רז הייפרמן, התקשוב הממשלתי: "ברירת המחדל חייבת להיות דיגיטלית"

"הרעיון הוא שהתקשוב ישמש מרכז ידע ויועץ מקצועי לתחום התקשוב בממשל; על הרשות לפעול לייעול מערך תקשוב ולקדום חדשנות טכנולוגית במשרדי ממשלה", כך אמר רז הייפרמן, ממלא מקום הממונה על התקשוב הממשלתי

רז הייפרמן, מנכ"ל משותף ויועץ בכיר לחדשנות דיגיטלית ב-B-Digital. צילום: קובי קנטור ז"ל

"ברירת המחדל של כל שירות ממשלתי חדש צריכה להיות להיות דיגיטלית. ככה זה הכי זול, יעיל וטוב. מתן שירות לאזרח בערוץ דיגיטלי הוא מיידי ופרסונלי והאזרחים יעדיפו אותו", כך אמר רז הייפרמן, ממלא מקום הממונה על התקשוב הממשלתי.

הייפרמן דיבר במליאה המרכזית של כנס WORLD e-Gov Forum 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד'), במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי. את המליאה הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי.

הייפרמן, המשמש גם כמנהל חטיבת מערכות ושירותים רוחביים, אמר כי "אבני הדרך של הקמת התקשוב הממשלתי הן רבות. ב-1997 הוקמה תהילה. ב-2001 החל פרויקט מרכבה. ב-2010 קמה היחידה לשיפור השירות הממשלתי. בעשור האחרון קם התקשוב הממשלתי כאגף חדש באוצר, הוחלט על הקמת מיזם לאומי של ישראל דיגיטלית וכן הוחלט על הקמת רשות תקשוב ממשלתית והעברת הפעילות למשרד ראש הממשלה".

"הייתי בצוות שבמשך חמישה חודשים פיתחנו גרסה 2.0 של התקשוב הממשלתי", אמר הייפרמן, "הרעיון הוא שהתקשוב ישמש מרכז ידע ויועץ מקצועי לתחום התקשוב בממשלה. על הרשות לפעול לייעול מערך תקשוב ולקדום חדשנות טכנולוגית במשרדי ממשלה. עלינו להעמיד טכנולוגיות מתקדמות לרשות משרדי הממשלה".

כיום, אמר הייפרמן, "יש מערכת סע"ר, וזו תשמש לניהול מסמכים במשרדי הממשלה. אנו בדרך לשם והכל ייעשה מתוך ענן מרכזי. אני מקווה שתהיינה עוד מערכות שתעבודנה בקונספט זה. ככה המנמ"רים יוכלו לעסוק בתפקידי הליבה שלהם".

הייפרמן תיאר בפני משתתפי הכנס את תכנית הפעולה של התקשוב הממשלתי לשלוש השנים הבאות: קידום מיזם ישראל דיגיטלית; ממשל פתוח – העברת מידע בין משרדי ממשלה; ניהול סיכונים; הגנת סייבר; מימוש הנחיות מקצועיות; הקמת ענן פרטי של הממשלה; הקמת רשת תקשורת B2G; שיפור השירות הממשלתי; האצת תכנית ממשל זמין; שיתוף הציבור.

"יש אוסף נושאים שאנו רוצים לקדם", סיכם הייפרמן, "אנו רוצים לשפר את איכות השירות לציבור, למדוד אותו, להופכו לשירות שקוף – כאשר האזרח הוא במרכז. אנו רוצים לקדם את נושא ניהול הסיכונים, הממשלה חייבת לקדם את הנושא: הממשלה היא הרגולטור ועליה להביט גם על עצמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים