איל מוסקל, TCS: "קיים פער אדיר בתפישה של המנמ"ר הישראלי את TCS למיצובה בעולם"

"האתגר העיקרי שלי כמנכ"ל TCS, הוא להביא את מיצובה של החברה בישראל למעמד הדומה למיצובה בארצות הברית ובאירופה", אמר מוסקל - שנכנס לתפקידו לפני כמה חודשים, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "98.4% מן ההכנסות של TCS מקורם בלקוחות חוזרים - וזו הראיה הטובה ביותר להצלחתנו" ● "האתגר הגדול ביותר של המנמ"רים כיום הוא אתגר ההתייעלות", הוסיף וציין, כי "בעזרת תכנון וניהול נכונים, ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר תוך חסכון כספי ניכר"

13/02/2013 16:40
איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: פלי הנמר

"קיים פער אדיר בתפישה של המנמ"ר הישראלי הממוצע את TCS, לבין האופן שבו החברה נתפשת בעולם", כך אמר איל מוסקל, מנכ"ל TCS (ר"ת Tata Consulting Services), בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אם תשאל כל מנמ"ר אנטרפרייז בעולם המערבי מיהי TCS, כולם ישימו אותה בשורה אחת עם חברות שירותי ה-IT הבינלאומיות הגדולות, דוגמת יבמ (IBM) ואקסנצ'ר (Accenture). האתגר העיקרי שלי כמנכ"ל TCS, הוא להביא את מיצובה של TCS בישראל למעמד הדומה למיצוב החברה בארצות הברית ובאירופה".

TCS, אשר שייכת לקונגלומרט ההודי טאטא (TATA), מעסיקה 260 אלף עובדים הפרוסים ב-55 סניפים ברחבי העולם ומגלגלת מחזור מכירות שנתי של למעלה מ-12 מיליארד דולרים. קצב הגידול בהכנסות החברה בשנים האחרונות עומד על כ-25% בשנה, על אף המיתון העולמי. מוסקל, אשר מונה לפני מספר חודשים לעמוד בראש הסניף הישראלי, עובד ב-TCS שש שנים, מתוכן חמש כסמנכ"ל הפיתוח העסקי. כניסתו של מוסקל לתפקיד לוותה בהחלטה של TCS להעמיק את חדירתה לשוק הישראלי ולהציע מגוון גדול יותר של שירותים ופתרונות.

אילו אתגרים אתה מזהה כיום בקרב המנהלים העסקיים והמנמ"רים?
"האתגר הגדול ביותר כיום הוא אתגר ההתייעלות. בעזרת תכנון וניהול נכונים, ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר תוך חסכון כספי ניכר – אותו משיגים באמצעות המודל ההיברידי, שירותים מנוהלים ושירותים בענן. אלו הם הפתרונות של העידן החדש ובהם ל-TCS ידע נצבר רב ביותר, המקדים בהרבה את הידע בישראל.

האתגר השני הוא אתגר ההכנסות, או ליתר דיוק: איך מייצרים הכנסות מהטרנדים הטכנולוגיים החדשים, דוגמת מובייל ורשתות חברתיות, Big Data וההתמודדות עמו ועוד. הארגון רוצה לדעת בזמן קרוב לאמת אודות הלקוח שלו. אם הלקוח מחפש כעת משכנתא ברשת, הבנק בו מתנהל חשבונו – כמו גם שאר הבנקים במדינה – רוצים להיות מודעים לחיפושים שהוא מבצע.

המנמ"ר של היום נדרש להיות מחובר לביזנס של הארגון ולדאוג לאפיקי הכנסה חדשים, מעבר לתפקידו המסורתי כנותן שירות. מנמ"ר צריך להתעדכן במגוון רחב של טכנולוגיות ואתגרים שמתעדכנים חדשות לבקרים ומחייבים את הארגון להתיישר לפיהם. TCS, כספקית שירותי IT גלובלית, מאפשרת למנמ"ר להדביק את הקצב ואף להוביל טכנולוגית. בקשר שלנו מול הארגון, המנמ"ר מביא את ההיכרות עם הארגון ואנו מביאים את ה-Best Practice ואת הידע מן העולם.

רוב הלקוחות והמנמ"רים רואים בנו כשותפים לכל דבר. ביחסי שותפות, תפקידה של TCS הוא להזין את מערכות המידע בחדשנות ובמתודולוגיה הנכונה – ואת זאת אנו עושים באמצעות עשרות רכזי המצוינות הפרוסים ברחבי העולם ומשרתים סקטורים שונים. בסופו של דבר, התפקיד שלנו כחברה ושלי כמנכ"ל, הוא להיות כוח העזר של המנמ"ר להתמודד עם האתגרים החדשים ולתת לו את הכלים להצליח. אנו מאמינים שניתן לעשות זאת באמצעות שלושה מרכיבים עיקריים: תוצאות, שותפות ומנהיגות.

לדוגמה, לפני כחודש פגשתי מנמ"ר של חברת ספנות גדולה. בפגישה, בה השתתף גם ה-CTO של TCS, דנו בין היתר בשאלה, איך ניתן לרתום את אחד ממרכזי המצוינות ב-TCS להשגת חסכון של 1%-2% בצריכת הדלק של החברה, באמצעות שיכלול האלגוריתם. רק כדי לסבר את האוזן, חסכון של 1% משמעותו יותר מעשרה מיליון דולרים בשנה. בפגישה אחרת, עם מנמ"ר של בנק ישראלי, דובר על הגדלת נפח הטרנזקציות באמצעות שימוש מושכל ב-Big Data ובכלים חברתיים".

מה שונה TCS בהשוואה לחברות הישראליות והבינלאומיות?
"חלק מה-DNA של החברה הוא Experience Certainty – המפתח הוא ודאות. אצלנו, המנמ"ר תמיד יודע מתי ומה הוא יקבל וכמה זה יעלה לו. TCS מחויבת תמיד לבצע פרויקט On Time On Budget. הגודל והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להתחייב. מתחרינו בארץ משתדלים לברוח ממודל זה בשל הפחד מכישלון והפסד.

שם המשחק הוא הביטחון ביכולות ה-Delivery והניהול. לנו יש את זה בשפע, בזכות Best Practices מהמתקדמים בעולם. הראיה הטובה ביותר היא, ש-98.4% מן ההכנסות של TCS מקורם בלקוחות חוזרים. אי אפשר להתקרב לנתון הזה אם אתה לא מצוין ב-Delivery, ומקדם חדשנות – משום שמצוינות ב-Delivery וחדשנות הם שני ערכים השזורים יחדיו.

יתרון משמעותי נוסף הוא, ש-TCS היא למעשה חברת ה-IT הגלובלית היחידה בישראל – כזו שיכולה לבצע פרויקט חוצה גבולות ויבשות בתיאום מלא בין המדינות. גם החברות הבינלאומיות שפועלות כאן בישראל, מבוססות בעיקר על הצוות המקומי ואינן מנוסות דיין בשיתוף פעולה גלובלי. גודלה של החברה והפריסה הגלובלית שלה, מאפשרים לנו להקצות משאבים בזמן קצר, בהיקפים גדולים ובמגוון תחומי התמחות – חלקם תחומים ייחודיים לנו".

האם קיים חשש לעבוד עם TCS בגלל פערי שפה ותרבות?
"אם קיים חשש כזה, הוא מוטעה מיסודו. נקודת המגע של הלקוח הישראלי ב-TCS היא מול הצוות הישראלי – בעברית ובשעות ובימי העבודה בישראל. אנו מבצעים את הפרויקט על ידי שילוב של הצוות בישראל במודל היברידי, שמאפשר ניצול משאבים מיטבי לטובת איכות הפרויקט וניהול משאבים דינמיים. מבחינת הלקוח הדבר שקוף: הוא עובד מול הישראלים ואנו דואגים לספק לו את הפרויקט באיכות גבוהה, בזמן ובתקציב".

"האתגר הגדול ביותר כיום הוא אתגר ההתייעלות". איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: פלי הנמר

כיצד מנהלים ידע בארגון עם 260 אלף עובדים ברחבי העולם?
"המשאב האנושי הוא החשוב ביותר ב-TCS – וזו לא סתם סיסמה ריקה מתוכן. TCS, כחלק מקונצרן טאטא, היא החברה בעלת תודעת העובד הגבוהה ביותר – לפחות ממה שאני מכיר בשוק הישראלי. אנו ארגון לומד, בו הידע עובר בחברה ומתעצם מפרויקט לפרויקט. העובדים ב-TCS הם שותפים לדרך. אנו לא מוכרים מוצר, אלא שירות מבוסס אנשים – ולכן אנו משקיעים בהם המון. שיעור העזיבה של העובדים ב-TCS הוא מן הנמוכים בעולם. מעבר לעובדה שזה משרת אותנו ואת הלקוחות שלנו מבחינת שימור ידע והתנהלות בפרויקטים, זה גם מעיד על שביעות הרצון הגבוהה של העובדים".

מהן תכניות החברה לעתיד בישראל?
"להמשיך ולבנות שיתופי פעולה ארוכי טווח עם לקוחות עבורם תחומי הליבה של TCS הן בגדר הכרח. מדובר בחברות אנטרפרייז בתחומי הפיננסים והביטוח, חברות בעלות פריסה גלובלית וחברות היי-טק גדולות. כמו כן, אנו שמים לנו למטרה השנה לבסס את הקשר בישראל עם חברות התוכנה הגדולות, דוגמת סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים