הביטקוין ממשיך לזנק: הגיע לשיא של יותר מ-34 אלף דולר

המטבע הווירטואלי ממשיך לככב על רקע המשבר הכלכלי והפיכתו לאמצעי תשלום לגיטימי ● ישנן הערכות שלפיהן הוא יחצה השנה את הרף של 100 אלף דולר ליחידה

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

הנסיקה של הביטקוין ממשיכה, ועם תחילת השנה החדשה, המטבע הווירטואלי ממשיך במגמה של השבועות האחרונים: הבוקר (א') הוא הגיע לשיא של יותר מ-34 אלף דולר ליחידה – 34,140, ליתר דיוק, שהם שווי ערך לכ-110 אלף שקלים. זאת, לאחר שרק אתמול הוא חצה את הרף של 30 אלף דולר.

הביטקוין זינק בשנה האחרונה ביותר מ-300%, לאחר תקופה ארוכה של שפל. מדובר בשיא של כל הזמנים למטבע הווירטואלי, אחרי שהשיא הקודם, שהושג ב-2017, עמד על כ-20 אלף דולר ליחידה.

העלייה הגדולה משויכת לרצון של המשקיעים להרחיב את מנעד המטבעות שבהם הם משקיעים, עקב הפגיעה של הקורונה הכלכלית תפגע במטבעות המסורתיים, ובעיקר בדולר. בנוסף, הביטקוין הפך לאמצעי תשלום לגיטימי – בין היתר בפייפאל, מה שהביא את ההשקעה בו למיינסטרים, ומשך אליו עוד ועוד משקיעים, שרואים בו אופציה לעשות רווח מהיר.

ימשיך לנסוק – או ייפול, כמו בפעמים קודמות?

אחת ההערכות בשוק היא כי הביטקוין יחצה השנה את הרף של 100 אלף דולר, בעוד שאחרים הזכירו שמדובר במטבע תנודתי, שלאחר השיא האחרון צנח לפחות מ-2,000 דולר ליחידה. לכן, הם העריכו שהתחזית הזאת מוגזמת. עם זאת, התומכים בהערכה הגבוהה סבורים שהפעם, העלייה של הביטקוין היא יציבה ולא נראים סימנים להיפוך המגמה.

לעומת זאת, הרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) הגישה לפני כשבועיים תביעה נגד ריפל לאבס, שמנהלת את המטבע הקריפטוגרפי XPR, ושניים ממנהלי החברה – המנכ"ל, ברדלי גרלינגהאוס, והיו"ר, כריס לארסן, שגם ייסד את החברה, בטענה שמאז הנפקת המטבע ב-2013 הם מכרו 14.6 מיליארד מטבעות בסכום כולל השווה ערך ל-1.3 מיליארד דולר. זאת, על פי ה-SEC, "כדי לממן את פעילותה ולהעשיר את בכיריה בכ-600 מיליון דולר". מדובר בתביעה הגדולה ביותר שהרשות הגישה נגד חברות ואנשים שמנהלים מטבעות קריפטוגרפיים, והיא תתחיל להידון ב-22 בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים