חוששים לפרטיות שלכם ברשת? יש לכם את היכולת להחליט מה ייחשף

שלוש תובנות שימושיות כיצד לא להתפתות למסור מידע אישי ברשת שלא לצורך ועל ידי כך למנוע מחברות מסחריות להציף אתכם במודעות שיווקיות

08/08/2018 13:31
יוהאן ריד, סגן נשיא עולמי ומנהל שיווק Hybris בסאפ

התפוצצות פרשיית קיימבריג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) ופייסבוק (Facebook) לאחרונה, העלתה לסדר היום הציבורי את הדיון בסוגיית היכולת של חברות להשתמש במידע אישי שמסרנו להם, ביודעין או שלא, לצרכים שונים ממה שחשבנו.

במקביל לכך, בשנתיים האחרונות מבינים המותגים בישראל, בעיקר בתחום האופנה, קניוני עזריאלי, פוקס ואחרים, כי מעבר לחנויות הפיזיות הם חייבים להקים נוכחות דיגיטלית בדמות חנות אונליין. גל הקמת חנויות מסוג זה מעלה עוד יותר לקדמת הבמה את סוגיית מידת חשיפת פרטים אישיים של משתמשים ברשתות האונליין.

עד כמה רחוק אנחנו כצרכנים מוכנים ללכת כדי לחשוף ולמסור את הפרטים האישיים שלנו בשביל לקבל את השירות הטוב ביותר או המוצר שאותו אנו בדיוק מחפשים? והאם אנחנו לא מודעים לאפשרויות הקיימות בפנינו כדי לשמור על המידע האישי ביותר שלנו אצלנו?

פרטיות: יחסי תן וקח

אתם גולשים בפייסבוק ולפתע רואים מודעה של אחד מאתרי התיירות: "היכנסו לאתר שלנו וקבלו 25% הנחה על חופשות עכשיו ובעתיד", אתם נכנסים לאתר ומתבקשים למלא שאלון על מנת לקבל את ההטבה. האם בשאלון כזה תהיו מוכנים למסור את השם שלכם והכתובת? האם תמסרו את הגיל? את המשקל? האם תמסרו פרטים על מצב רפואי? להיכן אתם מתכוונים לטוס השנה ומתי? והאם תמסרו את רמת השכר שלכם?

בתחום הפרטיות מדובר על יחסי תן וקח. אתם צריכים להחליט עם עצמכם וליישם זאת הלכה ולמעשה – איזה מידע אתם מוכנים למסור על מנת לקבל הטבות. למשל, אם אתם מוכנים לחשוף את הגיל ומידת הבגדים שלכם תוכלו לקבל מבצעים והטבות ייחודיות עבורכם בהתאם למידע שמסרתם. הארגון מצד אחד מקבל מידע שהלקוח הסכים למסור והלקוח מקבל הטבות, הנחות ושיווק מותאם אישית שלרוב חוסכים לו כאב ראש מיותר וזמן רב.

לא לקחת מידע שאינכם רוצים למסור

האינטרס שלכם ובהתאם לזאת גם האינטרנט של המותגים עימם אתם בקשר הוא לא למסור מידע או לקחת מכם מידע שאינכם רוצים למסור. כחלק מהרצון ליצור חוויית לקוח מושלמת, נגישה, לא מעיקה ומסייעת ככל הניתן, מערכות השיווק הדיגיטלי וקשרי הלקוחות של ארגונים מתבססות על מידע שנאסף מתוך פרסומים פומביים שלכם ובהסכמתכם בלבד, בין אם זה פוסטים ציבוריים בפייסבוק או בטוויטר (Twitter), פרטים שמסרתם כשמילאתם טופס השתתפות בהגרלת חופשה בארץ וכדומה.

המערכות הללו לא פורצות את הגדרות הפרטיות שכל אדם מנהל לעצמו ברשתות הללו וכאן אתם נכנסים לתמונה. להלן 3 תובנות שימושיות כיצד לא להתפתות למסור מידע אישי שלא לצורך:

1. כפי שהפכתם להיות צרכנים חכמים שמשווים מחירים ובוחרים חווית שירות פרסונלית שחוסכת לכם זמן וכסף, כך עליכם להפוך לצרכנים חכמים בכל מה שקשור לניהול הגדרות הפרטיות שלכם ולבצע בחינה מעמיקה אלו פרטים תהיו מוכנים למסור על מנת לקבל משהו אחר בתמורה.

2. שיקלו תמיד מה התועלת שאתם מקבלים תמורת המידע שאתם מוסרים, מה הם הפרטים האישיים שתהיו מוכנים למסור כדי לקבל מידע זה והקפידו לנהל את חשבונכם האישי בכל פלטפורמה דיגיטלית. למשל, ישנם חוסמי פרסומות שניתן להתקין על המחשב האישי שלכם, פייסבוק מאפשרת לנהל את הגדרות הפרטיות שלה וישנם היתרים והרשאות שניתן לנהל לכל יישום שתתקינו במכשירים שלכם ועוד.

3. מסרו פרטים רק לחברות וארגונים שמספקים לכם שקיפות מלאה. חברה שמכבדת את עצמה אשר אוספת מידע על הלקוח שלה, חייבת לעשות זאת בגלוי ובהסכמתו ואף לשתף אותו במידע שיש ברשותה עליו. ישנם פתרונות לניהול קשרי לקוחות, כמו הפתרון של סאפ (SAP) שמעודדים את ההסכמה ושיתוף הפעולה עם הלקוח ומציגים בפניו את האפשרות לבחור איזה מידע הוא מוכן לחלוק ואיזה הוא רוצה לחסום.

חברות בכל הגדלים משקיעות מיליונים כדי לבצע אופטימיזציה למערכות השיווק שלהן, למוצרים, למסחר ולשירות, על מנת להבין את הצרכן שלהן ולספק לו את חוויית הלקוח האופטימלית והייחודית עבורו.

המשוואה פשוטה, כשהלקוח מרגיש שהוא מרוויח גם הארגון מרוויח. בסופו של יום גם הארגונים וגם הלקוחות רוצים לשלב טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות שיאפשרו להם לספק ולקבל את השירות והמוצרים הטובים ביותר וביעילות המרבית.

אם הארגון מסייע ללקוח לבחור בזמן אמת בדיוק את המוצר שהוא צריך במחיר אותו הוא מוכן להשקיע, מורגשת הקלה גדולה בקרב שני הצדדים. תחושת ההקלה הזאת היא הכרחית לנפש של כולנו וגם בין היתר מעידה על כך שצעדנו אל הקדמה ולא נשארנו מאחור. בעידן שבו השגרה שוחקת ואין רגע דל, כולנו רוצים הכל, מהר, כאן ועכשיו, אך בתוך המהירות שבה העולם הזה דוהר, עצרו רגע, חשבו, בחנו וקבלו החלטות מושכלות שישמרו את המידע שלכם אצלכם.

הכותב הוא יוהאן ריד, סגן נשיא עולמי ומנהל שיווק Hybris בסאפ (SAP)

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים