיה, ויוצגו בו טכנולוגיות מערערות שמשפיעות על עתידם של מותגים" לדבריה.

עוד יוקדש אזור מיוחד בתערוכה לנושא הספורט והחיבור שלו עם טכנולוגיה.

לצד האירוע התקיימה גם תצוגה של 60 חברות אירופיות, בעיקר צרפתיות, שיציגו את מוצריהן גם בתערוכה הגדולה בינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים