טרנד מיקרו: עלייה בסחיטה מקוונת ובפעילות ההאקרים ב-2016

כך עולה מדו"ח תחזיות אבטחת המידע השנתי של החברה ● תום קלרמן, מנהל פעילות הסייבר בטרנד מיקרו: "למרות הגידול בתקציבי הגנת הסייבר ופעילות החקיקה - השינויים הרבים יביאו להתקפות חדשות ומתוחכמות יותר"

טרנד מיקרו

תימשך העלייה בסחיטה המקוונת, תגדל פעילות ההאקרים בתחום המובייל, וגופים ממשלתיים ותאגידים יעברו לאבטחת מידע התקפית – כך עולה מדו"ח תחזיות אבטחת המידע השנתי של טרנד מיקרו (Trend Micro).

על פי הדו"ח, שנת 2016 תהווה נקודת מפנה משמעותית בכל הקשור לנוזקות שמגיעות במודעות פרסום. בארצות הברית לבדה, 48% מהצרכנים משתמשים בתוכנה לחסימה של מודעות באינטרנט, ובשימוש העולמי נרשמה עלייה של 41% השנה. כתוצאה מכך, נכתב, מפרסמים יאלצו לשנות את הגישה שלהם למודעות מקוונות, ופושעי הסייבר ינסו למצוא דרכים אחרות כדי להשיג את המידע של המשתמשים. "שימוש גדל והולך בחסימת מודעות ברשת, יאלץ את ההאקרים לפתח אמצעים חדשים למתקפות, כך שיורידו את סך המתקפות במודעות פרסום", נכתב.

עוד מציינים מחברי הדו"ח, כי סחיטה מקוונת תואץ באמצעות ניתוח פסיכולוגי והנדסה חברתית של קורבנות פוטנציאליים. "האקרים ינסו לחשוף מידע עוד יותר מפליל, המשפיע על יעדים, ומקל על הדבקות משניות", נכתב. "פושעי סייבר ימצאו דרכים חדשות להפוך את ההתקפות לאישיות יותר, ויהפכו את 2016 לשנת 'הסחיטה המקוונת'".

תוצאות פטאליות ב-2016

ככל שהשימוש היומיומי במכשירי קצה חכמים יעלה, נכתב, "הצפי הוא שכשלים אבטחתיים של לפחות מכשיר אחד נייד, יביאו לתוצאות פטאליות ב-2016".

עוד מציינים מחברים הדו"ח כי "האקרים יקצינו את התקפותיהם, עד לכדי ניצול פרצות במטרות בולטות להריסתן".

בהיבט כוח אדם בעולם האבטחה, מציינים המחברים כי "למרות הצורך, פחות ממחצית מהארגונים יעסיקו מומחי סייבר ואבטחת מידע בצוותיהם, עד תום 2016". בהיבט החקיקה, נכתב כי "החקיקה תתרחב כמודל הגנתי גלובלי, ותאפשר יותר מעצרים, תביעות והרשעות". "אנו צופים כי 2016 תהיה שנה מאוד משמעותית עבור שני הצדדים של משוואת פשעי הסייבר", אמר ריימונד גנס, CTO טרנד מיקרו. "ממשלות וארגונים יתחילו לראות את היתרון של ראיית הנולד בתחום אבטחת המידע, עם שינויים בחקיקה ותוספת של אנשי אבטחת מידע בתוך הארגונים". גנס הוסיף כי "ככל שהמשתמשים יהיו מודעים ומוגנים יותר בפני איומים מקוונים, כך התוקפים יגיבו, על ידי פיתוח תחבולות מתוחכמות, המותאמות אישית, במטרה להתמקד ביחידים ותאגידים כאחד".

"האקרים מתפתחים כל הזמן, על מנת להתאים את התקפותיהם לסביבת הפעילות שלהם. ככל שכמות המודעות המקוונות גדלה – פעילויות הסחיטה גדלות", ציין תום קלרמן, מנהל פעילות הסייבר בטרנד מיקרו. "למרות הגידול בתקציבי הגנת הסייבר ופעילות החקיקה – השינויים הרבים יביאו להתקפות חדשות ומתוחכמות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים