דיווח: iOS 18 של אפל תכלול תכונה של סיכום טקטס באמצעות GenAI

לפי דיווח ב- ב-AppleInsider, תכונת הסיכום תתבסס על מודל השפה Ajax של אפל ותעבוד במצב לא מקוון לחלוטין

תשלב תכונות של GenAI במכשירי. אפל.

בחודשים האחרונים מתפרסמים דיווחים רבים על פעולותיה של אפל לשלב בינה מלאכותית במכשיריה. כעת טוען דיווח חדש, שלמשתמשי iPhone ו-iPad תהיה אפשרות לסכם הודעות טקסט ארוכות באמצעות AI.

לפי דיווח ב-AppleInsider, שטוען כי אימת את המידע הזה עם מקורות המכירים את התוכנה, לבינה המלאכותית היוצרת של אפל תהיה היכולת לסכם טקסטים ארוכים. לפי הדיווח, ה-AI יכול לזהות את "כל המידע הרלוונטי הזמין", כגון חברות, אנשים ומיקומים המוזכרים בטקסט.

"לדוגמה, אם שם מופיע בראש הטקסט, סביר להניח שהתוכנה תזהה את השם כשייך למחבר הטקסט", נכתב בדיווח. האתר מסביר שתכונת הסיכום יכולה להשתמש במידע מ-Safari ו-Messages, אך עשויה לעבוד גם עם כל שדה של טקסט או מסמכים דיגיטליים.

מוקדם יותר השנה, דיווח 9to5Mac כי איתר  עדויות למסגרת חדשה בשם "SiriSummarization" בקוד של iOS 17.4. דיווח קודם ממדליף אחר כבר רמז על תכונה חדשה של "עוזר גלישה ב-Safari" ב-iOS 18, שככל הנראה תדגיש את התוכן החשוב ביותר בדף אינטרנט.

אפל פיתחה מודל שפה משלה להפעלה במצב לא מקוון לחלוטין, אך גם מנהלת משא ומתן עם OpenAI וגוגל לשילוב הטכנולוגיות שלהן ב-iOS 18. אך בהתבסס על המקורות של AppleInsider, תכונת הסיכום עבור Safari והודעות תעבוד במצב לא מקוון לחלוטין באמצעות מודל השפה Ajax של אפל.

מודל שפה שפועל באופן לא מקוון לחלוטין מבטיח תגובות מהירות יותר וגם יותר פרטיות, מכיוון שהכל קורה במכשיר ואינו מצריך שליחת נתונים לשרתים של צד שלישי.

במהלך שיחה עם משקיעים ביום ה' האחרון,  שוב רמז מנכ"ל החברה, טים קוק, על הבינה המלאכותית היוצרת של אפל ואמר, כי לחברה יש יתרונות על פני מתחרותיה. לדבריו, "השילוב הייחודי של אפל של אינטגרציה חלקה של חומרה, תוכנה ושירותים" יבדל את החברה מהמתחרים בכל הנוגע ל-AI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים