עסקת ענק: נוקיה קנתה את אלקטל-לוסנט תמורת כ-17 מיליארד דולר

השתיים יקימו חברה משותפת, שתמוקם בפינלנד ותתמקד ב-"פיתוח טכנולוגיות חדשות, כולל הדור החמישי, מצלמות ותמונות"

תוצאות טובות בסך הכל. נוקיה. צילום: BigStock

נוקיה (Nokia) עתידה לשדרג את מעמדה בין יצרניות המכשירים הסלולריים, אם לא להיות הגדולה שבהן, לאחר שהודיעה על רכישתה של אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) תמורת סכום ענק של 16.6 מיליארד דולר – כולם במניות. הרכישה צפויה להיסגר ב-2016.

במסגרת העסקה קנתה החברה הפינית גם את מעבדות בל, שנוסדו ב-1880 על ידי ממציא הטלפון, אלכסנדר גרהאם בל.

בהודעת שתי החברות נמסר כי נוקיה תהיה בעלת השליטה בחברה המשותפת, עם 66.5% ממניותיה, ואלקטל-לוסנט תאחז ב-33.5% מהן. היא תפעל תחת המותג של נוקיה, אולם מעבדות בל ימשיכו לשאת את השם של אלקטל-לוסנט. המטה של החברה המשותפת יהיה בפינלנד, אולם צרפת, ממנה פעלה עד כה אלקטל-לוסנט, תישאר "מרכז משמעותי" עבורה, על פי ההודעה.

מההודעה עולה כי נוקיה מכוונת חזק אל הדור החמישי. "החברה המשותפת תהיה בעמדה בה תוכל להאיץ את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות, כולל הדור החמישי, מצלמות ותמונות", נכתב בה.

יצוין כי הסכום אותו משלמת נוקיה עבור הנרכשת גדול ביותר מפי שניים מזה ששילמה מיקרוסופט (Microsoft) על חטיבת ה-Windows Phone של החברה הפינית – שבעה מיליארד דולר. לפי שעה נראה כי נוקיה תמשיך להתמקד במערכת ההפעלה של החברה האם ולא תיכנס לעולם האנדרואיד (Android).

לאחר ההודעה על העסקה צנחו מניות אלקטל-לוסנט ביותר מ-10%. מומחים מעריכים כי הסיבה לכך היא אכזבתם של בעלי המניות מכך שהעסקה לא כללה מזומנים. לעומת זאת, השער של מניות נוקיה עלה ב-5%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים