"ארגוני SME שימשיכו לחקות את ה-IT של הארגונים הגדולים – ייכשלו"

ארגונים אלה מתקשים לעמוד בקצב התפתחות הטכנולוגיה ובניגוד לגדולים, אין להם את התקציבים לנהל פרויקטי IT מורכבים, אמר גדי רחלזון, מנהל תחום ה-SME ב- SAP ישראל ● החברה השיקה בישראל את SAP Business by Design - פתרון ERP אינטליגנטי בענן, המאפשר חדשנות ואג'יליות עסקית

מימין: ריינר זיניו, סגן נשיא בכיר בסאפ ומנהל מוצר SAP Business by Design, וגדי רחלזון, מנהל תחום SME בסאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

ארגונים קטנים ובינוניים שימשיכו לחקות את מערך ה-IT של הארגונים הגדולים ולא יתאימו אותו למגזר שלהם יחוו בעיות וקשיים, עד כדי כישלון – זה המסר המרכזי שעלה מכנס שערכה שלשום (ב') סאפ (SAP) ישראל.

הכנס נערך במטה החברה ברעננה, בהשתתפות עשרות נציגים של לקוחות ושותפים שלה בארץ. הדוברים המרכזיים בו, שנשאו את המסר הזה, היו ריינר זיניו, סגן נשיא בכיר בסאפ ומנהל מוצר SAP Business by Design, וגדי רחלזון, מנהל תחום SME בסאפ ישראל. במהלך האירוע הושק בישראל פתרון Business by Design, שמיועד לארגונים קטנים ובינוניים.

לדברי רחלזון וזיניו, ארגונים מסדר גודל בינוני מתקשים לעמוד בקצב ההתפתחות של הטכנולוגיה – הן מבחינת ההשקעות במערכות IT והן מבחינת התועלת העסקית שניתן להפיק מהן. הם ציינו שבניגוד לארגוני אנטרפרייז, לארגוני SME אין את היכולת להקצות המשאבים ולנהל תהליכי הטמעת מערכות IT מורכבים. לכן, כמו גם בגלל הצורך להיות מהירים ולהישאר תחרותיים, פעמים רבות הם מתפזרים ומייצרים ערב רב של פתרונות טלאי על טלאי. אלא שהם הדגישו שארגונים אלה זקוקים למערכות ייעודיות, שיאפשרו להם לקבל יתרון תחרותי אמיתי וחסכון בעלויות התפעול השוטפות.

"סוויטה בקופסה"

SAP Business by Design הוא פתרון ERP בענן, שמאפשר לנהל את ה-IT של ארגוני SME. הפתרון מגיע לכאן כ-10 שנים אחרי השקתו ולאחר שהוטמע ב-36 מדינות, אצל מעל ל- 4,000 לקוחות, באמצעות 125 שותפים שמטמיעים אותו ואת 3,500 הפתרונות המשלימים שלו, מהם שניים בישראל – קומפליט ואלפא קלאוד. בשלב הראשון, הפתרון מושק בארץ – גם בעברית, עם לוקליזציה לתקנים ולרגולציות המקומיות – לחברות היי-טק, ובהמשך מתכוונת סאפ להרחיב את קהל היעד שלה לארגוני SME נוספים.

רחלזון הציג את הפתרון ואמר כי הוא "סוויטה בקופסה", עם מערכות מובנות של ERP ,CRM, אנליטיקה ו-BI, ומודולים שמטפלים בצד הפיננסי. המערכת מאפשרת, באמצעות מנגנוני אינטגרציה מובנים, להתחבר למערכות חיצוניות ולפלטפורמות נוספות שיש בארגון. לדבריו, "המערכת כוללת בינה עסקית לקבלת החלטות מושכלות בזמן אמת, בהתבסס על טכנולוגיית In-memory. זהו פתרון SaaS אמיתי, שמאפשר ליהנות מעדכונים ושדרוגים אוטומטיים (ארבעה בשנה – י"ה), ללא תלות בצד ג', ועומד בתקני אבטחת המידע המחמירים ביותר".

הוא ציין כי "התמחור של המערכת פשוט, בלי אותיות קטנות. קיימים בה Best practices רבים – 15 במספר, והיא מייתרת את הצורך בהחזקת מחלקות IT גדולות. אנחנו מציעים גם כלי למידה מקוונים, אינטואיטיביים ופשוטים, מענה אנושי לתמיכה ואת הגב החזק של השותפים העסקיים".

כמו רוב המערכות של סאפ, SAP Business by Design מתבססת על SAP HANA – טכנולוגיה שמאפשרת, לדברי רחלזון, יכולת לבצע טרנזקציות עסקיות ולראות את התוצאות וניתוחים שלהן בזמן אמת. עוד הוא אמר כי "סאפ עשתה שינוי דרמטי בחוויית המשתמש, והפכה אותה גם אותה לאינטואיטיבית וידידותית למשתמש, על מנת להתאים את המוצר לעולמות התוכן ולכלים המודרניים. כמו כן, המערכת כוללת מנועים מובנים מבוססי לימוד מכונה, ויודעת לייעל את הבקרות הידניות ולבצע אופטימיזציה. היא מחוברת בזמן אמת לדטה, ללקוחות ולספקים".

מערכת שמרכזת את כל המידע במקום אחד – ומותאמת ל-GDPR

זיניו ביצע הדגמה של המערכת והראה כיצד מנווטים בה. "ראשית, לא צריך קוד טרנזקציה, שזה כשלעצמו חוסך לארגונים ומקל על הניווט. המערכת מרכזת את כל המידע במקום אחד ומציגה אותו שורה אחר שורה. אנשי ה-IT ומקבלי ההחלטות לא צריכים לראות בכל פעם את כל המידע, אלא יכולים לסמן ב-וי בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים", אמר.

הוא התייחס גם להיבטי הגנת המידע ואמר כי המערכת מותאמת לתקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי, שייכנסו לתוקפן במאי ומדאיגות ארגונים רבים. התקנות כוללות הוראות לשמירה על הפרטיות של ארגונים אירופיים, או כאלה שבאים במגע עם אירופה. בין היתר, המערכת מאפשרת למחוק מידע על לקוחות, אם הם מבקשים זאת או אם זה מחויב על פי התקנות.

עוד אמר זיניו כי "ארגוני SME מבקשים מאתנו את התהליכים העסקיים שאנחנו נותנים ללקוחות הגדולים. מה שעשינו ב-Business by Design הוא לתת אפשרות לתעד את כל התהליכים העסקיים ולהכניס אותם למערכת באמצעי הפשוט ביותר – פאואר פוינט (Power Point). ניתן לראות כל שלב בתהליך, פירוט אודותיו, מהו הערך העסקי שלו, מהו ממשק המשתמש ואיפה ניתן למצוא עוד מידע על כל אלה".

"אחד היתרונות הבולטים של הפתרון הינו חסכון בעלויות התפעול, הן מעצם היותו בענן והן בשל המודולים המובנים בו כגון: יכולות BI, ניהול פרוייקטים, בקרה תקציבית ועוד", הוסיף זיניו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים