מגלקום תבצע פרויקט עיר חכמה בהרצליה ב-11 מיליון שקלים

הפרויקט יכלול שליטה ובקרה, מערכות טלוויזיה במעגל סגור, פריסת סיבים ברחבי העיר, מצלמות אבטחה במוסדות החינוך ועוד ● מגלקום ניצחה במכרז את מוטורולה ● תחילת הביצוע: עד סוף השנה

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: דוברות העירייה

מגלקום מקבוצת טלרד זכתה במכרז רחב היקף לביצוע פרויקט עיר חכמה בהרצליה, שיכלול מרכיב מרכזי של שליטה ובקרה, מערכות טלוויזיה במעגל סגור, פריסת סיבים ברחבי העיר, מצלמות אבטחה במוסדות החינוך ועוד. ההיקף הכולל של המכרז הוא 11 מיליון שקלים. החברה דיווחה על הזכייה אתמול (ב') לבורסה. החוזה הסופי צפוי להיחתם במהלך החודש הבא.

על פי התכנון, עד סוף השנה יוחל בהטמעת רכיבים ראשונים במסגרת הפרויקט. מדובר באחד המורכבים ובגדול ביותר מבין מכרזי העיר החכמה שיצאו עד כה ברשויות מקומיות בישראל. ניגשו אליו ארבע חברות ולשלב הגמר הגיעו שתיים: מוטורולה וכאמור מגלקום, שזכתה. ליווה אותו כיועץ עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי.

כפי שדווח בפעם הראשונה באנשים ומחשבים, המכרז בהרצליה הוא חלק ממכרזי ליבה ותשתיות שהעירייה החליטה לצאת אליהם לפני כשנה. ראש העיר, משה פדלון, אמר בעבר כי העירייה תקצה לתכניות העיר החכמה כ-30 מיליון שקלים לאורך כמה שנים. המכרז התנהל בהובלתם של פדלון, מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, והמנמ"ר שלה, אמיר זיו.

זיו אמר ש-"מדובר במכרז שמהווה את הליבה של חזון העיר החכמה של הרצליה. הוא כולל התייחסות לנושאים כמו בקרת רמזורים, ממשקי אינטרנט של הדברים לפעולות שקשורות באגף שיפור ואיכות העיר, וחנייה חכמה. מערכות הלוויין הרלוונטיות אמורות להתחבר למערכת המרכזית, שתוטמע גם היא על ידי מגלקום, ולכל המערכות במוקד השליטה העירוני, שאמון על הביטחון בה – בשגרה ובחירום".

הוא ציין כי יש לפרויקט זה מספר השלכות – הן ברמה הפנים ארגונית והן על התושבים. "מדובר במערכות שיאפשרו התייעלות משמעותית באגפי העירייה ויספקו ניהול ובקרה טובים יותר. יש לכך משמעות תקציבית משמעותית לעירייה. בהיבט הכללי, המערכות שיוטמעו, הסיבים שייחפרו וכל מערכות הלוויין יאפשרו שיפור משמעותי של השירות לאזרח מכל אגפי העירייה", הוסיף.

מכרז CRM חדש

מכרז אחר, שאותו פרסמה עיריית הרצליה בימים האחרונים, הוא להטמעת מערכת CRM מבוססת תהליכי BPM. הכוונה של העירייה היא להגביר את תהליכי האוטומציה בכל הממשקים שבהם יש לאזרח מגע אתה. לדוגמה, בפנייה של אזרח למחלקה מסוימת, שיש לה נגיעה גם למערכות אחרות, המערכת תדע לנתב את הפנייה אוטומטית לאותה מחלקה ובכך לשפר את הטיפול. המערכת שתיבחר תוטמע גם בלב מוקדי השירות של העירייה.

המכרז פונה לחברות שמספקות פלטפורמות CRM מבוססות תהליכי BPM, כאשר תנאי הסף הוא יכולת מוכחת של ביצוע פרויקטים כאלה בשלטון המקומי. היקפו עומד על מאות אלפי שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים