ראש בראש: מארק צוקרברג נגד טים קוק

מייסד פייסבוק זועם על מנכ"ל אפל, שמתח ביקורת על המודל הפרסומי של הרשת החברתית ● לפי קוק, "כאשר שירות מקוון מוצע בחינם, אתה אינך הלקוח, אתה המוצר"

מי אמר למי? מארק צוקרברג

"מתסכל אותי שאנשים רבים מסכימים, כך נראה, לטענה שהמודל העסקי המבוסס על פרסום אינו תואם לאינטרסים של הלקוחות", אמר מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), בראיון שפורסם במגזין טיים ( Time) בסוף השבוע. הוא אמר את הדברים, ככל הנראה, בתגובה למכתב שכתב מנכ"ל אפל, טים קוק, שפורסם בדף הפרטיות באתר אפל עוד בספטמבר.

"זו תפיסה מגוחכת ביותר. מישהו חושב שמאחר שהוא משלם לאפל (Apple), המוצר שלה תואם טוב יותר לאינטרסים שלו? אם המוצר שלה היה מותאם לאינטרסים של הלקוח, הוא היה זול בהרבה", אמר צוקרברג.

במכתבו של קוק הוא כתב כי "כאשר שירות מקוון מוצע בחינם, אתה אינך הלקוח. אתה המוצר". המכתב פורסם בעקבות הפריצה לחשבונות iCloud, שכתוצאה ממנה פורסמו ברשת תמונות עירום של ידועניות. הטענה של אפל היא שמאחר שהמודל העסקי של החברה אינו מבוסס על פרסום, היא מגלה שקיפות מלאה ביחס לאופן שבו היא מטפלת בנתוני המשתמשים.

"המודל העסקי שלנו פשוט מאוד: אנחנו מוכרים מוצרים מעולים. איננו מכינים פרופיל על סמך התכנים בדואר האלקטרוני של הלקוח או מוכרים את הרגלי הגלישה שלו למפרסמים", כתב קוק. "איננו עושים 'מונטיזציה' של המידע שהלקוח מאחסן ב-iPhone או ב-iCloud, איננו קוראים את הדואר האלקטרוני או את ההודעות שלו כדי לאסוף נתונים על מנת לשווק אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים