דלויט: מנמ"רים בישראל מאמצים טכנולוגיות חדשות יותר מעמיתיהם בעולם

מחקר שערכה הפירמה מעלה כי 70% מהמנמ"רים בארץ מבצעים פיילוטים או נמצאים בתהליכי הטמעה של טכנולוגיות שונות

על פי אנשי דלויט, לאחר האטה כלכלית ממושכת ברחבי העולם, כוונתם של ארגונים היא צמיחה חזקה יותר. איור: BigStock

מנמ"רים בארגונים בישראל נוטים לאמץ ולהטמיע טכנולוגיות IT חדשות יותר מאשר עמיתיהם בעולם – כך עולה ממחקר בינלאומי של דלויט (Deloitte). המחקר, המתקיים זו השנה השנייה, נערך בקרב כ-1,000 מנמ"רים מ-49 מדינות, ובהן ישראל, שם נשאלו 32 מנמ"רים מחברות מהגדולות במשק.

כאשר נשאלו המנמ"רים מהי הטכנולוגיה שהם צפויים להשקיע בה אם היו מקבלים תוספת תקציבית, "דיגיטל" הייתה התשובה הפופולארית ביותר בישראל עם 30%, בהשוואה ל-17% בלבד בין המנמ"רים בעולם. ההשקעה ב-Big Data, שהייתה הפופולארית ביותר בעולם עם 30%, דורגה שנייה בישראל, עם 22% בלבד.

תרבות החדשנות שונה בישראל בהשוואה לתוצאות הגלובליות. בישראל, ציינו 60% מהמנמ"רים כי חדשנות נחשבת לחשובה במיוחד לאנשי ה-IT, פי 2 בהשוואה לנתונים שהתקבלו ממדינות ברחבי העולם. במגזר הפיננסי בישראל הנתונים גבוהים אפילו יותר, עם 75%, בהשוואה ל-44% במגזר הפיננסי בין המנמ"רים בעולם.

על פי אנשי דלויט, לאחר האטה כלכלית ממושכת ברחבי העולם, כוונתם של ארגונים היא צמיחה חזקה יותר, ועבור חברות רבות, משמעותה של צמיחה זו היא השקעה בטכנולוגיה, העוברת לעמוד בראש סדר העדיפויות האסטרטגי. "חדשנות טכנולוגית הופכת להיות הדרך בה עסקים פועלים ומתקשרים ובאפשרותם של ארגונים 'לכייל' מחדש את מודלי התפעול שלהם", נכתב, "כדי לשקף את הכלכלה הדיגיטלית המתפתחת".

תוצאות הסקר העלו כי ישראל מציגה רמה גבוהה של אימוץ טכנולוגיות, כאשר 70% מהמנמ"רים המקומיים מבצעים פיילוטים, או נמצאים בתהליכי הטמעה, או שכבר אימצו טכנולוגיות חדשניות – דוגמת ענן מחשב פרטי, Big Data או אפליקציות מובייל.

לדברי גלית רוטשטיין, מנהלת בכירה במערך ייעוץ שירותי IT בדלויט, "מגמה מעניינת המתרחשת השנה בישראל, היא בתחום הדיגיטל. בשנה שעברה, מרבית הארגונים השקיעו בפיתוח הטכנולוגיה בכל אחד מהערוצים – מובייל, אונליין. השנה אנו רואים כי ארגונים מבינים שלא מספיק רק להיות באונליין או במובייל, וכי הלקוחות מצפים לחוויה מתמשכת בין הערוצים השונים". כך, ציינה, 47% מהארגונים דיווחו כי הם משקיעים השנה ביצירת אסטרטגיית דיגיטל ובתשתית מחשוב תומכת, שתאפשר חוויית קישוריות והמשכיות אמיתית בין הערוצים השונים.

לדברי שימי צימבליסט, שותף במערך ייעוץ  ה-IT בדלויט, "התרבות הארגונית צריכה לפתח תיאבון לסיכון טכנולוגי, על מנת להיות צעד אחד לפני המתחרים. לכן, אין להשקיע זמן וכסף מיותר בבניית תשתיות כבדות, ויש ליצור פלטפורמות חדשות הגמישות לשינויים ועדכונים".

עוד עולה מהנתונים כי 55% מתקציב המנמ"רים מוקצה לניהול שוטף של שירותי ה-IT, ו-45% מוקצה לפרויקטי IT – מתוכם 22% שהוקצו לפרויקטי צמיחה עסקית ו-23% לפרויקטי שיפור תהליכים, או שיפור ביצועים בפעילות עסקית קיימת. על פי מומחי דלויט, "מנמ"רים ימשיכו לראות את הצלחת התוצאות העסקיות באמצעות שירותי IT, כאחריות העיקרית שלהם. זה אך הגיוני, בהתחשב בתפקידם בניהול מערכות ליבה, אך זה מרמז שהם יכולים לעשות יותר ביישום טכנולוגיה בדרך להנהגת חדשנות לצמיחה עסקית".

בהקשר זה דירגו יותר משני שליש מהמנמ"רים בישראל את רמת האפקטיביות של מנהלי IT כשותפים עסקיים אסטרטגיים כ"מצוינת". זאת, לעומת רק יותר ממחצית בקרב המנמ"רים בעולם.

לדברי צימבליסט , "מנמ"רים הופכים כיום לחלק אינטגראלי ומשפיע בארגון, והתפיסה כי תפקידם הינו ניהול שוטף של מערכות ה-IT – היא תפיסה מיושנת שאינה עובדת לטובת הארגון. ארגון המתכחש לתפיסה החדשה, בה מנמ"ר משפיע על התוצאות העסקיות וחייב להיות חלק אינטגראלי בהחלטות, יישאר מאחור". צימבליסט ציין כי "תוצאות הסקר מחזקות את העובדה כי בישראל קיימות שתי מגמות מובילות: האחת, הפחתת עלויות תפעול IT – כדי למקסם השקעות טכנולוגיות חדשות וחדשניות. והשנייה, מיקוד משמעותי על פתרונות מוטי לקוחות, דוגמת פתרונות דיגיטליים לצרכנים באמצעות האינטרנט, המובייל וכו', ובשיפור שירות לקוחות באמצעות פתרונות CRM מתוחכמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים