70% מהמנהלים: הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון תהיה ארוכה מהצפוי

על אף שמשבר הקורונה המחיש את הצורך במעבר מהיר לדיגיטל, מרבית מקבלי ההחלטות חושבים שזה לא יקרה כל כך מהר – לפחות לא בארגונים שלהם ● עם זאת, 95% ממקבלי ההחלטות סבורים שירוויחו מאימוץ ענן היברידי

שיעור ניכר של ארגונים לא שבעי רצון מתוצאות הטרנספורמציה הדיגיטלית. אילוסטרציה: BigStock

אחד הבון טונים בשיח בעולם ההיי-טק בימים אלה הוא הצורך הבולט של ארגונים בביצוע טרנספורמציה דיגיטלית. הנושא עלה על סדר היום בארגונים רבים ובענף בכלל עוד לפני הקורונה, אולם הצורך בביצוע מהיר של המסע הדיגיטלי קיבל משנה תוקף בתקופת המשבר, שהביא עימו מעבר לעבודה מהבית וצריכה רבה יותר של שירותים אונליין.

מחקר שהזמינה באחרונה נוטניקס מראה כי על אף שרוב המנהלים בארגונים מבינים את החשיבות של הטרנספורמציה הדיגיטלית, 70% מהם מעריכים שזו תיקח זמן רב יותר מהמתוכנן, בין היתר עקב הקושי באימוץ ענן היברידי. עם זאת, 95% ממקבלי ההחלטות סבורים שהארגון שבו הם מועסקים ירוויח מאימוצו.

המחקר נערך על ידי Vanson Bourne, והוא מנתח את האתגרים המרכזיים עימם מתמודדים ארגונים כאשר הם מנהלים תשתיות עננים ציבורי ופרטי. החברה סקרה 650 מקבלי החלטות IT במגוון ענפים, גדלי עסקים ואזורים, בהם יבשת אמריקה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ויפן.

רוב המשיבים העלו חששות שונים לגבי הענן הציבורי, ובמיוחד בכל הנוגע להרצת היישומים הארגוניים החשובים ביותר לעסקים שלהם בו. בעיקר אוזכרו דאגות לגבי אבטחת מידע (90%), אמינות (75%), ניידות (73%) ועלויות (72%). בנוסף, חלק מהארגונים לא יכולים להעביר את האפליקציות החיוניות בגלל מורכבות או עלות. כך, הצורך לבנות מחדש ארכיטקטורה או להתאים יישומים לפלטפורמה (75%) והמורכבות של ההגירה (71%) הם הדאגות המרכזיות שמונעות מהמנהלים להעלות יישומים ארגוניים לענן.

דאגות שנוגעות להרצת יישומים עסקיים קריטיים בענן הציבורי. מקור: נוטניקס

דאגות שנוגעות להרצת יישומים עסקיים קריטיים בענן הציבורי. מקור: נוטניקס

נתונים נוספים מראים שב-88% מהארגונים מתמודדים עם אתגרים שקשורים בהבטחת היכולות של צוות ה-IT לנהל תשתית IT היברידית, וב-53% מהם רואים בכך בעיה מרכזית בניהול יישומים ומידע בענן הפרטי והציבורי.

אתגרים בניהול אפליקציות ונתונים בעננים ציבורי ופרטי ביחד. מקור: נוטניקס

אתגרים בניהול אפליקציות ונתונים בעננים ציבורי ופרטי ביחד. מקור: נוטניקס

משתתפי המחקר נשאלו גם על פער הכישורים, שעלול ליצור סביבות מבודדות (Silos) וחוסר יעילות, לאור העובדה שארגונים צריכים לעתים קרובות להסתמך על צוותים שונים. 95% מהמשיבים ציינו שהם נתקלו בבעיה זו. בנוטניקס מדגישים שלעתים קרובות, הדבר משפיע על שורת הרווח ומתרחש גם בזמנים שבהם עסקים ממוקדים באופטימיזציה של משאבים. כמעט חצי מהמשיבים ציינו כבעיות הקשורות לנושא זה את ההתרחבות ההדרגתית של משאבים (49%), גידול בעלויות (45%) ובזבוז משאבים (43%).

באשר לרישוי התוכנה, ב-88% מהארגונים זהו נושא מרכזי לדאגה בתשתית IT היברידית, מכיוון שרבים נתקלים בבעיות הקשורות ברישוי (58%) או בתלות בספק יחיד (58%) כאשר הם עוברים לענן. בנוסף, כמעט שני שלישים (65%) מוכנים לשקול מודל מנויים עבור תשתית ה-IT שלהם.

השפעות שליליות על ארגונים כתוצאה מקיומן של סביבות מבודדות. מקור: נוטניקס

השפעות שליליות על ארגונים כתוצאה מקיומן של סביבות מבודדות. מקור: נוטניקס

לדברי ירון כהן, מנהל צוות הנדסה בנוטניקס ישראל, "ארגונים מחפשים גמישות. כבר לא מדובר בבחירה בין ענן ציבורי לפרטי, או בין ספקי הענן השונים. ארגונים צריכים פתרון המספק חוויה, כלים ותהליכי תפעול אחידים בעננים מרובים, כדי לטפל באתגרים ובחוסר היעילות התפעולית שאיתם הם מתמודדים. סביבת ענן היברידית אופטימלית מספקת את האחידות שהם זקוקים לה כדי לנצל במלואה את הגמישות של העננים המרובים – פרטיים או ציבוריים".

הוא הוסיף כי "באמצעות שימוש בעננים מרובים – בין אם ציבוריים, פרטיים או ביחידות הקצה, עסקים יכולים להנגיש את תשתית ה-IT שלהם למקום שבו היא נדרשת ביותר. אבל, כפי שראינו במחקר, הגמישות הזו מתאפשרת רק אם קיימים מערכים, תפעול וכלים אחידים לרוחב כל העננים. רק כך נבנה ענן היברידי אידיאלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים