מנכ"לית יבמ בהופעה פומבית ראשונה: "העולם עומד בפתחו של עידן מיחשוב חדש"

"Big Data ,Business Analytics ומעבר של ה-IT מהמשרד האחורי לחזית הם ממאפייניו של עידן המיחשוב החדש", אמרה המנכ"לית החדשה של יבמ, ג'יני רומטי, בכנס השותפים העסקיים של החברה ● הייתה זו הופעתה הפומבית הראשונה מאז נכנסה לתפקיד

01/03/2012 09:39

"לפני עשור אמרנו שעידן ה-PC מסתיים ובמקומו עולים קולבורציה ומסחר אלקטרוני. רק פעם אחת טעינו לאורך 100 שנות פעילות החברה, וזה כמעט חיסל אותנו. בכל אופן, מאז הצלחנו לקרוא בהצלחה כל שינוי טכנולוגי שעמד בפתח – ואנחנו רואים גם עתה שינוי שכזה", כך אמרה וירג'יניה (ג'יני) רומטי, המנכ"לית החדשה של יבמ (IBM), בנאום ראשון מאז כניסתה לתפקיד. היא אף ציינה בחטף את ההשקה של פלטפורמת מיחשוב חדשנית עליה תכריז יבמ ב-11 באפריל.

רומטי דיברה בכנס השותפים העסקיים של יבמ, PartnerWorld Leadership 2012, שנערך בניו-אורלינס, ארצות הברית. אם לשפוט לפי תשואות הקהל, הופעתה הציבורית הראשונה של רומטי הייתה מוצלחת. המנכ"לית החדשה הרגישה נפלא על הבמה. היא חשה בנוח להתבדח נוח עם הקהל ולעצור את התשואות כדי להביע את התרגשותה מהמעמד ומקבלת הפנים. במשך כחצי שעה היא דיברה בשטף וברהיטות, מבלי שנעזרה בשקפים או בטלפרינטר.

בדבריה סיפרה רומטי לקהל על גוף המו"פ של יבמ, בו משקיעה החברה שישה מיליארד דולרים בכל שנה. חטיבת המחקר של גוף זה אמונה, בין היתר, על הצגה שנתית של צפי טכנולוגי לעשור הקרוב. על פי התחזיות של הגוף, כמות המידע מוכפלת בכל חמש שנים, ועד 2015, כ-80% מהמידע יהיה בלתי מובנה. הארגונים מתקשים כבר עכשיו להתמודד עם כמות המידע העצומה ויש להם צורך דחוף בפתרונות שיסייעו לטפל במידע זה ולהפיק באמצעותו החלטות מושכלות.

בהמשך ציינה רומטי, כי כדי לקבל תמונה ברורה יותר, היא לא הסתפקה בפגישות עם אנשי המחקר, שסיפרו לה על מגמות עתידיות, אלא יצאה לשטח על מנת לבדוק עם אילו אתגרים מתמודדים הלקוחות עתה ומה דרוש עבורם. ב-60 הימים הראשונים לתפקידה היא נפגשה עם 100 מנהלים ברחבי העולם, מהם היא שמעה על הצורך של העסקים להבין טוב יותר את ציפיות הדור הנוכחי, כצרכנים וכלקוחות, לעשות שימוש יעיל בניידות ורשתות חברתיות. היא גם שמעה מהם על החשש מפני הקושי לטפל באופן מוצלח במידע לא מובנה.

לדברי רומטי, "מי שמנסה לטפל ב-Big-Data ללא מערכות אנליטיות שמאפשרות הפקה של תובנות עסקיות אינו נותן פתרון יעיל בידי הארגונים. בנוסף, ה-IT חייב לעשות שינוי מטיפול בטרנזקציות של אחורי המשרד למתן פיתרון לצרכי קדמת המשרד". רומטי הוסיפה, כי בעידן של כמויות מידע עצומות תידרשנה מערכות שמגיבות פי 10 מהר יותר ממהירות בסיסי הנתונים של ימינו וציינה שמערכת ווטסון (Watson) של יבמ מוכנה לשימוש ומוצעת עתה בשוק עבור ארגונים עתירי מידע.

"בתקופת חיינו נזכה לראות שלושה דורות של מיחשוב", אמרה. "בדור הראשון אפשרו המחשבים הראשונים פעולות ספירה פשוטות למדי, עידן התכנות החל בתחילת שנות ה-60' ובדור השלישי, המיחשוב מסוגל להעלות השערות ולהגיש הצעות מבוססות".

ווטסון, לדבריה, היא המערכת המתקדמת ביותר בשוק, שמאפשרת את מה שיבמ מכנה Cognitive insight-driven, שצפוי לחולל פלאים בכל הנוגע ליכולת ההחלטה והשורה התחתונה בכל ארגון ותעשייה. "חישבו על מידע כמשאב הטבעי הבא בעולמנו. הוא אינו מוגבל, הוא זמין לכולם, ומי שיודע איך לנתח אותו ומה לעשות איתו יוצא כשידו על העליונה", אמרה.

רומטי דיברה אף על תוכנית העולם החכם (Smarter planet) של הענק הכחול וסיפרה על כנס ראשי ערים באמריקה הלטינית בו השתתפה. היא ציינה שראש עיריית ריו דה-ז'נרו הציג בפני באי הכנס את מרכז התפעול שבנתה עבורו יבמ ואשר מאפשר לו, בין היתר, לחזות יומיים מראש את מיקומן של מפולות אדמה בעיר ולקשר בין כל הגורמים שאמורים לטפל באירוע שכזה.

היא אף אמרה, כי למרות החלפת המנכ"ל, לא צפוי כל שינוי באסטרטגיית יבמ. היא פנתה לשותפים העסקיים של החברה ואמרה, כי "אנחנו ניצור עבורכם שווקים חדשים. עידן המיחשוב החדש יביא לכם לקוחות חדשים, ואנחנו ניצור יחד עבורם פתרונות מתקדמים. נמשיך להשקיע ולאפשר עבורכם פרויקטים של Proof of concept בתחום ה-Smarter planet ותחומים נוספים, נגדיל את הפרוטפוליו ונציע בשוק פתרונות חומרה מתקדמים ופתרונות תוכנה כגון Social business, Smarter commerce, אבטחת מידע ושירותי ענן. נמשיך לסייע לשותפינו באמצעות תוכניות מימון לעסקי SMB וכן תוכניות תגמול אטרקטיביות עבורכם – שותפינו העסקיים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים