פרמירה רכשה את השליטה בביוקאץ' הישראלית לפי שווי של 1.3 מיליארד ד'

פרמירה רכשה כ-60% מחברת ביוקאץ' - הפועלת בעולם בתחום זיהוי הונאות דיגיטליות באמצעות ביומטריה התנהגותית ● העסקה שתאפשר לביוקאץ' להאיץ את הצמיחה הגלובלית שלה, לפתח מוצרים חדשניים ולחזק את מעמדה בתחום

פרמירה רכשה בעלות עליה. ביוקאץ' הישראלית.

השליטה בחברת ביוקאץ' (BioCatch) הישראלית עברה לידי קרן ההשקעות פרמירה (Permira), שרכשה כ-60% מניות חברה, לפי שווי מוערך של 3.1 מיליארד דולר. לפי הודעת החברה, העברת הבעלות תאפשר לה להאיץ את הצמיחה הגלובלית שלה, לפתח מוצרים חדשניים ולחזק את מעמדה כמובילה בתחום.

ביוקאץ', שנוסדה בישראל ב-2011, פיתחה תוכנה המסייעת בגילוי הונאה דיגיטלית ובמניעת פשיעה פיננסית, בהתבסס על מודיעין ביומטרי התנהגותי. החברה הודיעה היום (ה') כי Permira Growth Opportunities II קרן בייעוץ קרן הפרייבט אקוויטי הגלובלית פרמירה – הסכימה לרכוש עמדת רוב בחברה. לצד ההשקעה של הקרן, גם בעלי המניות הקיימים Sapphire Ventures ומקווארי קפיטל יגדילו את השקעותיהם ב-ביוקאץ'. 

על פי תנאי ההסכם, הקרן תרכוש את רוב המניות בביוקאץ' בעיקר מ-Bain Capital Tech Opportunities ומ-Maverick Ventures, בעסקה משנית שתעריך את החברה לפי שווי כולל של 1.3 מיליארד דולר.

לשמור על לקוחות הבנקים המקוונים מהונאות

כשביוקאץ' נוסדה רק החל המעבר הצרכני המשמעותי מהגעה לסניפי הבנקים לפעילות מקוונת מולם, ומטרת החברה הייתה להילחם בהונאות ולשמור על בטיחות המשתמשים בעסקאות מקוונות, וזאת מבלי לשבש את חווית המשתמש. כיום החברה מובילה באינטליגנציה ביומטרית התנהגותית וגילוי הונאות מתקדם, תוך מינוף פטנט מבוסס בינה מלאכותית, מדעי נתונים וטכנולוגיית למידת מכונה, כדי לנתח את הכוונה הקוגניטיבית של המשתמש ולספק תובנות מדויקות ביותר לגבי הלגיטימיות של זהותו, המוטיבציה והמניעים שלו, או במילה אחרת – התנהגותו. בשנת 2023 החברה הרחיבה את משימתה לכלול גישה פרואקטיבית למלחמה בפשיעה פיננסית, עם השקת יכולת זיהוי מבוסס התנהגות של חשבונות Mule – חשבונות השייכים לאדם פרטי או לעסק המשמשים לשם העברת הכנסות הפשע, תהליך הידוע בשם הלבנת הון. דווקא בתקופה שבה ההונאות הפכו ליותר ויותר ספציפיות, מתוחכמות ומורכבות, ביוקאץ' מדווחת כי חוותה מומנטום משמעותי ומתמשך.

פרמירה, באמצעות אסטרטגיית הון הצמיחה שלה, השלימה השקעת מיעוט ראשונית בחברה בתחילת 2023, שנה שאותה סיימה ביוקאץ' בסופו של דבר עם צמיחה של 49% ב-ARR (ר"ת Annual Recurring Revenue), תוך שחצתה את ציון הדרך של 100 מיליון דולר ב-ARR, והשיגה רווחיות EBITDA.

כיום יש לביוקאץ' יותר מ-190 לקוחות שהם מוסדות פיננסיים מכל רחבי העולם, כולל למעלה מ-30 ממאה הבנקים הגלובליים הגדולים בעולם, המשתמשים בפתרונות שלה כדי להילחם בהונאה, לפעול למניעת פשיעה פיננסית, לשיתוף מודיעין החלטות וכן להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם.

גדי מזור, מנכ"ל ביוקאץ'. צילום: סיון חלימי

על הפרק: התרחבות באירופה

פרמירה מביאה לפרק הבא של החברה הישראלית רשת קשרים ענפה, שעתידה לעזור לחברה להתרחב באירופה, שם פרמירה הוקמה לראשונה לפני כמעט ארבעה עשורים. בנוסף, פרמירה, לדבריה, "נרגשת לתמוך בצוות הניהול יוצא הדופן ובמפת הדרכים של המוצר החדשני של החברה", והיא "מחויבת לחזק עוד יותר את עמדת ההובלה הגלובלית של ביוקאץ', הן באופן אורגני ואנאורגני".

"פרמירה מגבה את נושא אבטחת הסייבר במשך כמה שנים, ובתוך זה, זיהוי הונאה מקוון, שווקי זהות לקוחות וניהול גישה הפכו למוקד ברור. עקבנו אחרי ביוקאץ' בהתלהבות במשך שנים רבות, ואנו בעלי מניות מתחילת שנת 2023. האמונה שלנו בעסק, בפוטנציאל הצמיחה שלו, במנהיגות הטכנולוגית שלו ובצוות הניהול שלו ממשיכה לצמוח. אנו שואפים להאיץ עוד יותר את הצמיחה וההתרחבות בשנים הבאות", אמר סטפן דז'יארסקי, שותף ומנכ"ל משותף ב-Permira Growth Opportunities.

גדי מזור, מנכ"ל ביוקאץ': "לאחר בניית שותפות חזקה עם פרמירה בשנה האחרונה, אנו שמחים לקבל את פניהם כבעלי מניות רוב. הניסיון המרשים של המשרד בתחום הטכנולוגיה והסייבר, בשילוב עם הסקייל, הרשת הגלובלית שלהם וכן יחסי העבודה ההדוקים שלנו איתם היו יקרי ערך מאז ההשקעה הראשונית שלהם. אנחנו נרגשים לקחת יחד את ביוקאץ' לשלב הבא. אני רוצה להודות גם למתיו קינסלה מ-Maverick Ventures ולדיואי עווד מ-Bain Capital על תמיכתם בארבע השנים האחרונות, שהייתה מפתח בסיוע לנו לבסס את עמדת ההובלה שלנו בשוק. "הייתה לנו הזכות להיות בשותפות עם ביוקאץ' במהלך ארבע השנים האחרונות ועבדנו

רן מידן, מנהל הפעילות בישראל של קרן פרמירה.

רן מידן, מנהל הפעילות בישראל של קרן פרמירה. צילום: דויד גארב

בשיתוף פעולה הדוק עם גדי וצוותו כדי לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח למימוש פוטנציאל הצמיחה של העסק", אמר עוואד, שותף ב-Bain Capital. "יחד, הנחנו כמה יוזמות מפתח שמטרתן להגביר את אסטרטגיית היציאה לשוק, להגדיל את הצוות והיקף התפעול של יוקאץ', כל זאת במטרה להגן על משתמשי הקצה ועל העסקאות הרגישות ביותר שלהם. אנו מאמינים שהחברה נמצאת בעמדה טובה להמשיך מסע צמיחה בהנהגתו של גדי, ובתמיכת פרמירה".

"ב-פרמירה אנו מחפשים לתמוך בעסקים מונחי מוצר הפועלים בשווקי קצה צומחים מבחינה מבנית, ושיש להם צוותי ניהול עם שאיפה להגדיל את העסק שלהם. מצאנו את כל זה ב-ביוקאץ' והיינו אסירי תודה על ההזדמנות לבצע את ההשקעה הראשונית בשנת 2023. לאחר שנה ראשונה מוצלחת, אנו שמחים לקחת חלק ממניות הרוב בעסק, בעת שהוא ימשיך לצמוח בקנה מידה עם מלוא המשאבים והניסיון של פרמירה העומדים לרשותו. אנו נרגשים לקראת עתידה של ביוקאץ'", אמר רן מידן, יועץ בכיר וראש פרמירה ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים