"ארגונים צריכים להוריד עלויות ולספק ערך חדש ללקוחות – במקביל"

מהי חדשנות ערך וכיצד היא מועילה לארגונים? שלומי אנג'י, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נוקיה לאגן הים התיכון, מסביר

שלומי אנג'י, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נוקיה לאגן הים התיכון. צילום: קובי קנטור

"חדשנות ערך היא אחת ממילות הבאזזז החדשות. הכוונה היא לכך שלא מספיק להביא חדשנות טכנולוגית, אלא צריך לעשות זאת תוך חתירה מתמדת להורדת עלויות ולאספקת ערך חדש ללקוחות פנימיים וחיצוניים בעת ובעונה אחת", כך אמר שלומי אנג'י, מנהל הטכנולוגיות הראשי של נוקיה (Nokia) לאגן הים התיכון.

אנג'י אמר את הדברים בכנס של החברה, בו הוצגה "נוקיה החדשה", לאחר המיזוג עם אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), לבכירים ואנשי מקצוע מארגונים שונים. האירוע התקיים אתמול (ד') באולם האירועים סטוקו בהדר יוסף בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה.

לדברי אנג'י, "חדשנות הערך מרכיב מרכזי באסטרטגיית אוקיינוס הכחול – שינוי ומעבר מסביבה רוויית מתחרים לסביבה חדשה. חברה שיודעת לעשות את המהלך הזה יוצרת סביבה חדשה ונקייה ממתחרות, לפחות לזמן מה, וכך היא מצליחה. אובר (Uber) ו-Airbnb הן דוגמאות טובות לכך".

"נוקיה רוצה להביא את אותה חדשנות ערך, לספק ערך מוסף ללקוחות, להוזיל עלויות ולהתייעל", ציין.

"יש לי שני מסרים עיקריים", אמר אנג'י. "הראשון קשור להובלת תהליכים בארגון. עברו הימים שבהם מערכות המידע והתקשורת היו בצד, לעומת פונקציות אחרות בארגון. המנמ"ר והצוות שלו מובילים כיום תהליכים אסטרטגיים חוצי חברה. הראייה של המנמ"ר איננה טכנולוגית אלא גם עסקית. המסר השני מתייחס לציפיות של המנהלים מהמנמ"רים ומאנשי ה-IT – לחדשנות ולהתייעלות. אי אפשר להשיג את המטרה הזו אם ממשיכים לעשות את אותו הדבר".

הוא אמר כי "נוקיה החדשה היא שילוב כוחות של שתי ענקיות תקשורת – נוקיה המסורתית ואלקטל-לוסנט, שתיהן מעולם הרשתות. אנחנו חברה בת 150 שנים, שהחלה מעץ, נייר ומגפי גומי, והתפתחה למובייל וכיום לרשתות תקשורת. יש לנו 104 אלף עובדים ברחבי העולם, מהם 40 אלף מהנדסים, מדענים וחוקרים. 260 מעובדינו ממוקמים בישראל, מתוכם 90 פונים אל הלקוחות – מכירות, תמיכה טכנית, הנדסה, הקמת רשתות וניהול פרויקטים, 120 מועסקים במרכז פיתוח הענן העולמי שלנו בכפר סבא, 30 הם חוקרים ואנשי חדשנות, והיתר – עובדים נוספים. הפתרונות שלנו מוטמעים אצל 94 מ-100 חברות התקשורת הגדולות בעולם".

בהמשך ציין אנג'י כי "יש לנו את מעבדות בל (Bell Labs), כולל נציגות מכובדת בארץ. הן אחראיות על שמונה פרסי נובל והרבה מאוד המצאות הגיעו מהן וקשורות אליהן".

"בעוד שפעם, הסלוגן של נוקיה היה Connecting People, כיום אנחנו רואים את עצמנו כמרחיבים את העולם מהאדם החושב לאדם הדיגיטלי החושב. אנחנו נוכחים בעולמות כמו המכוניות האוטונומיות והבריאות הדיגיטלית, ועוסקים באיומי הסייבר, שמתחילים ממש לסכן חיים – לשלוט על מערכות של רכבים ומטוסים", הוסיף.

טכנולוגיות הליבה בעולם המחובר תמיד

"נוקיה מזהה שלוש טכנולוגיות ליבה בעולם המחובר תמיד: הענן, הדור החמישי הסלולרי והאינטרנט של הדברים", ציין אנג'י. "אלה המגדלורים של התעשייה, שכרוכים זה בזה כמו סושי".

אנג'י התייחס לכל אחת מהטכנולוגיות הללו. "האינטרנט של הדברים, שהוא עולם שבו לא רק בני אדם אלא גם עצמים מדברים זה עם זה, כולל אתגרים שצריכים לתת עליהם את הדעת. צריך לדעת להתמודד, לנהל, לעשות אנליטיקה, להפיק תובנות, לנטר ולדאוג להיבטי אבטחה בעולם שבו חפצים ומוצרים רבים מדברים זה עם זה. הרבה מדי מהדברים פותחו ללא חשיבה על הגנה, ויש לתקן את זה עכשיו", הוסיף.

לגבי הדור החמישי הסלולרי הוא אמר כי "ישראל נמצאת בפיגור במה שקשור לדור הרביעי ואני מקווה שנסגור אותו בדור החמישי. הטכנולוגיה הזו מדברת על תדרים גבוהים יותר, שיאפשרו לנו להגדיל את הקצבים משמעותית. היא תאפשר אתרים זעירים, נוכל בו זמנית לייצר מספר ערוצים וטכנולוגיות כדי ליצור צינור רחב יותר, ותביא לשיפור חוויית המשתמש".

"כולם משתמשים בענן כבר עשור לאחסון. אחר כך הענן התפתח לתחום המחשוב. זה לא מספיק – חסרה הצלע של התקשורת, הרשת. נוקיה מזהה כמה טרנדים חשובים בתחום, בהם אוטומציה מלאה של הרשת בדטה סנטר, הבאת הענן לסניפי הארגון ו-וירטואליזציה של רשתות (NFV)", ציין אנג'י.

בהמשך הוא אמר ש-"יש לנוקיה ארבעה קווי מוצר מרכזיים: הראשון הוא הרשתות הסלולריות. השני הוא רשתות פיקס – מה שקשור לגישה לאינטרנט על גבי תשתיות נחושת וסיבים אופטיים. הנחושת לא סיימה את חייה, בניגוד למה שחושבים. הוכחנו באחרונה שיש לה חיים ארוכים משחשבנו. קו המוצרים השלישי הוא אפליקציות ואנליטיקה. אנחנו מציעים מגוון כלים לתחום האנליטיקה ואפליקציות שונות לניהול הרשת ואבטחת המידע. הקו הרביעי הוא רשתות IP ורשתות אופטיות לקישור בין הדטה סנטרים".

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט בישראל, יוון וקפריסין. צילום: קובי קנטור

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט בישראל, יוון וקפריסין. צילום: קובי קנטור

הוא ציין כי "אנחנו מביאים לעולם האנטרפרייז את הטכנולוגיות שמשרתות נאמנה את עולם התקשורת. המוצרים שלנו מפותחים תחת גישה שהחשיבה על סייבר צריכה להיעשות מהיום הראשון שחושבים על הפתרון. אנשי אבטחת מידע מלווים את תהליך האפיון והפיתוח מההתחלה".

"הבנקים – הראשונים לאמץ את המעבר לדיגיטל"

דן טולדנו, מנכ"ל רד-האט (RedHat) בישראל, קפריסין ויוון, אמר כי "לקוחות וארגונים רוצים מוצרים שמפותחים הרבה יותר מהר, בצורה יותר יעילה ובעלויות נמוכות יותר. על האנשים המתאימים בארגון לבנות תשתית שמדמה את מה שקורה בענן החיצוני ולא לברוח למחשוב הצללים, ולעשות את זה בצורה סקלבילית, שמתאימה לדרישות הארגון".

"כיום, רוב האפליקציות שמפותחות עולות יותר מהתקציב שלהן, הפיתוח לא עומד בלוח הזמנים והערך הוא קטן יותר מהנדרש", הוסיף טולדנו.

הוא ציין כי "הבנקים היו הראשונים להתמודד עם האתגר לאמץ את המעבר הדיגיטלי שרד-האט ונוקיה מציעות. צורת ההתחברות של הלקוח לבנק פותחת אפשרויות לקיומם של מתחרים שהבנקים לא הכירו, שיוכלו למעשה להפוך לבנקים. הלקוח היה רגיל לעמוד בתור, כיום הוא רוצה לקבל שירותים שונים מהבית או דרך המובייל".
טולדנו ציין פרויקטים ששתי החברות ביצעו בבנקים שונים, מהגדולים באירופה, בהם בנק סנטנדר ובנק ברקליס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים