המרוץ לחיים של היידי

היידי דוז היא מנהלת תחום בכירה בחטיבת הבריאות ומדעי החיים בענן של גוגל, חולת לב כרונית ורוכבת על אופניים 320 ק''מ של הרים ביום ● מישהי להעריץ

היידי דוז. צילום: יח"צ

אנשי חטיבת הבריאות בענן של גוגל (Google Cloud) לא יכלו לחלום על פרסומת אנושית מהלכת טובה יותר עבורם: היידי דוז, חולת לב כרונית, הנאבקת באופן מעורר השראה בשלל מחלות זה שלושה עשורים ומשלבת בין טכנולוגיה וספורט אקסטרים.

"תמיד הייתי ספורטאית", אומרת דוז בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, "כבר כילדה שיחקתי כדורגל, טניס. שחיתי, גלשתי גלישת רוח וסקי שלג. בגיל 18 נאלצתי לעבור ניתוח בברכיים. עשו לי א.ק.ג., וגילו שיש לי בעיות לב. הסתבר שהבעיות היו כבר מלידה אך הרופאים לא זיהו אותן. מצבי היה כה חמור, שהרופאים לא הבינו למה ואיך עדיין לא מתתי ובעיקר – כמה זמן אחיה. התרופות שקיבלתי לא עזרו לי. בגיל 19 עברתי את הצינתור הראשון שלי וכמה שנים אחר כך הכניסו לי קוצב לב, הראשון בין שבעה, עד כה".

שלושה רכסי הרים ביום אחד

"החלטתי להמשיך לעשות ספורט ועקבתי אחר ביצועי עם רצועה בבטן המודדת לב-ריאות. יום אחד, ב-2006, הבחנתי שהביצועים שלי לא טובים. הסתבר שבנוסף לכל היה לי זיהום בקוצב שגרם לכשל לבבי. הצרות נמשכו, וב-2010 פתחו לי את חלל הבטן ועברתי ניתוח לב פתוח. קודם היו כשלים בקצב הלב ולאחר מכן כשלי תפקוד…מפה לשם, גם הריאות נפגעו וגם הן נותחו", אמרה דוז.

"החלטתי שלא לחדול מהספורט ובבית החולים הצבתי לי יעדים. הראשון: 200 מייל מרוץ אופניים בהרים בעקבות הניתוח. השגתי את היעד בהדרגה, לאחר 100 ימים מהניתוח עשיתי 'רק' 75 מיילים ולאחר שנה וחצי סיימתי את המסלול במלואו – שלושה רכסי הרים בשלוש מדינות שונות בארצות הברית, מיוטה ל-ויומינג, 200 מייל ביממה אחת", מספרת דוז

מאז, היא אומרת, "עשיתי מסלול זה, LoToJa, 5 פעמים, אז החלטתי שצריך 'לשדרג' ולהחמיר את התנאים ועשיתי את Dirty Kanza. זה 'רק' 200 מיילים, אבל בדרכי חצץ, עפר ובוץ".

היידי דוז. צילום: יח"צ

היידי דוז. צילום: יח"צ

 

The Internet of Me

דוז מספרת כי "בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לניטור, שליטה ודיווח מדדי הלב שלי בזמן אמת, אני ממשיכה לרכוב ומשתתפת במרוצי אופניים של מאות ק"מ בפסגות הרריות ותלולות. חיישנים בקוצב הלב המושתל בגופי ואפליקציות המחוברות להתקנים דרך הענן, מעניקים לי את החופש לשלוט במצב הלב שלי ולקבל החלטות קריטיות בזמן העיסוק בספורט האתגרי. אני קוראת לזה The Internet of Me".

"חוויתי התקפי חרדה ופאניקה רבים. זה מפחיד, כי אינך יודע האם גופך עובד ואיך. אינך יודע מתי יהיו בעיות. היה עלי ללמוד לבטוח בקוצב ובנתונים שהוא מדווח לרופאים שלי – מה מצב הסוללה, מה מצב קצב הלב, ועוד. העיסוק המתמיד בנתונים וניתוח שלהם, שיכך לי את רמות החרדה. הנתונים עוזרים לי לא לדאוג. בהתחלה, לאחר הניתוח הראשון, לא יצאתי מהבית וכשהייתי יוצאת, הייתי מתכננת את המסלול לפי הקירבה לבית החולים. כיום, כבר לא", היא מספרת.

"התחלתי את דרכי בעולם הטכנולוגיה במקרה. מהמקום ממנו באתי, האופק התעסוקתי והקריירה לא נראו מדהימים. הורדתי דפדפן ב-1993 ואמרתי 'היי, ייצא משהו מהאינטרנט הזה'. סביבי חשבו שאני צעירה שהוזה והאמינו שהעתיד הוא במשחקים על דיסקים. הקמתי חברה והלקוח הראשון שלי היה בנק אוף אמריקה (Bank of America) סייעתי להקמת האתר שלהם. לאחר מכן עבדתי עם אמריטק (Ameritech), חברת הטלפונים הגדולה באמריקה אז. הקמנו להם אתר שירות לקוחות לדפי זהב", אומרת דוז.

דוז עובדת כמנהלת תחום בכירה בחטיבת הבריאות ומדעי החיים בענן של גוגל . לדבריה, "אני עובדת עם אסטרטגים שלנו לנושאי בריאות. אנו בונים פלטפורמות IoT לבריאות על הענן שלנו. אנו מספקים תשתיות ענן למיטוב הטיפול בנתונים לארגוני בריאות. הלקוחות הם יצרנית ציוד רפואי, קופות חולים, חברות סטארט-אפ בתחום ומכוני מחקר. אנו נותנים להם כלים לבצע את איסוף הנתונים, העיבוד וניתוח שלהם בצורה מהירה, מאובטחת וזולה, תוך עמידה בתקני בריאות".

היא הוסיפה כי "יש לנו API ייחודים לעולם הבריאות המקצרים את משך ההגעה של אפליקציות הבריאות לשוק. אנו אורזים את כל החדשנות שבמו"פ שלנו, משלבים בינה מלאכותית ולימוד מכונה, ומנגישים אותם לשימוש לקוחות בעולם הבריאות. לדוגמה: טעינת מידע גנומי, העברת מידע בתיקים רפואיים, אנונימיזציה של מידע רפואי לטובת העלאתו לענן".

במסגרת עבודתה, סיפרה דוז, "אני פועלת ליישום טכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה, המשלבות שימוש ב-Big Data ובשירותי ענן, כדי לספק שירותי בריאות יעילים ורלוונטיים יותר למטופלים בכל העולם".

במקביל לעבודתה בגוגל, היא השלימה תואר בלימודי רפואה וטכנולוגיה ב-Harvard Medical School, הקימה ארגון צדקה למען חולי לב וארגון להכשרת מגישי עזרה ראשונה בקהילת רוכבי השטח בארצות הברית.

מה היעד הבא? נשאלה דוז והשיבה: "בקרוב אטוס לקולומביה הבריטית בקנדה, לארבעה ימים של רכיבת הרים. ביום הראשון – 25 מיילים, בשני והשלישי 15 מיילים כל יום, כי זה מסלול בעליות, והקינוח ליום הרביעי הוא מאה מיילים…"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים